Dodano produkt do koszyka

OSADZENIE I BLISKOŚĆ RELACJI GOSPODARSTW ROLNYCH

OSADZENIE I BLISKOŚĆ RELACJI GOSPODARSTW ROLNYCH

MARTA DOMAGALSKA-GRĘDYS

Wydawnictwo: UNIWERSYTET ROLNICZY W KRAKOWIE

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 11.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 17.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 24.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-66602-52-6
 
154 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2022
 

Osadzenie w rozumieniu nauk społecznych to współzależność i ograniczenie działalności. Z kolei bliskość relacji zakorzenionych określić można jako intensywne i rozległe wymiany dostosowane do zasobów stron relacji.

Zagadnienie osadzenia w rolnictwie stanowi interesujący nowy kontekst badawczy, dotąd podejmowany przy okazji analiz kapitału ludzkiego na terenach wiejskich, współpracy i przedsiębiorczości. Współczesne badania oferują bogate i przekonujące dowody na znaczenie osadzenia dla przedsiębiorców. Badacze wykazali, że przedsiębiorca może czerpać korzyści z pozycji w strukturach społecznych, uzyskując dostęp do specyficznych informacji, a także dostęp do zasobów na korzystnych warunkach. Podobnie wykazano, że przedsiębiorczość wpływa na ocenę "osadzenia". Zjawisko osadzenia nabiera znaczenia też ze względu na rozwój sieci społecznościowych przedsiębiorców.

Celem niniejszej monografii było poznanie relacji między gospodarstwami utrzymującymi zwierzęta hodowlane ras zachowawczych (GUZHRZ) a instytucjami, które służyły tworzeniu osadzenia i bliskości między stronami (gospodarstwami i instytucjami). W pracy oceniono dwa zagadnienia: osadzenie i bliskość relacji GUZHRZ (cel główny empiryczny). Z uwagi na wielowymiarowość obydwu zagadnień dokonano wyboru specyficznych podmiotów i branży reprezentowanych. Celami szczegółowymi badań było określenie czynników najsilniej wpływających na poziomy osadzenia; ustalenie wpływu osadzenia na efekty ekonomiczne gospodarstw GUZHRZ; określenie poziomu osadzenia relacji gospodarstw GUZHRZ z instytucjami; określenie poziomu osadzenia relacji według branż, położenia geograficznego i powierzchni gospodarstw.

Niniejsza praca oprócz rozpoznania zmiennych wpływających na osadzenie umożliwiła odpowiedzi na pytania:
1. Jakie argumenty teoretyczne przemawiają za tworzeniem relacji w sieci współpracy przez podmioty rynkowe (instytucje), dostarczając pozytywnych efektów w branżach rolniczych?
2. Jakie rodzaje bliskości podmiotów rynkowych występują w polskim rolnictwie? Czy klasyfikacje bliskości branż pozarolniczych znajdują potwierdzenie w rolnictwie?
3. Jakie korzyści osiągają podmioty osadzone w badanych relacjach międzyorganizacyjnych?
4. Jak badane relacje są osadzone i jakie są ich ekonomiczne perspektywy rozwoju?

SPIS TREŚCI

Wstęp

1. Rola relacji sieciowych w teorii ekonomii
1.1. Rynki jako sieć
1.2. Istota relacji biznesowych
1.3. Rozwój relacji biznesowych
1.4. Wykorzystanie relacji we współczesnej gospodarce
1.5. Koopetycja (konkurencja i kooperacja)

2. Bliskość międzyorganizacyjna w relacjach gospodarczych
2.1. Koncepcje bliskości
2.2. Wymiary bliskości
2.3. Powiązania i skutki wymiarów bliskości
2.4. Poziomy bliskości
2.5. Bliskość międzyorganizacyjna w agrobiznesie

3. Rola osadzenia i ekwiwalencja strukturalna w układach sieciowych
3.1. Rola osadzenia w kształtowaniu relacji partnerskich struktur sieciowych
3.2. Role i pozycje w strukturze sieciowej
3.3. Miary sieci i koncepcja ekwiwalencji strukturalnej sieci
3.4. Osadzenie a techniki niesieciowe

4. Metodologia badań osadzenia relacji gospodarstw GUZHRZ
4.1. Cele szczegółowe i hipotezy badawcze
4.2. Przebieg badania
4.3. Charakterystyka zmiennych

5. Wymiary osadzenia i bliskość relacji GUZHRZ

6. Efekty osadzenia dla GUZHRZ
6.1. Ocena oddziaływania cech osadzenia na ekonomikę gospodarstw
6.2. Osadzenie relacji w kontekście samooceny i oportunizmu gospodarstw
6.3. Oddziaływanie średniego osadzenia na ekonomikę gospodarstw
6.4. Osadzenie ogółem relacji gospodarstw z instytucjami
6.5. Osadzenie branżowe
6.6. Osadzenie geograficzne

Podsumowanie

Bibliografia

Załączniki

Kod wydawnictwa: 978-83-66602-52-6

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

tel. 22 822 90 41

tel. 22 823 64 67

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.