Dodano produkt do koszyka

Promocja

OCHRONA KONSUMENCKA PRZEDSIĘBIORCÓW

OCHRONA KONSUMENCKA PRZEDSIĘBIORCÓW

WITOLD CHOMICZEWSKI, KINGA MAJCZAK-GÓRECKA, ADAM SZKURŁAT, MICHAŁ ŻMIJEWSKI

Wydawnictwo: WOLTERS KLUWER

Cena: 99.00 zł 78.21 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8223-340-7

194 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021

Od 1 stycznia 2021 r. ochroną konsumencką objęto przedsiębiorców jednoosobowych, w zakresie zawierania przez nich umów niebędących przedmiotem ich działalności gospodarczej.

W publikacji omówiono w szczególności:
- co w praktyce powinni zrobić sprzedawcy, by dostosować swoje wzory umów, regulaminy oraz procedury reklamacyjne do nowych przepisów,
- jak należy rozumieć pojęcie umów zawieranych w ramach działalności gospodarczej, ale nieposiadających dla danego przedsiębiorcy charakteru zawodowego,
- na jakie uprawnienia, będą mogli powoływać się przedsiębiorcy jednoosobowi,
- jakie są różnice w interpretacji przepisów służących do tej pory ochronie konsumentów, gdy stosowane będą do przedsiębiorców.

W książce znalazło się także omówienie kwestii intertemporalnych.

Publikacja przeznaczona jest dla menedżerów i osób zajmujących się e-handlem, ponieważ nowe przepisy wymuszają zmianę treści umów i procedur reklamacyjnych. Zainteresuje także prawników praktyków, którym pomoże przygotować się do prowadzenia spraw uwzględniających znowelizowane przepisy.

SPIS TREŚCI

Wykaz skrótów

Słowo wstępne - Witold Chomiczewski

Rozdział 1
Przedsiębiorcy objęci częściową ochroną konsumencką - Michał Żmijewski
1. Wprowadzenie
2. Przesłanki objęcia przedsiębiorcy uprawnieniami konsumenckimi
2.1. Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą
2.2. Zawarcie umowy bezpośrednio związanej z prowadzoną działalnością gospodarczą
2.3. Brak zawodowego charakteru zawieranej umowy
2.4. Trudności praktyczne związane z oceną "zawodowego charakteru" umowy
3. CEIDG jako kryterium oceny "zawodowego charakteru" danej umowy
4. Wdrożenie mechanizmów weryfikujących charakter umowy po stronie przedsiębiorców
4.1. Rozszerzenie uprawnień konsumenckich na wszystkie osoby fizyczne mocą umowy
4.2. Postanowienie dotyczące zawodowego charakteru umowy w nieustalanym indywidualnie wzorcu umownym
4.3. Możliwość zawierania umów wyłącznie z kontrahentami niepodlegającymi pod przepisy konsumenckie
4.4. Odbieranie dobrowolnych oświadczeń dotyczących zawodowego charakteru umowy
5. Działania wdrożeniowe rekomendowane w kontekście wejścia w życie ustawy nowelizującej
6. Regulacje konsumenckie mogące znaleźć zastosowanie w odniesieniu przedsiębiorców jednoosobowych

Rozdział 2
Ochrona części przedsiębiorców na podstawie przepisów o klauzulach niedozwolonych - Witold Chomiczewski
1. Wprowadzenie
2. Klauzule niedozwolone - istota
2.1. Brak indywidualnego uzgodnienia
2.2. Kształtowanie praw i obowiązków w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami
2.3. Rażące naruszenie interesów
2.4. Główne świadczenia stron
2.5. Skutek uznania postanowienia za niedozwolone
3. Lista szarych klauzul
3.1. Znaczenie listy
3.2. Wyłączenie lub ograniczenie odpowiedzialności za szkody na osobie
3.3. Wyłączenie lub istotne ograniczenie odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania
3.4. Wyłączenie lub istotne ograniczenie potrącenia wierzytelności
3.5. Zezwolenie na przeniesienie praw i przekazanie obowiązków wynikających z umowy bez zgody
3.6. Uzależnienie zawarcia umowy od przyrzeczenia zawierania w przyszłości dalszych umów podobnego rodzaju
3.7. Uzależnienie zawarcia, treści lub wykonania umowy od zawarcia innej umowy, która nie ma bezpośredniego związku
3.8. Uzależnienie spełnienia świadczenia od okoliczności zależnych jedynie od przedsiębiorcy proponującego treść umowy
3.9. Przyznanie uprawnienia do dokonywania wiążącej interpretacji umowy
3.10. Uprawnienie do jednostronnej zmiany umowy bez ważnej przyczyny w niej wskazanej
3.11. Uprawnienie do stwierdzania zgodności świadczenia z umową
3.12. Wyłączenie obowiązku zwrotu uiszczonej zapłaty za świadczenie niespełnione w całości lub w części
3.13. Utrata prawa żądania zwrotu świadczenia spełnionego wcześniej
3.14. Pozbawiają wyłącznie kontrahenta prawa do rozwiązania umowy, odstąpienia od niej lub jej wypowiedzenia
3.15. Zastrzeżenie dla przedsiębiorcy proponującego umowę uprawnienia do wypowiedzenia umowy zawartej na czas nieoznaczony, bez wskazania ważnych przyczyn i terminu wypowiedzenia
3.16. Nałożenie obowiązku zapłaty ustalonej sumy na wypadek rezygnacji z zawarcia lub wykonania umowy
3.17. Nałożenie obowiązku zapłaty rażąco wygórowanej kary umownej lub odstępnego na wypadek niewykonania zobowiązania lub odstąpienia od umowy
3.18. Przedłużenie umowy zawartej na czas oznaczony, o ile nie zostanie złożone przeciwne oświadczenie
3.19. Przyznanie uprawnienia do jednostronnej zmiany, bez ważnych przyczyn, istotnych cech świadczenia
3.20. Przyznanie prawa do określenia lub podwyższenia ceny lub wynagrodzenia bez przyznania prawa odstąpienia od umowy
3.21. Uzależnienie odpowiedzialności
3.22. Obowiązek wykonania zobowiązania mimo niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania przez przedsiębiorcę proponującego zawarcie umowy
3.23. Wyłączenie jurysdykcji sądów polskich lub poddanie jej pod rozstrzygnięcie sądu polubownego, lub zmiana właściwości miejscowej
4. Konsekwencje zmian. Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę?
4.1. Określenie statusu kontrahenta i dopasowanie wzoru umowy
4.2. Przegląd wzorów umów
4.3. Szkolenie osób zajmujących się sprzedażą i obsługą klientów

Rozdział 3
Nowe ukształtowanie uprawnień z rękojmi dla części przedsiębiorców - Kinga Majczak-Górecka
1. Wprowadzenie
2. Rękojmia - istota
2.1. Wada fizyczna a wada prawna
3. Konsekwencje związane z przyjętymi zmianami
3.1. Zapewnienie publiczne
3.2. Domniemanie istnienia wady w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego
3.3. Zwolnienie od odpowiedzialności sprzedawcy
3.4. Odstąpienie, obniżenie ceny, wymiana rzeczy
3.5. Obowiązek wymiany rzeczy na wolną od wad, usunięcie wady
3.6. Demontaż i ponowne zamontowanie rzeczy
3.7. Termin udzielenia odpowiedzi na żądanie
3.8. Terminy reklamacyjne
3.9. Odesłanie rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo sprzedawcy
3.10. Odpowiedzialność z tytułu rękojmi
3.11. Termin na stwierdzenie wady
3.12. Termin przedawnienia roszczeń o usunięcie wady lub wymianę rzeczy na wolną od wad
4. Modyfikacja odpowiedzialności sprzedawcy po nowelizacji
5. Zmiany w zakresie procedury reklamacyjnej
6. Roszczenia sprzedawcy w związku z wadliwością rzeczy sprzedanej

Rozdział 4
Odstąpienie przez przedsiębiorcę od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa - Adam Szkurłat
1. Wprowadzenie
2. Praktyczne aspekty realizacji prawa odstąpienia
2.1. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy
2.2. Termin do odstąpienia od umowy
2.3. Skutki odstąpienia od umowy
2.3.1. Zasady rozliczeń między stronami w związku z realizacja prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa
2.3.2. Obowiązki przedsiębiorcy-sprzedawcy
2.3.3. Obowiązki przedsiębiorcy korzystającego z uprawnień konsumenckich
2.4. Wyłączenia prawa do odstąpienia od umowy
3. Konsekwencje zmian. Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę?

Rozdział 5
Przepisy przejściowe i wprowadzające - Adam Szkurłat
1. Uwagi ogólne
2. Przepisy intertemporalne
3. Podsumowanie

 

Kod wydawnictwa: 978-83-8223-340-7

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl