Dodano produkt do koszyka

Promocja

OBSZARY KREATYWNOŚCI CREATIVE SYNTAX JAKO CZYNNIK OŻYWIANIA ŚRÓDMIEŚĆ WYBRANE ZAGADNIENIA

Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką

OBSZARY KREATYWNOŚCI CREATIVE SYNTAX JAKO CZYNNIK OŻYWIANIA ŚRÓDMIEŚĆ WYBRANE ZAGADNIENIA

DOMINIKA PAZDER

Wydawnictwo: POLITECHNIKA POZNAŃSKA

Cena: 270.00 zł 243.00 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-7775-523-5
 
275 stron
format: A4
oprawa: miękka
Rok wydania: 2018
 

Poruszone w pracy zagadnienia dotyczą roli kreatywności w ożywianiu obszarów śródmiejskich. Podstawą przyjętych rozważań jest rozumienie kreatywności w sposób bardzo szeroki, oznaczający gotowość do niekonwencjonalnej, elastycznej interpretacji zmieniających się uwarunkowań i innowacyjnego zarządzania miastem. Kreatywność może być wykorzystana jako instrument równoważący rozwój społeczny i ekonomiczny. Założeniem wyznaczania obszarów kreatywności jest aktywizacja dzielnic śródmiejskich przez wykorzystanie ich niepowtarzalnego charakteru do rozwoju innowacyjnych gospodarki doznań i ekonomii przeżyć. Celem pracy jest zwrócenie uwagi na konieczność tworzenia w przestrzeni śródmiejskiej miejsc ożywiających życie społeczne, czyli scenograficznego tła miejskiego życia, w wyniku kreowania określonych afordancji mających wpływ na choreografię miasta. W badaniach zastosowano wielokryterialną autorską metodę badawczą, ujmującą poruszaną problematykę w aspektach przestrzenno-kompozycyjnym, semantyczno-percepcyjnym, a także społeczno-ekonomicznym. Skoncentrowano się na warstwie przestrzennej i znaczeniowej kreacji wysokiej jakości i atrakcyjności przestrzeni publicznych śródmieścia. Kontekst przestrzenny kreatywności definiowany jest przez jakość kompozycyjną, przystępność przestrzenną i przyjazność funkcjonalną. Kontekst kulturowy zaś determinują cechy takie jak tożsamość i specyfika miejsca, a także walory materialne i symboliczne. Wysoka jakość przestrzeni śródmiejskiej oznacza, według autorki, zapewnienie wygody i komfortu użytkowania, a także atrakcyjności i właściwego poziomu estetycznego. Atrakcyjność w tym ujęciu wyrażona jest jakościami przestrzennymi, funkcjonalnymi, społecznymi i ekonomicznymi, które są zapisane w formie wizualnej przestrzeni. Do zapewnienia odpowiedniej atrakcyjności i żywotności śródmieścia może przyczynić się wyznaczanie obszarów kreatywności - creative syntax, w których niezbędne jest stałe zapewnianie czynnika nowości, stymulującego aktywność i kreatywność. Poszukiwanie równowagi między ochroną lokalnej specyfiki i unikatowości przestrzeni a równoczesnym pozostawieniem jej niedopowiedzianej i otwartej semantycznie może okazać się bardzo inspirujące dla twórczości i stymulujące w zakresie rozwoju kreatywności. Badania dotyczą trzech zakresów problemowych: (1) rozpoznania i wyznaczenia przestrzennego w obrębie śródmieść badanych miast obszarów kreatywności - creative syntax ze względu na występowanie cech uznanych przez autorkę za warunkujące kreatywność i w obrębie których możliwe jest wyznaczenie sekwencyjnego systemu oferty drogi- (2) analizy porównawczej w zakresie wyznaczonych obszarów kreatywności - creative syntax i systemu ich powiązań w celu identyfikacji podobieństw i różnic w odniesieniu do trzech badanych przypadków miast- (3) wyznaczenia dla trzech przypadków studialnych miast, w ramach obszarów kreatywności - creative syntax, sekwencyjnego systemu oferty drogi, dla którego dokonana została ocena wartości przestrzenno-emocjonalnych w odniesieniu do przyjętych wyznaczników kompozycyjno widokowych i wyróżników wrażeń. Na tym poziomie badań przeprowadzono także oceny stopnia atrakcyjności drogi w różnych zakresach jakości (instrumentalnej, doznaniowej i semantycznej), z odniesieniem do narzędzia marketingowego - AIDAS (attention, interest, desire, action, satisfaction). W wyniku wielokryterialnej oceny sekwencyjnego systemu oferty drogi sformułowane zostały pożądane kierunki działań rozwojowych w zakresie wykorzystania przestrzeni atutowej do tworzenia kreatywnej przestrzeni publicznej oraz wykorzystania przestrzeni deficytowej dotworzenia miejsc - ognisk przestrzenno-społecznej aktywności o określonym terminie przydatności, przyczyniających się do ożywienia przestrzeni śródmiejskiej i jej społeczno-ekonomicznej aktywizacji. Obszary kreatywności - creative syntax, które w skali śródmieścia przez układ powiązań wzmacniają swoją rolę na zasadzie synergii, mogą przyczyniać się do rozszerzenia oferty afordancji, wzmagając doznania emocjonalne związane z przeżywaniem przestrzeni, artykułując tożsamość miejsc lub nadając im nową definicję. Aktywizacja społeczna rozumiana jest przez autorkę jako tworzenie okazji - zachęt przestrzennych do przebywania i życia w dzielnicach śródmiejskich i współuczestniczenia w tworzeniu miejsc. Dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu potencjału kreatywnego mogą one pobudzać do działań, inspirować i edukować, wpływając na ożywienie śródmiejskiej przestrzeni publicznej.

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie 1. Wprowadzenie - obszary kreatywności a ożywianie śródmieść 2. Stan badań 3. Przedmiot i zakres badań 4. Założenia badawcze i cel pracy 5. Metoda badań i konstrukcja pracy Część I. Kreatywność jako czynnik ożywiania śródmieść1. Kreatywność a kreatywne miasto - wybrane aspekty 2. Rola kreatywności w ożywianiu przestrzeni śródmiejskie 3. Kreatywność i kultura jako czynniki warunkujące wysokiej jakości przestrzeń publiczną śródmieścia 4. Podsumowanie Część II. Wybrane aspekty kreacji śródmiejskich przestrzeni kreatywności 1. Kompozycja urbanistyczna śródmieścia - przestrzeń sensualna i sensoryczna 2. Kultura miejsca a atrakcyjność przestrzeni publicznej śródmieścia 3. Znaczenie kultury i sztuki w przestrzeni publicznej śródmieścia 4. Podsumowanie

Część III. Obszary kreatywności - creative syntax. Wybrane przykłady studialne śródmieść Poznania, Krakowa, Wrocławia 1. Kreatywność i kultura jako istotne czynniki rozwojowe i aktywizującena przykładach badanych miast - autorska metoda badawcza 2. Obszary kreatywności - creative syntax jako czynnik ożywiania śródmieść 3. Wyznaczanie obszarów kreatywności - creative syntax w obszarach śródmiejskich badanych miast Przykład Poznania Przykład Krakowa Przykład Wrocławia 4. Wyznaczanie sekwencyjnego systemu oferty drogi w ramach obszarów kreatywności - creative syntax badanych miast Przykład Poznania Przykład Krakowa Przykład Wrocławia

Część IV. Podsumowanie i wnioski Glosariusz / Glossary

Bibliografia Spis fotografii i rycin Streszczenie / Summary

Kod wydawnictwa: 978-83-7775-523-5

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl