Dodano produkt do koszyka

Promocja

PORADNIK PRAWNY DLA INFLUENCERÓW I DIGITAL MARKETERÓW

PORADNIK PRAWNY DLA INFLUENCERÓW I DIGITAL MARKETERÓW

PIOTR KANTOROWSKI, PAWEŁ GŁĄB

Wydawnictwo: OD.NOWA

Cena: 79.90 zł 71.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-66720-38-1

385 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2022

Jeśli "robisz internety", to "Poradnik prawny dla influencerów i digital marketerów" jest pozycją, dzięki której poznasz - sformułowane w przystępny sposób - odpowiedzi na nurtujące Cię pytania prawne dotyczące tej właśnie branży. W książce znajdziesz praktyczne odpowiedzi na przeszło 130 pytań, z którymi autorzy książki spotkali się w ramach swojej pracy zawodowej jako radcowie prawni. Dzięki takiej konstrukcji poradnika nie tylko nie będziesz musiał mierzyć się ze żmudną lekturą obszernych treści - jak by na to na nie patrzeć - prawnych, ale dodatkowo łatwo znajdziesz konkretne zagadnienie, które w danej chwili Cię interesuje.

Tematyka "Poradnika" jest niezmiernie szeroka, ponieważ zawarto w nim zagadnienia związane z prawem autorskim, jak też bardzo istotne dla prawidłowego pozyskiwania leadów rozstrzygnięcia dotyczące RODO, prawa telekomunikacyjnego czy ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także wiedzę na temat opodatkowania takich działań. Książka uwzględnia ostatnie zmiany w zakresie platform udostępniających video czy też informacje o niedawnych działaniach Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczących influencerów.

Warto wspomnieć, że autorzy książki nie tylko są prawnikami, ale też mają inne kompetencje, które dają im możliwość spojrzenia na branże influencerów i digital marketerów z nieco bliższej, nietypowej dla prawników, perspektywy. Paweł Głąb jest właścicielem sklepu internetowego, co pozwala mu na głębsze spojrzenie na kwestie związane z marketingiem e-commerce, a Piotr Kantorowski prowadzi podcast Prawo dla Biznesu, co daje mu większą możliwość poznania faktycznych problemów influencerów. Tym samym "Poradnik prawny dla influencerów i digital markterów" to nie zbiór przepisów, które i tak mogłeś znaleźć w Internecie, a zbiór pytań i praktycznych odpowiedzi dotyczących online marketingu w jego obecnych wymiarach.

Jeśli jednak nie jesteś digital marketerem ani influencerem, a prawnikiem - bez obaw - też możesz kupić poradnik! Branża marketingu internetowego w obu powyższych wymiarach w ostatnich latach niewątpliwie się rozwija, a tym samym Twoi Klienci z pewnością potrzebować będą porad także z tego zakresu.

SPIS TREŚCI

Wstęp
Wykaz skrótów
Wykaz aktów normatywnych
Wykaz unijnych aktów normatywnych
1. Jakie ustawy będą mieć dla Ciebie znaczenie, jeśli działasz
w internecie?
2. Czy internet to "wolne media"?
3. Jak prawo definiuje reklamę?
4. Jakie są różnice między reklamą a informacją?
5. Czym jest informacja handlowa?
6. Czym jest oferta?
7. Kiedy to jeszcze reklama, a kiedy to już oferta?
8. Czy po zamieszczeniu treści w social mediach
tracę do nich prawa autorskie?
9. Czy po zamieszczeniu treści w social mediach
każdy może z nich dowolnie korzystać?
10. Ktoś zainteresował się moim zdjęciem zamieszczonym w social mediach i chce nabyć majątkowe prawa
autorskie do niego. O czym muszę pamiętać?
11. Zleciłem wykonanie logo - to, co otrzymałem, jest tragiczne! Czy mogę odmówić zapłaty?
12. Czy w moich materiałach w internecie mogę zamieszczać krótkie fragmenty cudzej twórczości?
13. Prowadzę kanał z newsami, czy mogę wykorzystywać informacje z portali newsowych?
14. W oparciu o darmowe oprogramowanie stworzyłem produkt, który teraz sprzedaję. Czy to legalne?
15. Jestem twórcą internetowym i nie zastrzegłem
do tej pory w swoich treściach licencji, na której chciałbym je udostępniać. Czy to znaczy, że każdy może z nich korzystać bez ograniczeń?
16. Czy pomysł na kampanię reklamową albo akcję influencerską podlega ochronie prawnej?
17. Czy można skutecznie zawrzeć umowę przez internet?
18. Czy zawierając umowę przez internet można przenieść majątkowe prawa autorskie?
19. Czym w świetle prawa jest marketing treści?
20. Czy zapis live będzie utworem audiowizualnym?
zi. Czy blog/podcast/kanał YouTube zawsze jest prasą?
22. Jeśli moje treści są prasą, to co powinienem zrobić?
23. Czy na moim kanale na YouTube lub w podcaście są materiały prasowe?
24. Czy nagrywając podcast powinienem zarejestrować
stację radiową?
25. Nagrywałem podcast w restauracji i gdy go odsłuchiwałem, zorientowałem się, że w tle słychać muzykę.
Czy muszę teraz nabyć licencję na tę muzykę, żeby legalnie opublikować podcast?
26. Nagrywam vloga na ulicach miast. Czy mogę na nagraniach pokazywać inne osoby, czy powinienem mieć ich zgody?
27. Ktoś stworzył platformę internetową niemal identyczną
z platformą należącą do mojej firmy. Czy to jest plagiat?
28. Jak zgodnie z prawem stworzyć zapis na newsletter?
29. Czy przy zapisie na newsletter muszę mieć
politykę prywatności?
30. Czy w przypadku, gdy zapis na newsletter jest zamieszczony w ramach procedury zakupowej w moim e-commerce, również mogę zrezygnować z checkboxów?
31. Na czym polega opcja double opt-in przy zapisie na newsletter i dlaczego jest ważna?
32. Czy wysyłając newsletter muszę zamieścić
przycisk unsubscribe7.
33. Czy mogę "zbierać" maile za e-book albo inny "prezent"?
Jak zrobić to legalnie?
34. Lokowanie produktów a reklama ukryta
35. Mam zlecenie na przeprowadzenie rozmowy na określony temat. Temat jest w sposób oczywisty związany z osobą gościa i dotyczy produktów jego firmy. Czy powinien oznaczyć nagranie jako sponsorowane?
36. Jestem influencerem, czy muszę rejestrować działalność gospodarczą?
37. Za jakie działania influencer może ponosić odpowiedzialność prawną?
38. Czy tylko influencer ponosi odpowiedzialność
za swoje bezprawne działania?
39. Czy jako influencer ponoszę odpowiedzialność za produkty, które reklamuję?
40. Jestem influencerem i dostałem "w prezencie" produkty
do testowania - czy powinienem zapłacić podatek?
41. Zgłosiła się do mnie firma z propozycją odpłatnego zamieszczenia na moim blogu reklamy. Nie prowadzę działalności gospodarczej. Jak to rozliczyć?
42. Chcę prowadzić promocję swojej marki poprzez współpracę z influencerami. W tym celu chcę im przekazać bezpłatne egzemplarze mojego towaru. Jak to rozliczyć podatkowo?
43. Prowadzę działalność gospodarczą jako influencer - jakie powinienem mieć pkd?
44. Prowadzę działalność gospodarczą jako influencer. Co może stanowić dla mnie koszt uzyskania przychodu?
45. Jestem influencerem specjalizującym się w produktach sportowych. Dostałem takowy do testów od producenta i chciałbym go publicznie skrytykować.
Czy to legalne? Co mi grozi?
46. Czy mogę wykorzystać zdjęcie znanej osoby
w swoich treściach?
47. Czy ochrona prawa do wizerunku to ochrona dotycząca wyłącznie twarzy?
48. Skoro zapłaciłem modelowi za zdjęcia, to mogę dowolnie wykorzystać jego wizerunek w przyszłości?
49. Zapłaciłem modelowi za sesję zdjęciową, a teraz on chce cofnąć zgodę na wykorzystanie jego wizerunku -
czy ma do tego prawo?
50. Chcę wykorzystać zdjęcie, do którego nie mam praw. Zamierzam to zrobić poprzez odpowiednie linkowanie.
Czy wtedy będzie to legalne?
51. Zrobiłem zdjęcie psa celebryty - czy mogę je rozpowszechniać bez ograniczeń?
52. Czy w przypadku zezwolenia na odpłatne wykorzystanie mojego wizerunku powinienem zapłacić podatek?
53. Czy memy podlegają ochronie prawnej?
54. Czy do memów mogę wykorzystać sceny z filmów?
55. Czy do memów mogę wykorzystywać znaki towarowe
zarejestrowane na rzecz innych osób?
56. Jestem influencerem, który propaguje określone idee. Reagując na wypowiedzi innych w interesującym mnie zakresie, często tworzę dosadne, satyryczne memy.
Czy takie działanie jest legalne?
57. Jestem influencerem podróżnikiem i zastanawiam się, czy zawsze można pokazywać architekturę i sztukę
na zdjęciach lub filmach
58. Czy można robić seo na cudze znaki towarowe, jeśli nie sprzedaję produktów czy usług,
których dotyczą te znaki towarowe?
59. Czy można robić seo na cudzą firmę?
60. Czy można robić Ads-y na cudze znaki towarowe?
61. Czy można robić Ads-y na cudzą firmę?
62. Konkurencja pozycjonuje się za pomocą mojego znaku towarowego. Czy można z tym walczyć,
nie występując do sądu?
63. Ktoś zarejestrował domenę z moim znakiem towarowym.
Jak mogę się chronić?
64. Konkurs a loteria - czym się różnią?
65. Czy konkurs w social mediach, polegający
na skomentowaniu posta, w którym będę losował nagrody, jest loterią?
66. O czym powinienem pamiętać, robiąc konkurs
w social mediach?
67. Czy organizując konkurs na platformach do wspierania twórców, będę mógł losować nagrody, tak jak
w przypadku konkursu w social mediach?
68. Czy od wygranych w konkursie trzeba zapłacić podatek,
a jeśli tak, to kto go płaci?
69. Jak powinna działać porównywarka internetowa,
żeby była legalna?
70. Czy odpowiadam za treść komentarzy zamieszczonych
na prowadzonym przeze mnie blogu?
71. Czy mogę nagrać "pokój" z Clubehouse i potem
zamieścić go na swoim blogu?
72. Czy mogę stworzyć serwis internetowy, w którym będę zamieszczał nagrania najlepszych treści w internecie, osadzając pliki z tymi treściami czy też je kopiując?
73. Czy mogę stworzyć stronę z linkami do ciekawych treści
i zarabiać, zamieszczając tam reklamy? 74. Czy Google narusza prawa autorskie do moich treści?
75. Czy fakturę za Facebooka lub Google zawsze można
"wpuścić w koszty"?
76. Zarabiam na YouTube poprzez wyświetlanie przez platformę reklam w moich filmach.
Jak powinienem rozliczyć takie dochody?
77. Czy na e-booka trzeba posiadać isbn?
78. Czy powinienem opodatkować pieniądze otrzymane za pośrednictwem platform wsparcia
dla twórców internetowych?
79. Czy w social mediach mogę swobodnie oferować innym osobom swoje produkty,
korzystając z komunikatora?
80. Czy reklama zawsze musi być zgodna z prawdą?
81. Czy kodeks etyki reklamy jest wiążący?
82. Jakie kodeksy dobrej praktyki w reklamie mogę stosować?
83. Czy fotograf posiada prawa autorskie,
jeśli zrobił zdjęcie telefonem?
84. Jak się okazuje, moje zdjęcie - zrobione samodzielnie
i wedle własnej koncepcji - jest łudząco podobne do innego. Czy to już plagiat?
85. Jak skutecznie zswrztć umowę na wykonanie logo?
86. Czy można w swojej działalności wykorzystać zdjęcia produktów/teksty ze stron czy fanpagea konkurencji?
87. Pewna osoba ostro skrytykowała mnie w swojej publicznej wypowiedzi. Co mogę zrobić?
88. Jestem osobą, która aktywnie włącza się w kwestie społeczne
i polityczne. Od jakiegoś czasu na profilach niektórych urzędów
i instytucji moje wpisy są albo blokowane, albo całkiem
blokuje się moją osobę - czy to legalne?
89. Chcę opublikować wywiad. Czy potrzebuję jego autoryzacji przez gościa?
90. Ktoś wykorzystał bezprawnie mój tekst/podcast/vlog -
co mogę zrobić?
91. Robię vloga, kiedy mogę legalnie zamieszczać
na nagraniach inne osoby?
92. Czy mogę korzystać z muzyki na otwartej licencji w swojej twórczości internetowej?
93. Czym różni się inspiracja od plagiatu?
94. Rozpoczynam sprzedaż mojego produktu
w promocyjnej cenie, która tylko w teorii jest promocyjna -czy to legalne? 95. Relacjonuję najnowsze wydarzenia,
czy mogę nazwać się dziennikarzem?
96. Czy linki afiliacyjne są legalne?
97. Czy do wysłania maiła "na biuro" trzeba mieć zgodę?
98. Prowadzę kanał dla dzieci - czy mogę namawiać je
do zakupu zabawek?
99. Prowadzę vloga/podcast dla firmy - komu przysługują prawa do kontentu?
100. Jeśli ktoś naruszył moje prawa autorskie,
to co mu może grozić?
101. Zajmuję się gamingiem - czy mogę zamieszczać filmiki
z moich rozgrywek, czy łamie to prawa autorskie?
102. Jakie reklamy są zakazane?
103. rodo a sprzedaż w internecie
104. Co powinna zawierać polityka prywatności
sklepu internetowego?
105. Czy pobranie polityki prywatności z innej podobnej strony będzie w porządku?
106. Czy w świetle rodo zawsze trzeba mieć zgodę,
żeby wysyłać maile do klientów?
107. Czy muszę mieć zgodę na przetwarzanie danych
w celu realizacji zamówienia?
108. Czy w swoim newsletterze mogę reklamować
także inne firmy?
109. Kiedy powinienem podpisać umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych i co powinna zawierać?
110. Czy po zarejestrowaniu domeny mam wyłączność
na jej nazwę?
111. Jak mogę chronić swoją markę?
112. Czy nazwę mojego kanału na YouTube/podcastu/ konta Instagram muszę rejestrować jako znak towarowy, żeby była chroniona?
113. Czy do swojej marki mogę dodać znaczek ?
114. Stworzyłem fizyczny produkt i chcę go prawnie zabezpieczyć - jak to zrobić?
115. Czy remarketing jest legalny?
116. Czy muszę posiadać regulamin jeśli chcę sprzedawać przez internet?
117. Sprzedaję e-booki w swoim sklepie internetowym,
czy kupujący może je zwrócić i żądać zwrotu pieniędzy?
118. Otrzymałem książkę z wydawnictwa, mimo że o to
nie prosiłem. Zaciekawiła mnie i chciałbym ją zrecenzować, czy jednak nie będzie to ukryta reklama?
119. Czy powinienem specjalnie oznaczać posty promujące produkty marek, z którymi współpracuję, czy jest to "zwykły" product placement?
120. Czy dopasowywanie reklam do klientów (profilowanie)
jest zgodne z prawem?
121. Czy pomysł podlega ochronie prawnej?
122. Stworzyłem chwytliwy slogan dla mojej marki,
czy podlega on ochronie prawnej?
123. Prowadzę kanał komentujący bieżące wydarzenia
i nie ukrywam, że potrafię być dosadny w ich ocenach.
Jak daleko mogę się posunąć, żeby nie narazić się
na odpowiedzialność prawną?
124. Prowadzę błoga, w którym można komentować moje wpisy. Zajmuję się kwestiami społecznie ważnymi, więc niekiedy komentarze bywają dosadne. Co powinienem zrobić,
żeby nie ponosić odpowiedzialności za cudze słowa jako administrator serwisu? Podkreślam, że nie mam zbyt wielu środków na bieżący monitoring komentarzy, a zależy mi na żywej dyskusji o kwestiach społecznie ważnych
125. Prowadzę specjalistyczny kanał, gdzie formułuję różne porady związane z działalnością gospodarczą. Czy ponoszę odpowiedzialność za moje porady, skoro dostęp do kanału
jest zupełnie darmowy?
126. Prowadzę kanał z newsami, ale nie jestem zarejestrowany jako prasa. Czy mogę korzystać z artykułów i zdjęć
z innych portali i kanałów w ramach swojej działalności?
127. Platforma, na której publikuję, blokuje moje treści, twierdząc, że dopuściłem się naruszenia cudzych praw autorskich!
Czy to legalne, skoro wszystkie treści zamieszczam zgodnie
z prawem, korzystając z prawa cytatu?
128. Czy prowadząc kanał na YouTube lub innej podobnej platformie i zarabiając na nim, mam obowiązek zgłoszenia się
do rejestru podmiotów dostarczających audiowizualne usługi medialne na żądanie?
129. Czy sprzedając kursy online, mam obowiązek rejestrować się jako podmiot dostarczający audiowizualne usługi medialne na żądanie?
130. Czy powinienem rejestrować swój podcast albo kanał na YouTube jako prasę?
131. Prowadzę w internecie serię audycji, które określiłbym radiem internetowym. Czy powinienem się zarejestrować?
132. Czy to już wszystko, Panie Mecenasie?
Wzory umów
Bibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-66720-38-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl