Dodano produkt do koszyka

Promocja

POLSKIE DYSKURSY MARKETINGU PERSPEKTYWA LINGWISTYCZNA

POLSKIE DYSKURSY MARKETINGU PERSPEKTYWA LINGWISTYCZNA

MAGDALENA SMOLEŃ-WAWRZUSISZYN

Wydawnictwo: KUL

Cena: 34.90 zł 31.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8061-547-2

257 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2018

Książka M. Smoleń-Wawrzusiszyn to znakomite studium teoretyczne i empiryczne. Autorka tworzy naukowy model współczesnych oddziaływań sfery językowo-kulturowej związanej z marketingiem na dzisiejszą rzeczywistość Polaków. [...] Niewątpliwym osiągnięciem merytorycznym pracy jest, po pierwsze, charakterystyka dyskursu marketingu, pojmowanego w rozprawie jako najbardziej działająca zarówno na współczesne społeczeństwa, jak i pojedyncze osoby ideologia, koncepcja postrzegania, interpretowania i opisywania rzeczywistości w kategoriach konsumpcyjnych, w paradygmatach przechodzenia człowieka producenta w obywatela konsumenta. Badaczka świetnie poradziła sobie z charakterystyką językową tej najbardziej ekspansywnej, pierwszej narracji współczesności. Po wtóre, Autorka w sposób merytorycznie nośny scharakteryzowała te obszary współczesnej polskiej rzeczywistości społecznej (kulturowej), w których zaznacza swoją obecność dyskurs marketingowy. Ten swoisty dyktat musimy rozpoznawać zarówno na bazie ideowej, jak i językowych konkretyzacji. Autorka czyni to bardzo dobrze, a jej książka do świetny raport o współczesnym konsumpcjonizmie, który staje się nowoczesną "religią".

Prof. dr hab. Kazimierz Ożóg (fragment recenzji wydawniczej)

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział I

Teoretyczne i metodologiczne założenia pracy 1.1. Problematyka i cel badań1.2. Podstawa materiałowa 1.3. Dyskurs jako przedmiot badań i narzędzie badawcze 1.3.1. Rozumienie dyskursu w humanistyce i w naukach społecznych 1.3.2. Analiza dyskursu (AD) i krytyczna analiza dyskursu (KAD) jako metodologie badań1.3.3. Metodologia badań własnych

Rozdział II

Społeczno-kulturowe uwarunkowania polskich dyskursów marketingu 2.1. Wprowadzenie2.2. Ideologia neoliberalizmu i kapitalizm konsumpcyjny - kontekst globalny2.3. Przełom ustrojowy w Polsce w roku 1989 - kontekst lokalny 2.3.1. Kulturowo-społeczne oblicze przełomu2.3.2. Komunikacja językowa w nowej rzeczywistości ustrojowej - od polszczyzny konsumpcyjnej po ujęcia dyskursywne

Rozdział III

Marketing w perspektywie ekonomicznej i kulturoznawczo-lingwistycznej 3.1. Wprowadzenie 3.2. Marketing jako dyscyplina ekonomii i praktyka biznesu3.2.1. Marketing w rzeczywistości Zachodu 3.2.2. Polskie realia marketingu 3.3. Marketing w ujęciu kulturoznawczo-lingwistycznym 3.3.1. Marketing jako dyskurs kultury 3.3.2. Polskie dyskursy marketingu

Rozdział IV

Polski dyskurs marketingu4.1. Wprowadzenie 4.2. Przestrzeń dyskursu i jego uczestnicy4.2.1. Przestrzeń dyskursu - zakres i reprezentacja tekstowa4.2.2. Przestrzeń dyskursu w polszczyźnie i badaniach językoznawczych 4.2.3. Uczestnicy dyskursu 4.3. Komunikacja marketingowa a profesjolekt marketerów 4.3.1. Komunikacja reklamowa - perspektywa dyskursywna 4.3.2. Profesjolekt marketerów 4.3.2.1. Profesjolekt marketerów jako nowa odmiana języka 4.3.2.2. Profesjolekt marketerów na tle "nowych zawodów" - cechy kluczowe 4.4. Międzykulturowy transfer wiedzy4.4.1. Angielszczyzna w polskim dyskursie marketingu4.4.2. Strategie legitymizacji w dyskursie4.5. Stylistyka dyskursu 4.5.1. Słowa-klucze i słowa modne 4.5.2. Metaforyka wojny 4.6. Podsumowanie

Rozdział V

Polski dyskurs marketingowy5.1. Wprowadzenie 5.2. Przestrzeń i uczestnicy dyskursu5.3. Dyskurs marketingowy - obszary ekspansji 5.3.1. Marketyzacja oświaty, edukacji i nauki 5.3.2. Marketing a dyskurs rozwoju osobistego 5.4. Leksykalne znaczniki dyskursu 5.5. Podsumowanie

Zakończenie

Bibliografia

Summary

Kod wydawnictwa: 978-83-8061-547-2

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl