PRACA I KARIERA W WARUNKACH NOWEGO MILLENNIUM. IMPLIKACJE DLA EDUKACJI
red.nauk.RENATA TOMASZEWSKA
Wydawnictwo: UNIWERSYTET KAZIMIERZA WIELKIEGO W BYDGOSZCZY
Cena: 36.90 zł
33.21 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8018-332-2
230 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020
Z jednej strony współczesne syndromy zjawisk cywilizacyjnych kształtują tzw. NOWĄ PRACĘ. Zmieniają się bowiem jej istota i sposoby wykonywania. Z drugiej strony pojawia się pytanie, jak sprawić, aby edukacja przygotowywała do życia w przyszłości - w warunkach NOWEGO MILLENIUM; do świata, który dziś jeszcze nie istnieje; do wykonywania zawodów, których jeszcze nie ma? Jak ma ona wyposażać w kompetencje przyszłości? Czy to jest w ogóle możliwe? na te pytania warto poszukiwać odpowiedzi, szczególnie gdy upowszechnia się formuła czwartej rewolucji przemysłowej. Kategorie: NOWEJ PRACY, NOWEJ KARIERY, oraz EDUKACJI są dynamiczne i wymagające ciągłego, niełatwego namysłu naukowego, który podjęli autorzy przygotowujący prezentowane w książce rozdziały. Zgodziwszy się z tezą o narodzinach NOWEJ PRACY, zainicjowali trud poszukiwań w tym obszarze problemowym.
SPIS TREŚCI
RENATA TOMASZEWSKA
PRACA I KARIERA W WARUNKACH NOWEGO MILLENNIUM
IMPLIKACJE DLA EDUKACJI. PRZEDMOWA
STEFAN M. KWIATKOWSKI
EDUKACYJNY KONTEKST ZMIAN W ZAKRESIE TREŚCI I FORM PRACY
Rozważania natury długookresowej
Rozważania natury krótkookresowej
Implikacje edukacyjne w dziedzinie celów kształcenia
WALDEMAR FURMANEK
PODSTAWOWE IDEE REWOLUCJI CYWILIZACYJNYCH (PRZEMYSŁOWYCH)
Pierwsza rewolucja przemysłowa
Druga rewolucja przemysłowa
Trzecia rewolucja przemysłowa
Czwarta rewolucja przemysłowa
Piąta rewolucja przemysłowa
Wyzwania dla gospodarki
Wyzwania dla edukacji
RENATA TOMASZEWSKA
W KIERUNKU NOWEJ I <wieloŚwiatÓw> PRACY
PROGNOZY DLA EDUKACJI
<czasoprzestrzeń> i <wieloświaty>
Ewolucja pracy w czasie i przestrzeni
Postulaty dla edukacji
WALDEMAR FURMANEK
WSPÓŁCZESNOŚĆ WYNIKIEM NOWEJ PRACY CZŁOWIEKA
Nowa praca człowieka
Cele i wyniki nowej pracy człowieka we współczesności
Nowa jakość wyników pracy
Wielorakość wyników współczesnej pracy człowieka
Nauki o materiałach
Nowa filozofia energetyczna
Informacje jako tworzywo w pracy człowieka. Utwory pracy
Sprzężenie badań naukowych z osiągnięciami technicznymi
AGNIESZKA CYBAL-MICHALSKA
SPOŁECZEŃSTWO W PROCESIE ZMIANY - O WZAJEMNYM WPŁYWIE
PODMIOTOWYCH DZIAŁAŃ (M.IN. W KARIERZE)
I PONADINDYWIDUALNYCH STRUKTUR W MYŚLI ANTHONY‘EGO GIDDENSA
Teoria strukturacji - odrodzenie się tematu struktury i podmiotowości
Struktury (w tym skrypty kariery) jako reguły i zasoby (wy) i (od)twarzane przez jednostki w praktyce
Kluczowe założenia i elementy teorii strukturacji
RYSZARD GERLACH
EDUKACJA DLA ZATRUDNIENIA W PIERWSZYCH DEKADACH
NOWEGO MILLENNIUM
Wymagania rynku pracy wyzwaniem dla edukacji zawodowej
Uzyskanie zatrudnienia jako cel edukacji
ZDZISŁAW WOŁK
ZORIENTOWANIE NA ZRÓŻNICOWANIE I PERSONALIZACJĘ DRÓG
DO PRACY ZAWODOWEJ WAŻNYM WYMOGIEM WSPÓŁCZESNEJ EDUKACJI
Przemiany pracy zawodowej i edukacji
Niektóre wyzwania współczesnej pracy wobec edukacji
Personalizowanie prozawodowe w edukacji
MAGDALENA PIORUNEK
PORADNICTWO KARIERY - WYZWANIA RYNKOWE I EDUKACYJNE
Przewidywanie nieprzewidywalnego - zmiany rynku pracy
Sytuacje trudne/kryzysowe w konstruowaniu i przebiegu karier zawodowych
Wyzwania poradnictwa kariery wobec zmian rynku pracy
Poradnictwo kariery w systemie edukacji
ALEKSANDRA PAWLICKA, MAREK PAWLICKI, MICHAŁ CHORAŚ
ZAWÓD ROKU 2020. JAK GO ZDOBYĆ?
Sztuczna inteligencja i˙uczenie maszynowe
Zapotrzebowanie na˙ekspertów w˙AI i˙ML
Kwalifikacje i˙umiejętności dobrego eksperta AI/ML
Wnioski - implikacje dla kształcenia specjalistów sztucznej inteligencji i˙uczenia maszynowego
JÓZEF KARGUL
TRZY SYLWETKI POKOLENIA Y NA RYNKU PRACY
O pokoleniu Y
Metoda badań
Obraz pracy rysowany przez badane osoby
Wymagane umiejętności na poszczególnych stanowiskach pracy
ANNA POGORZELSKA
POKOLENIE Z WKRACZA NA RYNEK PRACY -
MITY, PROBLEMY I WYZWANIA DLA EDUKACJI
Charakterystyka pokolenia Z
Generacja Z wkracza na rynek pracy
Edukacja a przygotowanie pokolenia Z do pracy - wyzwania i problemy
LARYSA ŁUKIANOWA
ANALIZA ISTOTY ANDRAGOGICZNEGO MODELU UCZENIA SIĘ
MALCOLMA KNOWLESA I CELOWOŚĆ JEGO ZASTOSOWANIA
WE WSPÓŁCZESNEJ PRAKTYCE
Andragogiczny model uczenia się Malcolma Knowlesa
Konstrukty andragogicznego modelu M. Knowlesa
Wnioski dla edukacji
ALDONA ŻUREK
PRACA ZDALNA A ŚRODOWISKO RODZINNE PRACOWNIKÓW
Praca zdalna i jej uwarunkowania społeczne
Praca zdalna w warunkach pandemii
Środowisko rodzinne a praca zdalna
ANNA PLUTA
BŁĄD TO PORAŻKA I ORGANIZACYJNE TABU CZY POWÓD DO UCZENIA SIĘ?
Błąd - efekt działania człowieka
Dlaczego większość ludzi traktuje błąd przede wszystkim jako porażkę i niepowodzenie?
Czy błąd może mieć racjonalne znaczenie i jak do tego doprowadzić? </wieloświaty></czasoprzestrzeń></wieloŚwiatÓw>
Kod wydawnictwa: 978-83-8018-332-2
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.