Dodano produkt do koszyka

NOWOŚĆ Promocja

PRAWNA OCHRONA TREŚCI CYFROWYCH

PRAWNA OCHRONA TREŚCI CYFROWYCH

KATARZYNA CHAŁUBIŃSKA-JENTKIEWICZ

Producent: WOLTERS KLUWER

Cena: 99.00 zł 89.10 brutto

Koszty dostawy:
  • Poczta Polska - pobranie 15.50 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 16.00 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.00 zł brutto
  • Kurier GLS - pobranie 21.00 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 11.50 zł brutto
  • Odbiór osobisty 0.00 zł brutto
  • Kurier GLS - przedpłata 21.00 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 8.99 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-8246-234-0
 
683 stron
format: A5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2022
 

Publikacja kompleksowo omawia wszystkie aspekty związane z posługiwaniem się treścią cyfrową będącą nowym przedmiotem regulacji prawnych, w tym w szczególności:
- wyzwania i zagrożenia związane z jednolitym rynkiem cyfrowym,
- ochronę autorskoprawną treści cyfrowych,
- regulację dyrektywy o udostępnianiu treści cyfrowych,
- zagadnienia związane z cyfrowym dziedzictwem kulturowym.

Czytelnik znajdzie w publikacji odpowiedzi m.in. na następujące pytania:
- Kto jest właścicielem danych związanych z osobą użytkownika sieci i jego działalnością, które nie stanowią przedmiotu obrotu konsumenckiego ani nie są utworami w rozumieniu prawa autorskiego?
- Kto może z nich korzystać, w jakim zakresie?
- Kto ma prawo decydowania o ich dalszym udostępnianiu?
- Czy mogą one być poddane zmianom i jak daleko posunięta jest możliwość naruszenia integralności tych treści?
- Jak daleko sięga upoważnienie dostawców usług cyfrowych do ingerencji w te dane, także generowane przez użytkownika sieci z zasobów tam dostępnych?

Książka przeznaczona jest zarówno dla przedstawicieli środowiska medialnego, jak i praktyków prawa. Problemy poruszone w publikacji zainteresują również podmioty gospodarcze i właściwe służby, których przedmiotem działania jest cyberbezpieczeństwo.

SPIS TREŚCI

Wykaz skrótów

Wstęp
1. Integralność treści cyfrowych i ich moderowanie
2. Rodzaje treści cyfrowych
3. Treści cyfrowe jako dane automatycznie przetwarzane
4. Prawo dostępu do treści cyfrowych
5. Prawo własności do zasobów cyfrowych (danych internetowych)
6. Odpowiedzialność

Rozdział I. Treść cyfrowa jako dobro prawnie chronione - charakterystyka ogólna
1. Treści cyfrowe - definicja
2. Integralność treści cyfrowych
3. Treści cyfrowe - dane osobowe jako przedmiot obrotu
4. Treść cyfrowa jako utwór
5. Usługi cyfrowe
6. Treści cyfrowe a usługi medialne udostępniania treści online
6.1. Rodzaje audiowizualnych usług medialnych
6.2. Usługi udostępniania treści online
6.3. Audiowizualne usługi medialne
6.4. Audiowizualne usługi medialne na żądanie
6.5. Treści cyfrowe a usługi operatora platformy udostępniania plików wideo
7. Treści cyfrowe jako informacje prasowe
7.1. Odpowiedzialność redakcyjna
7.2. Mowa nienawiści w treściach cyfrowych

Rozdział II. Treść cyfrowa na jednolitym rynku cyfrowym
1. Treść cyfrowa jako przedmiot regulacji w strategii UE
2. Problematyka jurysdykcji a ochrona treści cyfrowych
2.1. Wyłączenia od zasady państwa pochodzenia
2.2. Skuteczność odesłania z art. 11 u.ś.u.d.e. na tle zasady państwa pochodzenia
2.3. Jurysdykcja
2.4. Orzecznictwo TSUE
3. Zarządzanie rozwojem jako funkcja administracji publicznej na jednolitym rynku treści cyfrowych
3.1. O biznesowych wymiarach udostępniania treści cyfrowych
3.2. O wizerunkowym i ekonomicznym potencjale cyfryzacji
3.3. O podwójnej funkcji prawa
3.4. Podstawowy cel - nowe zadania publiczne?

Rozdział III. Treści cyfrowe i ich użytkownik w mediach społecznościowych
1. Wpływ mediów społecznościowych na sferę publiczną
2. Status dostawców treści cyfrowych i ich odpowiedzialność
3. Prawa użytkowników usług w otoczeniu cyfrowym
4. Powiadamianie i zatrzymywanie w działalności dostawców usług udostępniania online
5. Problematyka powiadamiania i blokowania a prawo do prywatności, wolność słowa i prawo własności

Rozdział IV. Ochrona prawnoautorska treści cyfrowych - wybrane zagadnienia
1. Treści cyfrowe a domena publiczna
2. Promocja idei wolnego dostępu do zasobów cyfrowych w społeczeństwie informacyjnym
3. Multimedia - generowanie treści cyfrowych
4. Aplikacje mobilne
5. Transgraniczne zarządzanie prawami do treści cyfrowych
6. Korzystanie z treści cyfrowych w ramach platform edukacyjnych
7. E-book a audiobook
8. Wyczerpanie prawa - e-booki
9. Udostępnianie publiczne utworu a używanie udostępnionych treści cyfrowych
10. Piractwo

Rozdział V. Treść cyfrowa jako dobro w stosunkach konsumenckich
1. Treść cyfrowa w systemie praw konsumenckich
2. Ochrona praktyk konsumenckich w warunkach umownych
3. Środki ochrony prawnej w przypadku niedostarczenia treści cyfrowych lub usługi cyfrowej
3.1. Środki ochrony prawnej w przypadku braku zgodności z umową
3.2. Środki marketingowe wpływu na wybory konsumenckie a prawo do prywatności
3.2.1. Profilowanie
3.2.2. Web bugs
3.2.3. Ciasteczka (ang. cookies)

Rozdział VI. Prawna ochrona treści cyfrowych dostarczanych przez użytkownika
1. Warunki samoregulacyjne korzystania z treści cyfrowych - wybrane media cyfrowe
1.1. Facebook
1.2. Twitter
1.3. Instagram
1.4. Storytel
1.5. Audioteka
2. Rodzaje dostarczanych treści cyfrowych
3. Treści generowane przez użytkowników
4. Monetyzacja treści cyfrowych

Rozdział VII. Odpowiedzialność za treści cyfrowe
1. Odpowiedzialność pośredników przekazu treści cyfrowych
2. Odpowiedzialność redakcyjna za treści cyfrowe
3. Projekt aktu o usługach cyfrowych - nowe zasady odpowiedzialności pośredników
3.1. Mere conduit (art. 3 projektu aktu o usługach cyfrowych)
3.2. Caching (art. 4 projektu aktu o usługach cyfrowych)
3.3. Hosting (art. 5 projektu aktu o usługach cyfrowych)
4. Powiadomienia i inne mechanizmy działania pośredników
5. Odpowiedzialność dostawcy usług medialnych za treści cyfrowe
6. Odpowiedzialność operatorów platform udostępniania plików wideo
7. Odpowiedzialność na gruncie przepisów dyrektywy 2019/790 o prawie autorskim na jednolitym rynku cyfrowym

Rozdział VIII. Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego - re-use treści cyfrowych
1. Prawo dostępu do internetu jako prawo podstawowe człowieka
2. Publiczne zasoby cyfrowe
3. Zasoby cyfrowe jako zasoby zawierające informacje sektora publicznego i zasady ich udostępniania
4. Ustawa re-use - nowa regulacja
4.1. Dane o wysokiej wartości, dane dynamiczne i dane badawcze
4.2. Szanse
4.3. Zagrożenia

Podsumowanie
1. Interes publiczny
2. Własność w sieci
3. Odpowiedzialność
4. Prawo do przenoszenia danych i monetyzacja

Wnioski
1. Regulacja treści cyfrowych
2. Poziom regulacji
3. Otwartość zasobów cyfrowych
4. Regulacja mediów społecznościowych
5. Jurysdykcja
6. Regulacja zawartości
7. Bezpieczeństwo prawne obrotu treściami cyfrowymi
8. Konkurencja
9. Odpowiedzialność za przekazywane treści cyfrowe

Bibliografia

Kod producenta: 978-83-8246-234-0

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

 

Tel. 22 822 90 41

www.ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.