Dodano produkt do koszyka

Promocja

NOWOCZESNE NAUCZANIE

NOWOCZESNE NAUCZANIE

JAROSŁAW KORDZIŃSKI

Wydawnictwo: WOLTERS KLUWER

Cena: 59.00 zł 46.61 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-8246-640-9
 
389 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2022
 

Książka przedstawia współczesne spojrzenie na proces uczenia się uczniów w kontekście ich potrzeb, motywacji, celów oraz korzyści, z jakimi powinni się spotkać w szkole. Spowodowana pandemią przerwa realnego uczenia w klasie wymusiła potrzebę stosowania nowych rozwiązań w nauczaniu.

Omówione w publikacji nowoczesne nauczanie powinno bazować na relacjach, współpracy i wspólnym poszukiwaniu rozwiązań, testowaniu różnych możliwości, pracy w kulturze błędów i korzystaniu z nieustannej informacji zwrotnej udzielanej sobie nawzajem.

Czytelnik znajdzie w książce odpowiedzi m.in. na takie pytania jak:
- co decyduje o rozwoju faktycznej chęci uczenia się uczniów;
- jak zorganizować przestrzeń klasy, żeby uczniowie chcieli się uczyć;
- dlaczego brak ocen motywuje uczniów do uczenia się i jak tego dokonać;
- w jaki sposób budować relacje z uczniami, żeby sprzyjały ich zaangażowaniu w proces uczenia się;
- dlaczego pytania uczniów są ważniejsze od ich odpowiedzi.

Publikacja jest przeznaczona dla nauczycieli, dyrektorów szkół, szkoleniowców, a także studentów kierunków pedagogicznych.

SPIS TREŚCI

WSTĘP
1. Kluczowe pytania o istotę funkcjonowania szkoły i nauczycieli
2. Nie ucz tego, ucz, jak

I. ORGANIZACJA PROCESU
1. Nauczanie czy uczenie się uczniów
2. Tajemnice organizacji procesu
3. Non scholae, sed vitae discimus

II. BUDOWANIE RELACJI
1. Być jak uczniowie
2. Nauczyciel na trudne czasy
3. Cyfrowy wymiar relacji

III. TOWARZYSZENIE UCZNIOWI W ROZWOJU
1. Czynniki stymulacji zaangażowania uczniów
2. Pozyskiwanie uczniów

IV. KORZYSTANIE ZE ŹRÓDEŁ I PRZETWARZANIE INFORMACJI
1. Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia
informacji
2. Rozumienie treści a kompetencje XXI wieku
3. Promowanie krytycznego myślenia
4. Biblioteka a zarządzanie informacją

V. ROZWIJANIE KOMPETENCJI UCZNIÓW
1. Podstawy angażowania uczniów i nauczycieli
2. Uczenie się uczniów
3. Osobiste zaangażowanie ucznia

VI. PRACA Z PYTANIAMI
1. Pytania zadawane przez nauczycieli
2. Znaczenie pytań w procesie uczenia się

VII. UWAŻNOŚĆ, SŁUCHANIE, ROZMOWA
1. Znaczenie słów
2. Szkoła jako społeczność dialogu
3. Korzystanie z ciszy

VIII. DBAŁOŚĆ O WSPÓLNE DZIAŁANIA UCZNIÓW
1. Współpraca w klasie
2. Czynniki wspierające zespołowe uczenie się

IX. UNIKANIE OCEN
1. Ocenianie jako element ukrytego programu szkoły
2. Psychologiczne aspekty oceniania
3. Pożyteczne ocenianie
4. Informacja zwrotna

X. DBAŁOŚĆ O PRZESTRZEŃ
1. Ważny aspekt organizacji pracy szkoły
2. Przestrzeń edukacyjna przyjazna uczeniu się
3. Szkoła jako przestrzeń dorastania i rozwoju

XI. PRACA Z BŁĘDEM
1. Błąd jako sytuacja uczenia się przez doświadczenie
2. Kultura błędu
3. Odwracanie błędnych koncepcji

XII. PRZYGOTOWANIE UCZNIA DO SAMODZIELNEGO UCZENIA SIĘ

XIII. WSPIERANIE PROCESU UCZENIA SIĘ I ROZWOJU UCZNIÓW
1. Podstawy rozwoju autonomii uczniów
2. Nic nie dzieje się samo przez się
3. Metody pracy wspierające rozwój i zaangażowanie
uczniów
4. Organizacja środowiska uczenia się i rozwoju
5. Wspieranie rozwoju ucznia
6. Podstawy rozwoju kompetencji nauczycielskich
7. Tworzenie środowiska edukacyjnego

XIV. ROZWIJANIE WARSZTATU
1. Warsztat pracy a rozwój kompetencji uczniowskich
2. Profesjonalizacja procesu rozwoju

XV. SZKOŁA PEŁNA INNOWACJI
1. Kierunki edukacji przyszłości
2. Szkoła dla innowatora
3. Samodzielność myślenia
4. Rozwiązywanie problemów
5. Zarządzanie sobą
6. Współpraca
7. Liderstwo

POSŁOWIE

BIBLIOGRAFIA

SPIS TABEL, SCHEMATÓW I RYSUNKÓW

Kod wydawnictwa: 978-83-8246-640-9

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl