Dodano produkt do koszyka

Promocja

OBSŁUGA RUCHU TURYSTYCZNEGO

OBSŁUGA RUCHU TURYSTYCZNEGO

RED.BEATA MEYER

Wydawnictwo: PAN

Cena: 64.90 zł 58.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-01-14820-1
 
246 stron
oprawa: miękka
Rok wydania: 2006
 

Podręcznik akademicki do obsługi ruchu turystycznego - przedmiotu wykładanego na turystyce i rekreacji oraz na kierunkach ekonomicznych ze specjalnością związaną z turystyką. Prezentuje ogół zagadnień związanych z obsługą ruchu turystycznego, od determinant i typów ruchu turystycznego poczynając, poprzez organizację wyjazdów oraz wszelkie formy obsługi konieczne podczas ich trwania, aż po jakość i logistykę, niezbędne w każdej fazie podróży turystycznej.
Głównymi zaletami podręcznika są:
zgodność z programami studiów,
kompleksowość,
uniwersalność,
liczne przykłady odnoszące przedstawiane treści teoretyczne do praktyki gospodarczej.
Książka zawiera również słowniczek pojęć z angielskimi odpowiednikami, literaturę zalecaną, bibliografię oraz indeks rzeczowy.

SPIS TREŚCI

WSTĘP Beata Meyer

ROZDZIAŁ 1. GŁÓWNE CZYNNIKI I KIERUNKI ROZWOJU RUCHU TURYSTYCZNEGO
Beata Meyer
1. 1. Podstawowe pojęcia z zakresu ruchu turystycznego
1. 2. Determinanty rozwoju ruchu turystycznego
1. 3. Proces rozwoju ruchu turystycznego
1. 4. Ruch turystyczny po II wojnie światowej
Pytania i zadania
Literatura zalecana

ROZDZIAŁ 2. INDYWIDUALNE DETERMINANTY WYJAZDÓW TURYSTYCZNYCH
Katarzyna Majchrzak, Anna Tokarz
2. 1. Zewnętrzne determinanty wyjazdów turystycznych
2. 2. Wewnętrzne determinanty wyjazdów turystycznych
2. 3. Motywy wyjazdów turystycznych
2. 4. Metody stosowane w badaniu ruchu turystycznego
Pytania i zadania
Literatura zalecana

ROZDZIAŁ 3. RODZAJE RUCHU TURYSTYCZNEGO I FORMY JEGO OBSŁUGI
Anna Dołowy, Agnieszka Lewandowska, Beata Meyer
3. 1. Etapy podróży turystycznej i formy obsługi ruchu turystycznego
3. 2. Klasyfikacje ruchu turystycznego
3. 3. Podstawowe rodzaje ruchu turystycznego i charakterystyczne dla nich formy obsługi
Pytania i zadania
Literatura zalecana

ROZDZIAŁ 4. PRAWNE ASPEKTY RUCHU TURYSTYCZNEGO Jerzy Gospodarek
4. 1. Źródła prawa w turystyce
4. 2. Organy administracji publicznej w obsłudze ruchu turystycznego
4. 3. Ograniczenia administracyjne w ruchu turystycznym
4. 4. Prowadzenie działalności gospodarczej związanej z obsługą ruchu turystycznego
4. 5. Umowy w turystyce
4. 6. Odpowiedzialność cywilna w obsłudze ruchu turystycznego
Pytania i zadania
Literatura zalecana

ROZDZIAŁ 5. PRZYGOTOWANIE JAKO ETAP ORGANIZACJI IMPREZY TURYSTYCZNEJ
Anna Dołowy, Agnieszka Lewandowska
5. 1. Rodzaje imprez turystycznych
5. 2. Etapy organizacji imprezy turystycznej
5. 3. Programowanie imprezy turystycznej
5. 4. Kalkulacja imprezy turystycznej i zamawianie świadczeń
Pytania i zadania
Literatura zalecana

ROZDZIAŁ 6. POŚREDNICTWO Jolanta Latosińska
6. 1. Istota usługi pośrednictwa
6. 2. Podmioty uczestniczące w pośrednictwie turystycznym
6. 3. Rodzaje usług turystycznych
6. 4. Znaczenie usługi pośrednictwa dla turysty
Pytania i zadania
Literatura zalecana

ROZDZIAŁ 7. INFORMACJA W TURYSTYCE Romuald Ziółkowski
7. 1. Informacja dla indywidualnego turysty
7. 2. System informacji turystycznej
7. 3. Znaczenie informacji w turystyce
Pytania i zadania
Literatura zalecana

ROZDZIAŁ 8. UBEZPIECZENIA W TURYSTYCE Agnieszka Lewandowska
8. 1. Istota działalności ubezpieczeniowej w turystyce
8. 2. Rodzaje ubezpieczeń turystycznych
8. 3. Charakterystyka ubezpieczeń turystycznych
Pytania i zadania
Literatura zalecana

ROZDZIAŁ 9. WYKORZYSTANIE TRANSPORTU W TURYSTYCE Dawid Milewski
9. 1. Wzajemne relacje turystyki i transportu
9. 2. Transport samochodowy
9. 3. Transport kolejowy
9. 4. Transport lotniczy
9. 5. Żegluga pasażerska
9. 6. Kryteria doboru środka transportu niezbędnego do realizacji podróży turystycznej
Pytania i zadania
Literatura zalecana

ROZDZIAŁ 10. PRZEWODNICTWO I PILOTAŻ
10. 1. Zasady uzyskiwania uprawnień przewodnika turystycznego i pilota wycieczek Anna Dołowy,
Piotr Gryszel
10. 2. Odpowiedzialność przewodnika i pilota wycieczek Anna Dołowy, Piotr Gryszel
10. 3. Zadania przewodnika turystycznego Piotr Gryszel
10. 4. Obowiązki pilota Beata Meyer
10. 5. Praca z grupą turystyczną Beata Meyer
10. 6. Cechy i umiejętności pilota wycieczek oraz przewodnika turystycznego Beata Meyer
Pytania i zadania
Literatura zalecana

ROZDZIAŁ 11. OBSŁUGA TURYSTY W OBIEKTACH BAZY NOCLEGOWEJ I ŻYWIENIOWEJ Daniel Szostak
11. 1. Hotelarstwo i gastronomia w obsłudze ruchu turystycznego
11. 2. Klasyfikacja obiektów noclegowych
11. 3. Usługi gastronomiczne na rynku turystycznym
11. 4. Obsługa turysty w obiekcie hotelarskim i gastronomicznym
Pytania i zadania
Literatura zalecana

ROZDZIAŁ 12. ORGANIZACJA I TECHNIKA PRACY BIUROWEJ W TURYSTYCE Sabina Ren
12. 1. Znaczenie pracy biurowej dla funkcjonowania przedsiębiorstw turystycznych
12. 2. Struktura organizacyjna w przedsiębiorstwach turystycznych
12. 3. Dokumentacja w przedsiębiorstwie turystycznym
12. 4. Korespondencja i język handlowy
Pytania i zadania
Literatura zalecana

ROZDZIAŁ 13. WYKORZYSTANIE NOWOCZESNYCH TECHNIK INFORMATYCZNYCH W OBSŁUDZE RUCHU TURYSTYCZNEGO Tomasz Mańkowski, Adam Pawlicz
13. 1. Możliwości wykorzystania nowoczesnych technik informatycznych w przedsiębiorstwach turystycznych
13. 2. Elektroniczne systemy rezerwacji i sprzedaży usług turystycznych
13. 3. Zastosowanie Internetu w przedsiębiorstwach turystycznych
Pytania i zadania
Literatura zalecana

ROZDZIAŁ 14. LOGISTYCZNA OBSŁUGA RUCHU TURYSTYCZNEGO Marta Sidorkiewicz,
Daniel Szostak
14. 1. Podstawowe zagadnienia dotyczące logistyki usług
14. 2. Logistyczne aspekty obsługi klienta
14. 3. Usługi logistyczne w obsłudze ruchu turystycznego
14. 4. Organizacja logistyki w przedsiębiorstwie turystycznym
14. 5. Globalne aspekty logistycznej obsługi ruchu turystycznego
Pytania i zadania
Literatura zalecana

ROZDZIAŁ 15. JAKOŚĆ OBSŁUGI RUCHU TURYSTYCZNEGO Aleksander Panasiuk
15. 1. Wprowadzenie do zagadnień jakości obsługi ruchu turystycznego
15. 2. Czynniki kształtujące jakość obsługi ruchu turystycznego
15. 3. Sposoby pomiaru jakości obsługi ruchu turystycznego
Pytania i zadania
Literatura zalecana

BIBLIOGRAFIA

SŁOWNICZEK Daniel Szostak

INDEKS RZECZOWY Anna Tokarz

Kod wydawnictwa: 978-83-01-14820-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl