PEDAGOGIKA CZASU WOLNEGO wyd.3
JAN PIĘTA
Wydawnictwo: FREL
Cena: 49.90 zł
44.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-64691-00-3
278 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2014
Napisana w sposób czytelny i zrozumiały książka dla tych, którzy wciąż mają za mało czasu wolnego lub też nie mają pomysłu, jak ten czas wypełnić. Autor uczy umiejętności właściwego wypoczynku i organizowania czasu wolnego, przedstawiając jego różne aspekty: terminologiczne, historyczne, pedagogiczne, psychologiczne i socjologiczne.Celem tej książki jest:- zapoznanie czytelników z podstawowymi pojęciami dotyczącymi czasu wolnego i pedagogiki, intencjonalnych i naturalnych środowisk wychowawczych, procesu wychowania i socjalizacji, edukacji ustawicznej, andragogiki i rekreacji-- uświadomienie współczesnych problemów związanych z racjonalnym wykorzystaniem czasu wolnego, wymagających pilnych analiz, sugestii i rozwiązań-- przygotowanie do umiejętnego i wartościowego zdrowotnie, moralnie i kulturalnie spędzania czasu wolnego i dążenia do uzyskiwania wyższej jakości życia.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1
Zjawisko czasu wolnego1. Ustalenia terminologiczne w definiowaniu czasu wolnego2. Budżet czasu3. Podstawowe kryterium wydzielenia czasu wolnego z budżetu czasu4. Kwestia bezinteresowności działań5. Praca zawodowa jako kryterium podziału budżetu czasu6. Badanie budżetu czasu
Rozdział 2
Znaczenie zdrowotne odpoczynku1. Istota odpoczynku2. Przyczyny przewlekłego znużenia i przemęczenia3. Odpoczynek nocny i dzienny4. Warunki dobrego odpoczynku
Rozdział 3
Znaczenie wychowawcze, zdrowotne i kulturotwórcze zabawy1. Istota zabawy i jej funkcja wypoczynkowa2. Rola zabawy w życiu człowieka3. Kompensacyjna funkcja zabawy
Rozdział 4
Znaczenie wychowawcze, zdrowotne i kulturotwórcze pracy nad sobą jako funkcji czasu wolnego1. Istota pracy nad sobą2. Znaczenie wychowawcze pracy nad sobą w czasie wolnym3. Znaczenie zdrowotne pracy nad sobą w czasie wolnym4. Znaczenie kulturotwórcze pracy nad sobą w czasie wolnym
Rozdział 5
Historia problematyki czasu wolnego1. Czas wolny w okresie prehistorycznym2. Spędzanie czasu wolnego w starożytności3. Formy wczasowania w wiekach średnich4. Czas wolny a problemy społeczne epoki nowożytnej
Rozdział 6
Najczęściej praktykowane współczesne formy spędzania czasu wolnego1. Turystyka2. Sport3. Środki masowego przekazu
Rozdział 7
Korzystanie z instytucji kulturalnych jako współczesna forma pożytecznego zagospodarowania czasu wolnego1. Kultura2. Instytucje kulturalne o ograniczonym zasięgu społecznym3. Teatr4. Filharmonia5. Wystawa6. Muzeum
Rozdział 8
Formy spędzania czasu wolnego o ograniczonej popularności1. Samokształcenie2. Amatorstwo artystyczne3. Majsterkowanie i amatorstwo techniczne4. Hodowla amatorska5. Zabawy i kontakty towarzyskie6. Kolekcjonerstwo7. Aktywność społeczna
Rozdział 9
Przejawy niewłaściwego spędzania czasu wolnego1. Przemoc i agresja wśród młodzieży2. Subkultury młodzieżowe3. New Age - nowa era w dziejach świata a wychowanie4. Sekty5. Problemy egzystencjalne dzieci ulicy6. Próby wyjaśnienia przyczyn przemocy i agresji7. Profi laktyka i rewalidacja zachowań dewiacyjnych i patologicznych8. Wychowanie do wczasów jako czynnik zmniejszenia agresji
Rozdział 10
Pedagogika i jej metody badawcze1. Pedagogika jako nauka2. Budowa pedagogiki i jej miejsce w systemie nauk3. Źródła i metody badań pedagogicznych4. Współzależność pedagogiki i innych nauk5. Pedagogika czasu wolnego
Rozdział 11
Wychowanie do wczasów1. Wychowanie jako kształtowanie osobowości2. Charakterystyka osobowości3. Składniki osobowości wewnętrznej4. Wychowanie do wczasów jako kształtowanie osobowości5. Metody wychowania do wczasów6. Wychowawca czasu wolnego
Rozdział 12
Rola środowisk wychowawczych w procesie wychowania i socjalizacji w czasie wolnym1. Środowisko wychowawcze2. Rola intencjonalnych środowisk wychowawczych w procesie wychowania i socjalizacji w czasie wolnym3. Rola naturalnych środowisk wychowawczych w procesie wychowania i socjalizacji w czasie wolnym4. Środowisko lokalne i jego znaczenie wychowawcze
Rozdział 13
Harcerskie wzory spędzania czasu wolnego1. Organizacje młodzieżowe jako szczególne instytucje wychowania do wczasów2. Historia powstania i rozwoju harcerstwa jako systemu wychowania młodzieży3. Harcerstwo podczas II wojny światowej i w okresie powojennym4. Harcerski styl spędzania czasu wolnego5. Sylwetki wychowawców i organizatorów harcerstwa
Rozdział 14
Edukacja permanentna i elementy andragogiki1. Edukacja permanentna2. Podstawowe pojęcia i zagadnienia andragogiki3. Przedmiot i struktura andragogiki4. Zadania poznawcze andragogiki
Bibliografia
Wykaz definicji
Spis tabel
Kod wydawnictwa: 978-83-64691-00-3
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.