OBSZARY LEŚNE WIELOASPEKTOWĄ ATRAKCJĄ TURYSTYCZNĄ
MIKOŁAJ JALINIK
Wydawnictwo: WYDAWNICTWO EKONOMIA I ŚRODOWISKO
Cena: 54.90 zł
49.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-942623-7-2
format: B5 oprawa: twarda Rok wydania: 2021 |
|
Tekst główny pracy został podzielony na cztery rozdziały problemowe:
1. Charakterystyka obszarów leśnych,
2. Obszary leśne jako atrakcja turystyczna,
3. Korzystanie z atrakcji obszarów leśnych,
4. Organizacyjne, techniczne i marketingowe aspekty wypoczynku na obszarach leśnych.
W poszczególnych rozdziałach omówiono od czterech do sześciu problemowych zagadnień.
Autor publikacji wyraża nadzieję, że wiedza zawarta w monografii, przybliży sposób patrzenia na obszary leśne tak, aby stały się one bardziej atrakcyjne, uwzględniając walory, zarówno naturalne, jak i antropogeniczne. Monografia zawiera również własne przemyślenia autora o znaczeniu teoretycznym i poznawczo-aplikacyjnym, ukształtowane doświadczeniami badawczymi i dydaktycznymi. Zawarte w niej treści mogą okazać się przydatne w praktyce dydaktycznej i gospodarczej wielu instytucji zainteresowanych rozwojem obszarów leśnych pod względem turystyczno-rekreacyjnym. Mogą tym samym być impulsem do dalszych dociekań i inspiracji badawczych omawianych zagadnień.
SPIS TREŚCI
Wstęp
1. Charakterystyka obszarów leśnych
1.1. Terminologia obszarów leśnych
1.2. Układ własnościowy obszarów leśnych
1.3. Skład gatunkowy drzewostanów. Siedliska leśne
1.4. Funkcje obszarów leśnych
1.5. Zarządzanie lasami państwowymi i prywatnymi
1.6. Etos zawodu leśnika
. Obszary leśne jako atrakcja turystyczna
2.1. Atrakcje i atrakcyjność turystyczna obszarów leśnych
2.2. Las jako atrakcja turystyczna, zdrowotna i kulturowa
2.3. Atrakcyjność zdrowotna i kulturowa drzew
2.4. Atrakcyjność runa leśnego
2.5. Łowiectwo jako oryginalna atrakcja związana z lasem
3. Korzystanie z atrakcji obszarów leśnych
3.1. Rola ekosystemów leśnych
3.2. Ochrona przyrody w zrównoważonej gospodarce leśnej
3.3. Formy ochrony przyrody w lasach
3.4. Zasady korzystania z obszarów leśnych
3.5. Wybrane formy turystyki i rekreacji w lasach
4. Organizacyjne, techniczne i marketingowe aspekty wypoczynku na obszarach leśnych
4.1. Instytucje i organizacje wspomagające rozwój turystyki
na obszarach leśnych
4.2. Infrastruktura turystyczna w lasach
4.3. Leśne Kompleksy Promocyjne jako miejsca rekreacji, turystyki
i edukacji
4.4. Marketing i komunikacja marketingowa w turystyce leśnej
Zakończenie
Literatura
Netografia
Spis fotografii
Spis rysunków
Kod wydawnictwa: 978-83-942623-7-2
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.