Dodano produkt do koszyka

NOWOŚĆ Promocja

PROCES DYSTRYBUCJI PRODUKTÓW MATERIALNYCH W GOSPODARCE CYFROWEJ

PROCES DYSTRYBUCJI PRODUKTÓW MATERIALNYCH W GOSPODARCE CYFROWEJ

ANNA M. ZARZYCKA

Producent: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Cena: 38.00 zł 34.20 brutto

Koszty dostawy:
  • Poczta Polska - pobranie 15.50 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.00 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 22.00 zł brutto
  • Kurier GLS - pobranie 21.00 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 11.50 zł brutto
  • Odbiór osobisty 0.00 zł brutto
  • Kurier GLS - przedpłata 21.00 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 8.99 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8030-535-9

159 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2022

Pierwsza część (trzy pierwsze rozdziały) ma charakter teoretyczny. Dokonano w niej przeglądu literatury pod kątem miejsca, znaczenia oraz zmian w postrzeganiu problematyki dystrybucji produktów w naukach o zarządzaniu. Następnie przed[1]stawiono zmiany zachodzące w otoczeniu przedsiębiorstwa, które mają kluczowe znaczenie dla procesu dystrybucji. Zwieńczeniem rozważań teoretycznych jest skonstruowanie autorskiego modelu dystrybucji produktów. Rozdział pierwszy obejmuje analizę literatury z obszaru zarządzania strategicznego, marketingu oraz logistyki, która miała na celu zobrazowanie miejsca i znaczenia dystrybucji w tych obszarach nauki. Rozważania prowadzą do wniosku, że miała miejsce ewolucja postrzegania dystrybucji z aktywnej w pasywną, a obecnie obserwuje się powrót jej aktywności, co przejawia się w podejściu procesowym. W rozdziale drugim zidentyfikowano współczesne wyzwania dla dystrybucji w gospodarce cyfrowej, którymi są: rewolucja technologiczna, nowy rodzaj konsumenta oraz ewoluujący produkt. Dlatego też rozdział trzeci monografii jest próbą skonstruowania modelu procesu dystrybucji produktów opartego na teoretycznych wyznacznikach oraz zmianach zachodzących w otoczeniu, a będących kluczowymi dla tego obszaru badań.

Dwa kolejne rozdziały stanowią część empiryczną pracy. W czwartym rozdziale przedstawiono metodykę badań i charakterystykę próby badawczej, dokonano operacjonalizacji poszczególnych części składowych procesu dystrybucji produktów, a także wymiarów produktu przy pomocy szczegółowych pytań. Następnie zaprezentowane zostały wyniki internetowych badań ilościowych przeprowadzonych wśród polskich producentów, które potwierdzają zasadność skonstruowanego modelu oraz wielowymiarowość produktów oferowanych przez badane przedsiębiorstwa. Piąty rozdział stanowi kompilację wywodów teoretycznych oraz wyników badań dotyczących wymiarów współczesnego produktu, czego efektem jest opracowanie pięciu hybryd produktowych. Dokonano ich charakterystyki oraz opisano specyfikę procesu ich dystrybucji. Określone zostały współzależności pomiędzy poszczególnymi hybrydami a elementami modelu procesu dystrybucji, które wskazują na ich różne znaczenie. W monografii przeprowadzono dowód na to, że dystrybucja produktów jest obszarem specyficznym, ważnym oraz zasługującym na dalsze dociekania badawcze w kontekście dynamicznych zmian zachodzących w otoczeniu przedsiębiorstw.

fragment Wstępu

SPIS TREŚCI

Wstęp

ROZDZIAŁ 1
Ewolucja dystrybucji produktów w naukach o zarządzaniu
1.1. Dystrybucja - od funkcji do procesu
1.2. Dystrybucja w optyce strategicznej
1.3. Proces biznesowy - definicja, typologia i cechy
Podsumowanie

ROZDZIAŁ 2
Wyzwania dla dystrybucji produktów w gospodarce cyfrowej
2.1. Rewolucja technologiczna siłą napędową dystrybucji
2.2. Nowy profil konsumenta
2.3. Zmieniający się charakter produktu
Podsumowanie

ROZDZIAŁ 3
Model procesu dystrybucji produktów w realiach cyfryzacji
3.1. Model badawczy procesu dystrybucji w gospodarce 4.0
3.2. Proces dystrybucji - input a output
3.3. Struktura wewnętrzna procesu dystrybucji
3.4. Dominujące atrybuty procesu dystrybucji
Podsumowanie

ROZDZIAŁ 4
Proces dystrybucji produktów w polskiej praktyce - badania własne
4.1. Metodyka badań empirycznych i charakterystyka próby badawczej
4.2. Operacjonalizacja procesu dystrybucji i wymiarów produktu
4.3. Analiza procesu dystrybucji produktów polskich producentów
4.4. Wymiary produktów w polskiej gospodarce przyczynkiem do identyfikacji hybryd produktowych
Podsumowanie

ROZDZIAŁ 5
Hybrydy produktowe a specyfika branży i dystrybucji
5.1. Od wymiarów produktu materialnego do jego hybryd
5.2. Hybryda nr 1 - gry komputerowe
5.3. Hybryda nr 2 - muzyka
5.4. Hybryda nr 3 - meble
5.5. Hybryda nr 4 - soki
5.6. Hybryda nr 5 - produkty mięsne
5.7. Interakcje pomiędzy hybrydami produktu a składowymi procesu dystrybucji
Podsumowanie

Zakończenie

Aneks - próba badawcza

Bibliografia

Spis rysunków

Spis tabel

Kod producenta: 978-83-8030-535-9

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

 

Tel. 22 822 90 41

www.ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.