Dodano produkt do koszyka

Promocja

PRAWO I ETYKA REKLAMY

PRAWO I ETYKA REKLAMY

ROBERT GROCHOWSKI

Wydawnictwo: SCRIPTORIUM

Cena: 89.90 zł 80.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-62625-62-8

548 stron
oprawa: miękka
Rok wydania: 2013

Niniejsza praca jest próbą analizy reklamy na poziomie jej granic prawnych i etycznych z uwzględnieniem jej znaczenia społecznego. Pojęcie prawa i etyki w literaturze przedmiotu, definiowane jest bardzo szeroko, co pozwala spojrzeć na granice prawne i etyczne reklamy z szerokiego spektrum ich zastosowania oraz wybrać te określenia, które z reklamą mają najwięcej wspólnego. Książka podejmuje próbę rzucenia światła na słabo podejmowany problem przestrzegania wartości etycznych w przekazie reklamowym, które w większości przypadków wydają się zapomniane.Celem publikacji jest próba dokonania analizy współczesnego rynku reklamy europejskiej i wyciągnięcie na jej podstawie wniosków. W tym kontekście istotne stanie się wskazanie, czy prawo i etyka w reklamie są przestrzegane na stale rozwijającym się rynku i jaka istnieje pomiędzy nimi zależność.Prac dotyczących prawnych aspektów reklamy, wydanych zostało bardzo wiele. Jednak nadal brak jest konkretnych opracowań dotyczących przestrzegania granic etycznych reklamy, zarówno w naukach prawnych, ekonomicznych, socjologicznych, jak i w filozofii. Z tego tez względu, akcentując potrzebę szerokiego spojrzenia na wartości etyczne w reklamie, przychylnie opisane zostało podejście realistyczne do prawa, pozwalające na szeroką jego interpretację.

SPIS TREŚCI

Wykaz skrótów

Wstęp

Rozdział I.Reklama jako zjawisko społeczne1. Historia reklamy2. Definicje reklamy3. Cele i funkcje reklamy4. Kanały i kody stosowane w reklamie5. Uczestnicy dyskursu reklamowego

Rozdział II.Prawo a etyka1. Definicje prawa2. Definicje etyki3. Proporcje w komunikacie reklamowym

Rozdział III.Reklama w ustawodawstwie polskim1. Konstytucja RP2. Znak towarowy w reklamie (ustawa Prawo własności przemysłowej)3. Przesłanki ochrony prawem autorskim i prawami pokrewnymi w komunikacie reklamowym4. Czyn nieuczciwej konkurencji w przekazie reklamowym5. Zasady prowadzenia reklamy w świetle ustawy Prawo prasowe6. Zagadnienia reklamy w ustawie o radiofonii i telewizji

Rozdział IV.Unormowania reklamy wynikające z ustawodawstwa europejskiego1. Prawo autorskie do reklamy w świetle Konwencji Paryskiej2. Przestrzeganie przez reklamę praw człowieka na gruncie Europejskiej Konwencji o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności3. Ograniczenia reklamy wynikające z Europejskiej Konwencji o Telewizji Ponadgranicznej4. Granice reklamy dotyczące prawa autorskiego i praw pokrewnych na gruncie konwencji międzynarodowych5. Ograniczenia reklamy w Konwencji o Substancjach Psychotropowych6. Uwarunkowania reklamy w ustawie z 14 kwietnia 2000 r. o umowach międzynarodowych7. Zasady prowadzenia reklamy, wyznaczone przez dyrektywy Unii Europejskiej

Rozdział V.Reklama towarów i usług w ustawach szczegółowych1. Zakazy i ograniczenia reklamy napojów alkoholowych2. Regulacje dotyczące reklamy i promocji wyrobów tytoniowych3. Zasady prowadzenia reklamy artykułów żywnościowych4. Kryteria prowadzenia reklamy produktów biobójczych i substancji niebezpiecznych5. Przesłanki i zakazy odnoszące się do reklamy usług i instytucji finansowych6. Granice swobody kształtowania treści reklamy usług turystycznych7. Uwarunkowania prawne i moralne, dotyczące reklamy zewnętrznej8. Zakazy i ograniczenia reklamy produktów leczniczych i wyrobów medycznych9. Ograniczenia reklamy dotyczące wolnych zawodów10. Warunki prezentacji komunikatu reklamowego gier i zakładów wzajemnych

Rozdział VI.Kodeksy etyczne dotyczące reklamy1. Normy Postępowania Amerykańskiego Stowarzyszenia Agencji Reklamowych2. Międzynarodowy Kodeks Reklamy3. Kodeks Postępowania w Dziedzinie Reklamy4. Kodeks Etyki Reklamy - Warszawa, kwiecień 20045. Kodeks Postępowania w Dziedzinie Reklamy Zewnętrznej6. Etyka w Reklamie - Papieska Rada ds. Środków Społecznego Przekazu7. Karta Etyczna Mediów8. Deklaracja Zasad Międzynarodowej Federacji Dziennikarzy9. Dziennikarski Kodeks Obyczajowy Stowarzyszenia Dziennikarzy RP10. Kodeks Etyki Dziennikarskiej Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich11. Kodeks Etyki Lekarskiej12. Kodeks Etyki Farmaceuty-Aptekarza13. Kodeksy etyczne odnoszące się do działalności finansowej i gospodarczej14. Kodeks Etyki Adwokackiej15. Rezolucja 1003 Zgromadzenia Parlamentarnego Rady Europy

Rozdział VII.Granice norm prawnych i etycznych reklamy1. Zakaz reklamy sprzecznej z przepisami prawa2. Dobra osobiste w reklamie3. Ograniczenia i zakazy reklamy naruszającej dobre obyczaje i uchybiającej godności człowieka4. Wprowadzająca w błąd reklama jako czyn zakazany5. Niekonwencjonalne formy reklamy nierzeczowej6. Prawno-moralne ograniczenia reklamy ukrytej7. Formy i zakazy reklamy uciążliwej8. Granice dopuszczalności reklamy porównawczej9. Prawa człowieka a wolność reklamy

Zakończenie

Bibliografia

Aneks

Kod wydawnictwa: 978-83-62625-62-8

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl