Dodano produkt do koszyka

Promocja

ORGANIZACJA I ZADANIA KRAJOWYCH IZB GOSPODARCZYCH SEKTORA TELEKOMUNIKACJI

ORGANIZACJA I ZADANIA KRAJOWYCH IZB GOSPODARCZYCH SEKTORA TELEKOMUNIKACJI

PIOTR MARCINIAK

Wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK

Cena: 23.90 zł 21.51 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8180-041-9

140 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019

Tematyka izb gospodarczych rzadko jest przedmiotem zainteresowania doktryny, a w szczególności w odniesieniu do sektora telekomunikacji. Treść opracowania jest aktualna, a zarazem dyskusyjna w dynamicznie rozwijającym się obrocie gospodarczym. Z recenzji prof. zw. dr hab. Marii Królikowskiej-OlczakDzięki odpowiedniemu balansowi między teorią a praktyką [opracowanie] zachowuje cechy pracy naukowej. Atutami pracy są także jej forma, zwięzłość, poprawny język oraz odpowiednie wykorzystanie literatury naukowej i obowiązujących regulacji prawnych. Z recenzji dr. Daniela KawyPraca dotyczy ciekawego - a często lekceważonego - zjawiska samorządów gospodarczych. Jej specjalizacja, czy wręcz niszowość stanowią o jej wartości. Prawdziwa wiedza to zawsze wiedza niszowa, daleka od efekciarskiej, a w gruncie rzeczy jałowej pseudoerudycji. Z recenzji dr. Jakuba Rzymowskiego

SPIS TREŚCI

Od autora Wstęp Słownik wybranych pojęć 1. Rozwój samorządności zawodowej i gospodarczej 1.1. Administracja gospodarcza - instytucja powierzenia 1.2. Pojęcie samorządu 1.3. Koncepcja samorządności zawodowej i gospodarczej 1.4. Okres międzywojenny w rozwoju samorządności specjalnejw Polsce 2. Modele samorządu gospodarczego na świecie 2.1. Model kontynentalny (Francja, Niemcy) 2.2. Model anglosaski (Wielka Brytania, Polska) 2.3. Model mieszany 2.4. Model administracyjny 3. Regulacje prawne dotyczące izb gospodarczych w Polsce 3.1. Ustawa z dnia 30 maja 1989 r. o izbach gospodarczych 3.2. Obszar działania izb gospodarczych i związanez nim wymagania formalne 3.3. Cele zawiązywania izb branżowych 3.4. Czy izby gospodarcze sektora telekomunikacyjnegosą samorządem gospodarczym? 3.5. Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach4. Charakterystyka przedsiębiorców telekomunikacyjnych w Polsce 4.1. Przedsiębiorca i usługa telekomunikacyjna -definicje formalne 4.2. Struktura podmiotowa rynku telekomunikacyjnego w Polsce 5. Status prawny krajowych izb gospodarczych sektoratelekomunikacyjnego 5.1. Geneza izb branży telekomunikacyjnej 5.2. Podobieństwa i różnice statutowej organizacji izb. Wewnętrznaorganizacja KIGEIT, PIKĘ, PIIT i KIKE 5.3. Finansowanie działalności izb 5.4. Nadzór i kontrola działalności izb gospodarczych branżytelekomunikacyjnej 5.5. Działalność lobbingowa izb gospodarczych 6. Organizacje branżowe niebędące izbami gospodarczymi,a podejmujące działania w sferze izb gospodarczychi ich ograniczenia 6.1. Izby handlowe 6.2. Stowarzyszenia 6.3. Związki pracodawców 6.4. Spółki 6.5. Inne podmioty lobbingowe? 7. Przyszłość izb gospodarczych w Polsce 7.1. Od przeszłości do teraźniejszości 7.2. Stan aktualny 7.3. Propozycje wprowadzenia systemu kontynentalnego7.4. Alternatywny, subsektorowy model organizacjiizb gospodarczych w Polsce Zakończenie Bibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-8180-041-9

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl