OUTSOURCING USŁUG KSIĘGOWYCH W ŚWIETLE OCZEKIWAŃ BIUR RACHUNKOWYCH I ICH KLIENTÓW
KATARZYNA ŚWIETLA
Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY W KRAKOWIE
Cena: 64.90 zł
58.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7252-658-8
277 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2014
Outsourcing rachunkowości jest sposobem działania wdrażanym przez podmioty gospodarcze bez względu na ich rozmiar oraz profil działalności. Staje się on coraz popularniejszą metodą służącą optymalizacji zarządzania podmiotami gospodarczymi, pozwalającą jednocześnie skupić się firmie na jej podstawowych działaniach i na tym, w czym się specjalizuje. Jest także powszechnie wykorzystywany w sytuacji, gdy zasoby pochodzące z zewnątrz są łatwo dostępne, mają wysoką jakość oraz ich cena jest niższa niż tych pozyskiwanych wewnątrz firmy.Celem głównym opracowania była weryfikacja oczekiwań partnerów kontraktów dotyczących obsługi księgowej oraz próba oceny jej jakości, a także potencjalnych szans i zagrożeń.Celowi głównemu rozprawy podporządkowano cele szczegółowe:- prezentację ewolucji oraz współczesnej roli rachunkowości w gospodarce opartej na usługach,- wskazanie koncepcji outsourcingu ze szczególnym uwzględnieniem usług księgowych,- przedstawienie wymogów w zakresie posiadania odpowiednich uprawnień dotyczących osób świadczących usługi rachunkowości,- wykazanie na podstawie badań empirycznych przeprowadzonych na próbieklientów i świadczeńiodawców usług, że warunkiem powodzenia całego procesu obsługi rachunkowości jest stała, ścisła współpraca stron zawartego kontraktu.Osiągnięciu poszczególnych celów posłużyły rozważania zawarte w kolejnych rozdziałach.Rozpoczęto od wskazania kierunków rozwoju usług we współczesnej gospodarce i dziedzin, których dotyczą, ze szczególnym uwzględnieniem rachunkowości. Na tym tle zaprezentowano ewolucję rachunkowości oraz zmiany w niej zachodzące na przestrzeni lat, począwszy od najprostszych rozwiązań, aż do skomplikowanych zagadnień, wynikających z jej dostosowywania do wymogów globalizacji gospodarki światowej. Zwrócono również uwagę, że sprzyja temu powszechna standaryzacja i harmonizacja międzynarodowych przepisów, której efektem jest traktowanie rachunkowości jako jednolitego "języka biznesu". W tym kontekście możliwe jest umiejscowienie świadczeń z dziedziny rachunkowości wysoko w międzynarodowych rankingach usług (co jest właśnie pochodną rozwoju outsourcingu), zwłaszcza że ich coraz większa dostępność determinuje równoległy rozwój podmiotów gospodarczych świadczących tego rodzaju usługi oraz będących ich odbiorcami. Istotne znaczenie dla outsourcingobiorców ma fakt, że wykorzystanie usług zewnętrznych już na etapie opracowywania polityki rachunkowości oraz podczas dalszego jej wdrażania staje się często kluczowym czynnikiem warunkującym jej jakość oraz efektywność gospodarowania.
Fragment ze Wstępu
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1 RACHUNKOWOŚĆ W GOSPODARCE OPARTEJ NA USŁUGACH1.1. Wpływ przemian gospodarki na ukształtowanie się rynku specjalistycznych usług1.2. Rozwój gospodarki rynkowej jako determinanta ewolucji rachunkowości w perspektywie historycznej1.3. Współczesna rachunkowość w świetle standaryzacji i harmonizacj i jej rozwiązań1.4. Jakość informacji pochodzących z rachunkowości jako determinanta wiarygodności sprawozdawczości finansowej
Rozdział 2OUTSOURCING JAKO WSPÓŁCZESNY KIERUNEK ROZWOJU USŁUG W GLOBALNEJ GOSPODARCE2.1. Geneza, istota oraz systematyka outsourcingu2.2. Klasyfikacja, zakres i specyfika usług objętych outsourcingiem ze szczególnym uwzględnieniem rachunkowości2.3. Zalety i wady wykorzystania usług outsourcingowych2.4. Przygotowanie kontraktu oraz zasady konstrukcji i kontroli umów dotyczących świadczenia usług z zakresu rachunkowości
Rozdział 3REGULACJE PRAWNE ORAZ CERTYFIKACJA W ZAKRESIE ŚWIADCZENIA USŁUG KSIĘGOWYCH3.1. Znaczenie międzynarodowych organizacji zawodowych dla ujednolicenia rozwiązań dotyczących zawodu księgowego3.2. Polskie rozwiązania w zakresie uprawnień do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych3.3. Wpływ rozwiązań unijnych na polskie przepisy dotyczące uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach Unii Europejskiej3.4. Standardy edukacyjne IFAC, stopnie zawodowe SKwP oraz międzynarodowecertyfikaty z dziedziny rachunkowości
Rozdział 4MODEL ANALIZY USŁUG KSIĘGOWYCH ORAZ JEGO WERYFIKACJA Z PERSPEKTYWY PODMIOTÓW ŚWIADCZĄCYCH USŁUGI RACHUNKOWOŚCI ORAZ Z NICH KORZYSTAJĄCYCH4.1. Usługi księgowe w Polskiej Klasyfikacji Działalności Gospodarczej ze szczególnym uwzględnieniem województwa małopolskiego4.2. Hipotezy, metody badawcze oraz charakterystyka próby4.3. Weryfikacja hipotez4.4. Determinanty poprawy jakości współpracy partnerów outsourcingu usługrachunkowości
Zakończenie
Załącznik 1. Tematyka egzaminów z zakresu rachunkowości
Załącznik 2. Kwestionariusz ankiety dla firm korzystających z outsourcingu księgowego
Załącznik 3. Kwestionariusz ankiety dla biur rachunkowych
Literatura
Spis tabel
Spis rysunkówStreszczenie w języku angielskim
Wykaz rozpraw habilitacyjnych wydanych przez Uniwersytet Ekonomicznyw Krakowie
Kod wydawnictwa: 978-83-7252-658-8
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.