OCENA KOMPETENCJI METODĄ ASSESSMENT I DEVELOPMENT CENTER
JOANNA TOKAR
Wydawnictwo: ELIPSA
Cena: 32.90 zł
29.61 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
HR-em zajmuję się od 15 lat. W˙tym czasie analizowałam i˙tworzyłam wiele procesów rekrutacji i˙ocen kompetencji. Jako trener zrealizowałam kilkadziesiąt projektów szkoleniowych, poznałam wielu ludzi i˙tak z˙biegiem lat poznawałam coraz to nowe historie... przyjęć i˙zwolnień.Z˙dużym zainteresowaniem śledzę pewną prawidłowość - niezmienną od lat.Najczęstszym powodem odejścia lub zwolnienia wciąż pozostają kwestie pozamerytoryczne.Powszechnie przyczyn tej sytuacji upatruje się w˙niedostatkach psychologicznych pracowników. Według mnie problemu należy szukać już na początku wejścia do organizacji, czyli w˙braku efektywnej diagnozy kompetencji miękkich w˙procesie selekcji. Kolejnym problemem jest częste niedopasowanie nowo zatrudnionych lub awansowanych pracowników do organizacji w˙ zakresie wyznawanego systemu wartości. Wynika to z˙braku uważności i/lub niedoskonałości technik selekcyjnych, ale też z˙braku wiedzy oceniających i˙w konsekwencji złego doboru narzędzi oceny.Tymczasem od lat najwyższą skuteczność w˙procesie selekcji, sięgającą wedługróżnych źródeł nawet 80%, daje procedura Assessment Center. Skuteczność tej metody wynika przede wszystkich z˙faktu, że bada ona również kompetencje miękkie, przez co może wspierać rekruterów w˙podejmowaniu trafnych decyzji kadrowych.Na bazie Assessment Center powstało skuteczne narzędzie szacowania potencjału- Development Center, które m.in. przez swoją rozbudowaną formułę informacjizwrotnych dopełnia ten proces oceny.Jako teoretyk i˙praktyk uczę tej metody oceny od lat. Publikację tę kieruję domoich studentów. Mam nadzieję, że znajdziecie w˙ niej narzędzia, które pomogąWam z˙sukcesem zaprojektować własne procesy AC/DC. Zachęcam Was równieżdo myślenia o˙procesie AC/DC jak o˙narzędziu, które pełni funkcję motywacyjną,sprzyjającą samodoskonaleniu. Aby tak się stało, należy ten proces przeprowadzić mądrze. Wierzę, że w˙tej książce znajdziecie wskazówki, jak to zrobić.od AutoraSPIS TREŚCIOD AUTORACZĘŚĆ I. PRZED SESJĄ Rozdział 1. Jak OCENIAMY? Opis metody, wprowadzenie w problematykęRozdział 2. Co OCENIAMY? Kompetencje jako główne kryteriumoceny w procesie AC/DCRozdział 3. Co OCENIAMY? Opis kompetencji na potrzeby AC/DCRozdział 4. Czym OCENIAMY? Narzędzia wykorzystywane podczas sesji AC/DCRozdział 5. Gdy już wiadomo jak, co i˙czym OCENIAMY. Przygotowanie sesji AC/DCCZĘŚĆ II. SESJA Rozdział 6. Tu NIE OCENIAMY - OBSERWUJEMY. Fragment realizacji sesjiRozdział 7. Błędy OCENY.˙Ich wpływ na efekt końcowyCZĘŚĆ III. PO SESJI Rozdział 8. Sesja integrująca OBSERWACJE. Pierwsza OCENARozdział 9. Raporty. Prezentacja OCENYSŁOWNIKBIBLIOGRAFIA
Kod wydawnictwa: 978-83-8017-312-5
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.