PO CO NAM INNOWACYJNOŚĆ? PROBLEM INNOWACYJNOŚCI W REGIONIE PERYFERYJNYM NA PRZYKŁADZIE WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO
ANNA LEWANDOWSKA, LESZEK WOŹNIAK, ROBERT PATER, MATEUSZ STOPA, MACIEJ CHRZANOWSKI
Wydawnictwo: POLITECHNIKA RZESZOWSKA
Cena: 23.90 zł
21.51 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7934-041-5
gospodarka
164 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2015
Innowacje i innowacyjność to jedne z najmodniejszych dzisiaj i zdecydowanie nadużywanych terminów. Można odnieść wrażenie, że innowacyjność jako taka staje się imperatywem działania czy wręcz wartością samą w sobie. Czym jest innowacja i właściwie na czym polega innowacyjność, czy tylko nowym, a może przede wszystkim lepszym rozwiązaniem? Niestety, oficjalne definicje innowacji nie dokonują wartościowania odkrycia lub pomysłu. Istotna jest jedynie nowość, co z perspektywy definiowania pozwala do innowacji zaliczać także rozwiązania o zdecydowanie negatywnym oddziaływaniu na środowisko i społeczeństwo.Pojęcie innowacji, powszechnie dzisiaj używane, do nauk ekonomicznych wprowadził J. A. Schumpeter (1960). Według tego autora innowacja, to:1. wprowadzenie nowego towaru (produktu), jakiego nie było do tej pory na rynku lub znacznie ulepszonego-2. wprowadzenie nowej metody produkcji, dotychczas niepraktykowanej w danejgałęzi przemysłu-3. wykreowanie nowego rynku, a więc takiego, na którym dana organizacja jeszcze nie funkcjonowała-4. zdobycie nowego źródła surowców lub półfabrykatów-5. wykreowanie nowej organizacji, jakiegoś sektora lub branży przemysłowej, np. stworzenie monopolu bądź jego złamanie.
z Wprowadzenia
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
Innowacyjność w teorii makroekonomiiMiejsce innowacyjności w tradycyjnych teoriach wzrostu długookresowegoMiejsce innowacyjności w cyklach koniunkturyMiejsce innowacyjności w teorii łączącej krótki i długi okres rozwojuNowe kierunki w innowacyjnościEkoinnowacjePojęcie i korzyści wynikające z wdrożenia ekoinnowacjiStrategie ekoinnowacjiPoziom ekoinnowacyjności polskiej gospodarkiOtwarte innowacjeIstota otwartości przez pryzmat zarządzaniaDefinicje i istota otwartych innowacjiWybrane koncepcje powiązaneCrowdsourcingPlatformy otwartych innowacjiPolityka innowacyjnościPolityka innowacyjności Unii EuropejskiejInnowacyjność w dokumentach Unii EuropejskiejInstrumenty wspierania innowacyjności w Unii EuropejskiejFundusze na rozwój innowacyjności w Unii EuropejskiejPolityka innowacyjności PolskiInstrumenty wspierania innowacyjności w PolsceFundusze w wymiarze regionalnym na rozwój innowacyjnościInnowacyjność województwa podkarpackiego w świetle statystyki oficjalnejOcena stopnia i zmian innowacyjności województwaMonitoring innowacyjności województwa podkarpackiegoSiły sprawcze innowacji (niezależne od firm)Aktywność innowacyjna firmWyniki działalności innowacyjnejInnowacyjność według podkarpackich podmiotów gospodarczychPoziom innowacyjnościCharakter wdrożonych innowacjiMotywy i bariery wdrażania innowacjiPotencjał innowacyjny przedsiębiorstwPolityka wspierania innowacyjnościInstrumenty wspierające działalność innowacyjną przedsiębiorstwSpołeczny wymiar innowacyjnościAsymetria racjonalności idei innowacyjnościDefiniowanie innowacyjnościZmiana społeczna a innowacja - problem instytucjonalizacjiLiderzy innowacji - próba zdefiniowaniaPostawy wobec innowacyjności - ujęcie modelowePostrzeganie innowacyjnościStrategia innowacyjnościPostrzeganie kosztów innowacyjnościRelacja z otoczeniemRelacja z klientemPodsumowanieBibliografiaSpis RysunkówSpis TabelStreszczenieSummary
Kod wydawnictwa: 978-83-7934-041-5
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.