Dodano produkt do koszyka

Promocja

POCZUCIE ALIENACJI A UŻYTKOWANIE MEDIÓW W POSZUKIWANIU NOWYCH OBSZARÓW ZASTOSOWANIA TEORII UŻYTKOWANIA I GRATYFIKACJI

POCZUCIE ALIENACJI A UŻYTKOWANIE MEDIÓW W POSZUKIWANIU NOWYCH OBSZARÓW ZASTOSOWANIA TEORII UŻYTKOWANIA I GRATYFIKACJI

AGNIESZKA TURSKA-KAWA

Wydawnictwo: ŚLĄSK

Cena: 35.90 zł 32.31 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-7164-710-9
 
246 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2011
 

Siła mediów w życiu jednostek oraz możliwość zaspokajania przez nie fundamentalnych potrzeb skłaniają do podjęcia poszukiwań nad związkami pomiędzy poczuciem alienacji a użytkowaniem środków masowego przekazu, czemu poświęcono niniejszą książkę. Poszukiwania ukierunkowane zostały na określenie roli, jaką pełnią media w życiu jednostek miejsce w zaspokajaniu potrzeb tych osób. Interesujące wydaje się na ile media zastępują osobom wyalienowanym aktywność rzeczywistą i kontakt interpersonalny, efektywnie zaspokajając fundamentalne potrzeby, a na ile ich rola jest znacząca w życiu osób zaangażowanych społecznie, silnych wewnętrznie i odczuwających wsparcie. Ponadto, w badaniach określono sposoby użytkowania mediów przez te jednostki, penetrując empirycznie płaszczyzny takie jak zaufanie do mediów, częstotliwość i czas ich użytkowania, alternatywne dla mediów źródła zaspokajania potrzeb oraz preferowaną przez odbiorców tematykę przekazów. Intencją autorki w procesie projektowania prezentowanych badań było nie tylko określenie roli, jaką media pełnią w życiu jednostek z różnym poziomem poczucia alienacji, ale, idąc dalej, refleksja nad ich funkcją w kontekście procesów budowania społeczeństwa obywatelskiego w Polsce.

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie1. POCZUCIE ALIENACJI JAKO PRZEDMIOT BADAŃ WSPÓŁCZESNYCH NAUK SPOŁECZNYCH1. Alienacja i poczucie alienacji w świetle różnych teorii1.1. Koncepcja poczucia alienacji według Melvina Seemana1.2. Alienacja a anomia1.3. Alienacja a poczucie alienacji. Próba integracji przedstawionych koncepcji2. Uwarunkowania poczucia alienacji2.1. Cechy charakterystyczne sytuacji społeczno-ekonomicznej jednostki2.2. Psychologiczne uwarunkowania poczucia alienacji3. Konsekwencje poczucia alienacji4. Przegląd polskich badań nad poczuciem alienacji2. TEORIA UŻYTKOWANIA I GRATYFIKACJI - UWARUNKOWANIA, ZAŁOŻENIA, KRYTYKA1. Etapy rozwoju teorii użytkowania i gratyfikacji1.1. Media w ujęciu funkcjonalistycznym1.2. Faza deskryptywna1.3. Faza metodologiczna1.4. Faza eksplanacyjna1.5. Faza weryfikacji i eksploracji2. Podstawowe założenia teorii użytkowania i gratyfikacji3. Koncepcja użytkowania mediów Denisa McQuaila4. Krytyka teorii użytkowania i gratyfikacji3. POCZUCIE ALIENACJI A UŻYTKOWANIE MEDIÓW - WZAJEMNE RELACJE I ZALEŻNOŚCI1. Potrzeby - regulatory relacji człowieka z otoczeniem. Poznawczo-doświaczeniowa teoria "Ja" Seymoura Epsteina2. Media - źródło zaspokajania fundamentalnych potrzeb3. Dynamizmy regulacyjne - baza dla rozwoju potrzeb i ich realizacji4. Poczucie alienacji - zmienna modyfikująca system zachowań ukierunkowanych na zaspokajanie potrzeb4. METODOLOGICZNE ZAŁOŻENIA PRZEPROWADZONYCH BADAŃ1. Analiza i uzasadnienie problematyki badań2. Konceptualizacja, zmienne i wskaźniki3. Narzędzia badawcze3.1. Psychometryczne właściwości Skali Poczucia Alienacji "Z"3.2. Psychometryczne właściwości Kwestionariusza. Użytkowania Mediów5. PREZENTACJA I ANALIZA WYNIKÓW PRZEPROWADZONYCH BADAŃ1. Organizacja i przebieg badań. Sposób doboru i charakterystyka badanej próby2. Prezentacja typów osób z różnym poziomem poczucia alienacji2.1. Wyizolowani2.2. Niewyalienowani politycznie z poczuciem mocy2.3. Wyalienowani politycznie z poczuciem bezsilności2.4. Wyalienowani politycznie z poczuciem mocy2.5. Umiarkowanie wyalienowani3. Użytkowanie mediów przez wyróżnione typy - hipotezy i rozstrzygnięcia empiryczne3.1. Gratyfikacje poszukiwane w mediach3.2. Zaufanie do mediów3.3. Częstotliwość i czas użytkowania mediów3.4. Alternatywne dla mediów źródła zaspokajania potrzeb3.5. Preferowana tematyka w mediach6. ROLA MEDIÓW W ŻYCIU WYRÓŻNIONYCH TYPÓW - EKSTRAPOLACJA WYNIKÓW BADAŃSpis tabelSpis wykresówBibliografiaSummaryIndeks osóbZałączniki

Kod wydawnictwa: 978-83-7164-710-9

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl