POLSKIE DYSKURSY MARKETINGU PERSPEKTYWA LINGWISTYCZNA
MAGDALENA SMOLEŃ-WAWRZUSISZYN
Wydawnictwo: KUL
Cena: 34.90 zł
31.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8061-547-2
257 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2018
Książka M. Smoleń-Wawrzusiszyn to znakomite studium teoretyczne i empiryczne. Autorka tworzy naukowy model współczesnych oddziaływań sfery językowo-kulturowej związanej z marketingiem na dzisiejszą rzeczywistość Polaków. [...] Niewątpliwym osiągnięciem merytorycznym pracy jest, po pierwsze, charakterystyka dyskursu marketingu, pojmowanego w rozprawie jako najbardziej działająca zarówno na współczesne społeczeństwa, jak i pojedyncze osoby ideologia, koncepcja postrzegania, interpretowania i opisywania rzeczywistości w kategoriach konsumpcyjnych, w paradygmatach przechodzenia człowieka producenta w obywatela konsumenta. Badaczka świetnie poradziła sobie z charakterystyką językową tej najbardziej ekspansywnej, pierwszej narracji współczesności. Po wtóre, Autorka w sposób merytorycznie nośny scharakteryzowała te obszary współczesnej polskiej rzeczywistości społecznej (kulturowej), w których zaznacza swoją obecność dyskurs marketingowy. Ten swoisty dyktat musimy rozpoznawać zarówno na bazie ideowej, jak i językowych konkretyzacji. Autorka czyni to bardzo dobrze, a jej książka do świetny raport o współczesnym konsumpcjonizmie, który staje się nowoczesną "religią".
Prof. dr hab. Kazimierz Ożóg (fragment recenzji wydawniczej)
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział I
Teoretyczne i metodologiczne założenia pracy 1.1. Problematyka i cel badań1.2. Podstawa materiałowa 1.3. Dyskurs jako przedmiot badań i narzędzie badawcze 1.3.1. Rozumienie dyskursu w humanistyce i w naukach społecznych 1.3.2. Analiza dyskursu (AD) i krytyczna analiza dyskursu (KAD) jako metodologie badań1.3.3. Metodologia badań własnych
Rozdział II
Społeczno-kulturowe uwarunkowania polskich dyskursów marketingu 2.1. Wprowadzenie2.2. Ideologia neoliberalizmu i kapitalizm konsumpcyjny - kontekst globalny2.3. Przełom ustrojowy w Polsce w roku 1989 - kontekst lokalny 2.3.1. Kulturowo-społeczne oblicze przełomu2.3.2. Komunikacja językowa w nowej rzeczywistości ustrojowej - od polszczyzny konsumpcyjnej po ujęcia dyskursywne
Rozdział III
Marketing w perspektywie ekonomicznej i kulturoznawczo-lingwistycznej 3.1. Wprowadzenie 3.2. Marketing jako dyscyplina ekonomii i praktyka biznesu3.2.1. Marketing w rzeczywistości Zachodu 3.2.2. Polskie realia marketingu 3.3. Marketing w ujęciu kulturoznawczo-lingwistycznym 3.3.1. Marketing jako dyskurs kultury 3.3.2. Polskie dyskursy marketingu
Rozdział IV
Polski dyskurs marketingu4.1. Wprowadzenie 4.2. Przestrzeń dyskursu i jego uczestnicy4.2.1. Przestrzeń dyskursu - zakres i reprezentacja tekstowa4.2.2. Przestrzeń dyskursu w polszczyźnie i badaniach językoznawczych 4.2.3. Uczestnicy dyskursu 4.3. Komunikacja marketingowa a profesjolekt marketerów 4.3.1. Komunikacja reklamowa - perspektywa dyskursywna 4.3.2. Profesjolekt marketerów 4.3.2.1. Profesjolekt marketerów jako nowa odmiana języka 4.3.2.2. Profesjolekt marketerów na tle "nowych zawodów" - cechy kluczowe 4.4. Międzykulturowy transfer wiedzy4.4.1. Angielszczyzna w polskim dyskursie marketingu4.4.2. Strategie legitymizacji w dyskursie4.5. Stylistyka dyskursu 4.5.1. Słowa-klucze i słowa modne 4.5.2. Metaforyka wojny 4.6. Podsumowanie
Rozdział V
Polski dyskurs marketingowy5.1. Wprowadzenie 5.2. Przestrzeń i uczestnicy dyskursu5.3. Dyskurs marketingowy - obszary ekspansji 5.3.1. Marketyzacja oświaty, edukacji i nauki 5.3.2. Marketing a dyskurs rozwoju osobistego 5.4. Leksykalne znaczniki dyskursu 5.5. Podsumowanie
Zakończenie
Bibliografia
Summary
Kod wydawnictwa: 978-83-8061-547-2
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.