Dodano produkt do koszyka

Promocja

PRZEDSIĘBIORCA I JEGO FIRMA OD POMYSŁU DO WEJŚCIA NA RYNEK

PRZEDSIĘBIORCA I JEGO FIRMA OD POMYSŁU DO WEJŚCIA NA RYNEK

red.nauk.TERESA KRAŚNICKA, red.nauk.GRZEGORZ GŁÓD

Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY W KATOWICACH

Cena: 47.90 zł 43.11 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7875-486-2

279 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2018

Niniejszy podręcznik jest kierowany do potencjalnych młodych przedsiębiorców indywidualnych, którzy zamierzają założyć własną firmę, a którzy podjęli taką decyzję, ale nie mają do końca sprecyzowanej koncepcji dalszego działania. Kierowany jest też do tych wszystkich osób, które mają już pomysł na rozpoczęcie działalności gospodarczej i wizję swojego przedsiębiorstwa, ale stoją w obliczu licznych decyzji, które trzeba podjąć, i działań, które trzeba zrealizować, aby pomysł mógł się zmaterializować. Przygotowując ten podręcznik, myśleliśmy także o tych osobach, które mają już za sobą pierwsze doświadczenia przedsiębiorcze, z różnych powodów niezakończone sukcesem. W tym miejscu trzeba przywołać inny pokutujący w świadomości wielu ludzi mit dotyczący przedsiębiorczości, a mianowicie taki, że pierwsze przedsięwzięcie musi się zakończyć sukcesem. Biografie wielu sławnych i wielkich przedsiębiorców potwierdzają, że pierwsze próby tworzenia własnego biznesu często kończą się porażką. Niniejsze vademecum przedsiębiorczości koncentruje się w szczególności na tych zagadnieniach związanych z podjęciem działalności na własny rachunek, które obejmują wszystkie najważniejsze kwestie: od pomysłu do wejścia na rynek.

SPIS TREŚCI

WSTĘP 1. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ JAKO WYKORZYSTYWANIE SZANS(Teresa Kraśnicka)1.1. Przedsiębiorczość - jej istota i formy 1.2. Etapy procesu przedsiębiorczego 1.3. Jasne i ciemne strony przedsiębiorczości1.4. Mity narosłe wokół przedsiębiorczości 2. CECHY, UMIEJĘTNOŚCI I ROLE PRZEDSIĘBIORCY(Monika Kućmierczyk, Monika Łaciak)2.1. Wybrane cechy psychologiczne2.2. Potrzebne umiejętności i wiedza2.3. Role pełnione przez przedsiębiorcę2.4. Diagnoza własnego potencjału przedsiębiorczości 3. POSZUKIWANIE POMYSŁU NA WŁASNĄ FIRMĘ (Wojciech Głód) 3.1. Źródła inspiracji w poszukiwaniu pomysłu na własną firmę3.2. Myślenie kreatywne a myślenie tradycyjne 3.3. Pojęcie i geneza heurystyki3.4. Warunki sprzyjające działaniom twórczym 3.5. Zasady i bariery twórczego myślenia 3.6. Założenia i zastosowanie wybranych metod twórczegorozwiązywania problemów 3.6.1. Różnorodność metod twórczego myślenia3.6.2. Klasyczna burza mózgów i jej odmiany 3.6.3. Synektyka Gordona 3.6.4. Analiza morfologiczna Zwicky‘-ego 4. FORMY PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ(Wojciech Głód, Michał Kuźnik) 4.1. Wprowadzenie do problematyki form organizacyjno-prawnych 4.2. Charakterystyka wybranych form organizacyjno-prawnychprowadzenia działalności gospodarczej 4.2.1. Działalność podejmowana przez osoby fizyczne4.2.2. Spółka cywilna 4.2.3. Spółki handlowe 4.2.3.1. Osobowe spółki handlowe 4.2.3.2. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością 4.3. Przedsiębiorstwo rodzinne 4.4. Przedsiębiorstwo tradycyjne a wirtualne 4.5. Firma internetowa 5. FRANCHISING JAKO SPOSÓB NA WŁASNĄ FIRMĘ(Michał Kuźnik) 5.1. Ogólna charakterystyka franchisingu 5.2. Umowa franchisingowa - pojęcie i treść 5.3. Zalety i wady franchisingu z punktu widzenia franczyzobiorcy 6. PLANOWANIE DZIAŁALNOŚCI NOWO POWSTAJĄCEJ FIRMY(Grzegorz Głód)6.1. Istota i zasady tworzenia biznesplanu 6.2. Podstawy analizy strategicznej 6.3. Plan marketingowy 6.4. Plan finansowy 7. PROCEDURA FORMALNA ZWIĄZANA Z REJESTRACJĄDZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ (Grzegorz Głód,Ewa Raczyńska) 7.1. Procedura rejestracji działalności gospodarczej7.2. Rodzaje podatków i form opodatkowania 7.3. Prowadzenie sprawozdawczości finansowej - wybór formy 7.4. Ubezpieczenia społeczne i zdrowotne oraz inne obciążenia7.5. Zasady kontrolowania przedsiębiorcy 8. POZYSKIWANIE FUNDUSZY NA PODJĘCIE DZIAŁALNOŚCIGOSPODARCZEJ (Martyna Wronka-Pośpiech, Ewa Raczyńska)8.1. Dotacje na podjęcie działalności gospodarczej z Funduszu Pracy 8.2. Kredyty bankowe - specjalne oferty dla MŚP8.3. Fundusze unijne 8.4. Fundusze pożyczkowe8.5. Programy rządowe 8.6. Leasing 8.7. Fundusze seed capital (fundusze zalążkowe) 8.8. Aniołowie biznesu 8.9. Crowdfunding 9. WYBRANE INSTYTUCJE I PROGRAMY POMOCNE DLA MŁODEGOPRZEDSIĘBIORCY (Martyna Wronka-Pośpiech) 9.1. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości 9.2. Fundusz Górnośląski S.A. Oddział w Katowicach 9.3. Parki technologiczne i parki przemysłowe 9.4. Geneza Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości 9.5. Powstanie i rola Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości 9.6. Zasoby i potencjał AIP 9.7. Co-working 10. ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W MAŁYCH, NOWOTWORZONYCH PRZEDSIĘBIORSTWACH (Tomasz Ingram,Katarzyna Bratnicka-Myśliwiec, Wojciech Głód) 10.1. Zamiast wprowadzenia 10.2. Tworzenie warunków organizacyjnych dla rozwojuprzedsiębiorstwa10.3. Pozyskiwanie pracowników 10.4. Kształtowanie wynagrodzeń w przedsiębiorstwie10.5. Rozwój kompetencji pracowników 10.6. Ocena pracownicza 10.7. Kierowanie zespołem 10.8. Prawne uwarunkowania ZZL w przedsiębiorstwieoraz bezpieczeństwo i higiena pracy ZAŁĄCZNIKFormularz zgłoszeniowy kandydata na beneficjenta programu inkubacjiAkademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości

Kod wydawnictwa: 978-83-7875-486-2

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl