OPTYMALIZACJA ZATRUDNIENIA WŁAŚCIWE PRAKTYKI W CZASIE ZMIAN wyd.3
JAROSŁAW MARCINIAK
Wydawnictwo: WOLTERS KLUWER
Cena: 99.00 zł
78.21 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8223-015-4
262 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020
Publikacja dotyczy problematyki efektywności zatrudnienia w firmie. Informacje zawarte w książce mogą być pomocne do samodzielnego przeprowadzenia przeglądu zatrudnienia oraz do optymalizacji podziału pracy w organizacji.
Czytelnik znajdzie tutaj:
- informacje, jak powinna wyglądać analiza zasobów pracy,
- porady, jak krok po kroku wdrażać procedury niezbędne w procesie restrukturyzacji,
- przykładowe narzędzia ułatwiające przeprowadzenie procesu optymalizacji (m.in. listy kontrolne, formularze, ankiety).
Poprzednie wydanie tej książki ukazało się w 2016 roku pod tytułem Optymalizacja zatrudnienia, wynagrodzeń i struktur organizacyjnych. W obecnej edycji tekst został uaktualniony, a także uzupełniony o nowe treści dotyczące lepszego wykorzystania potencjału różnych kategorii wiekowych pracowników, z zakresu analizy struktur organizacyjnych oraz rozpiętości kierowania, a także rozliczania pracowników. Część dotyczącą telepracy poszerzono o zagadnienia dotyczące pracy zdalnej.
Kwestie opisane przez autora mają szczególne znaczenie w kontekście sytuacji kryzysowej oraz przy podejmowaniu decyzji o redukcji lub restrukturyzacji zatrudnienia oraz komunikowania zmian pracownikom.
Publikacja przeznaczona jest dla menedżerów zarządzających pracą, odpowiedzialnych za zatrudnienie, dla menedżerów HR i pracowników tych działów. Zainteresuje także pracowników naukowych zajmujących się problematyką ZZL.
SPIS TREŚCI
O autorze
Wstęp
Rozdział 1. Optymalizacja i restrukturyzacja - definicja, zakres i cele
Kluczowe pojęcia - optymalizacja i restrukturyzacja
Cele optymalizacji w firmie
Zmiana jako kluczowy czynnik optymalizacji
Czym jest przerost zatrudnienia w organizacji
Zjawisko chomikowania pracy
Demografia jako punkt wyjścia
Zmiany a strategia
Optymalizacja - również w HR
Rozdział 2. Czynniki, które muszą być brane pod uwagę przy optymalizacji
Znaczenie puli kapitału intelektualnego (zasobów wiedzy)
w utrzymaniu potencjału wiedzy organizacji
Rozdział 3. Rozpoczęcie procesu optymalizacji zatrudnienia
w przedsiębiorstwie
Analiza zatrudnienia, organizacji pracy i struktury
firmy jako punkt wyjścia optymalizacji zatrudnienia
Plan funkcji w firmie
Stanowiska - od funkcji do kompetencji
Doskonalenie struktury organizacyjnej
Rodzaje struktur organizacyjnych
Rozdział 4. Zadania kadry kierowniczej w procesie optymalizacji
zatrudnienia
Tradycyjny kierownik a restrukturyzacja
Podejście procesowe szansą dla kierowników
Menedżer - osoba, która inicjuje zmiany i odpowiada za nie
Kierownicy średniego i niższego szczebla w procesie restrukturyzacji
Relacje kierownik - pracownicy w procesie restrukturyzacji
Pomoc działu personalnego dla kierowników różnych szczebli
w procesie restrukturyzacji
Rozdział 5. Restrukturyzacja - narzędzia i procedura
Zestawienie obecnej struktury zatrudnienia z potrzebami - analiza
przerostów zatrudnienia, niedoborów w zatrudnieniu oraz luki
kompetencyjnej
Procedura analizy pracy
Określenie celów działań racjonalizacyjnych
Określenie koniecznych zmian ilościowych oraz jakościowych
w zatrudnieniu w poszczególnych jednostkach organizacyjnych
Rozdział 6. Racjonalizacja systemów wynagradzania
Efektywność wynagrodzeń
Przegląd sytuacji związanej z wynagrodzeniami
Racjonalizacja systemu płac zasadniczych
Racjonalizacja systemu premii i nagród
Stworzenie racjonalnych zasad podwyżek (awansu płacowego)
Rozdział 7. Racjonalizacja - działania uzupełniające
Przesunięcia wewnętrzne - mobilność pozioma pracowników
Telepraca - potencjał oszczędności
Formuła zadaniowa - zadaniowy czas pracy
Outsourcing i inne formy przenoszenia wybranych funkcji na
zewnątrz firmy
Podsumowanie: charakterystyka wybranych działań
optymalizacyjnych w zakresie form zatrudnienia
Rozdział 8. Redukcja zatrudnienia
Konieczne zmiany w podejściu do redukcji
Polityka zwolnień - odpowiedzialne podejście pracodawcy
Odpowiednia komunikacja
Podsumowanie: przygotowywanie zwolnień - kompletna procedura
postępowania
Zasady zwolnień - wytyczne do rozmów ze zwalnianymi
pracownikami
Rozdział 9. Outplacement, czyli zwolnienia monitorowane
Historia, definicja, istota i formy outplacementu
Outplacement indywidualny
Czy zwolnienia monitorowane opłacają się pracodawcy?
Załącznik. Procedura outplacementu - przykład dobrej praktyki
Kod wydawnictwa: 978-83-8223-015-4
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.