Dodano produkt do koszyka

Promocja

NIEUCZCIWE I NIETRANSPARENTNE PRAKTYKI MIĘDZY PRZEDSIĘBIORCAMI NA RYNKU USŁUG POŚREDNICTWA INTERNETOWEGO

NIEUCZCIWE I NIETRANSPARENTNE PRAKTYKI MIĘDZY PRZEDSIĘBIORCAMI NA RYNKU USŁUG POŚREDNICTWA INTERNETOWEGO

MONIKA WOŹNIAK

Wydawnictwo: INSTYTUT WYDAWNICZY EuroPrawo

Cena: 34.90 zł 31.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Dostępność:

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7627-181-1

83 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020

 

Postępujący rozwój cyfryzacji sprawa, że usługi pośrednictwa internetowego nabierają coraz większego znaczenia dla europejskiej i światowej gospodarki. Jedno z największych wyzwań unijnego ustawodawcy jest związane z próbą formułowania przez niego odpowiedzi na nieuczciwe i nietransparentne praktyki, na które są narażeni użytkownicy biznesowi. Cechy rynków internetowych, m.in. dwu- i wielostronność, efekty sieciowe, multi-homing, korzyści skali i serwityzacja, potęgują trudność tego wyzwania. Celem pracy jest identyfikacja podstawowych problemów związanych z nieuczciwymi i nietransparentnymi praktykami dostawców usług, takich jak zawieszanie lub usuwanie kont użytkowników biznesowych, pozycjonowanie i faworyzowanie produktów i usług, niejasne mechanizmy przetwarzania danych oraz stosowanie klauzul Most-Favoured Nation. Analizy są oparte na dotychczasowych postępowaniach krajowych i unijnych organów ochrony konkurencji przeciwko światowym spółkom takim jak Amazon, Google i Facebook. Autorka przybliża istniejące środki prawne mające przeciwdziałać powyższym praktykom, nie pomijając przy tym alternatywnych metod rozwiązywania sporów oraz zmian wprowadzanych przez rozporządzenie w sprawie propagowania sprawiedliwości i przejrzystości dla użytkowników biznesowych korzystających z usług pośrednictwa internetowego. Pozycja warta uwagi osób zainteresowanych prawem unijnym, w szczególności ochroną konkurencji i konsumentów oraz szeroko rozumianym biznesem, m.in. sektorem e-commerce."Nieuczciwe i nietransparentne praktyki dostawców usług dotykające użytkowników biznesowych uniemożliwiają pełną realizację potencjału internetowych serwisów pośredniczących. Jako cele pracy Autorka określiła >>identyfikację podstawowych problemów związanych z nieuczciwymi i nietransparentnymi praktykami na rynku usług pośrednictwa internetowego, analiza związanych z nimi dotychczasowych postępowań, a także przybliżenie istniejących środków prawnych, mających przeciwdziałać tym problemomŽ. Lektura publikacji potwierdza, że cele te udało się zrealizować".dr hab. Anna Zawidzka-Łojek, prof. UW"Problematyka badań jest wysoce istotna, jako że usługi pośrednictwa internetowego oraz szerzej, platformy cyfrowe, nabierają coraz większego znaczenia dla współczesnej gospodarki. Należy podkreślić aktualność i oryginalność publikacji. Niewątpliwym walorem jest także szeroka literatura oraz praktyka decyzyjna i orzecznicza, po której swobodnie porusza się Autorka".dr hab. Marcin Wiącek, prof. UW

SPIS TREŚCI

Wykaz akronimów i skrótów

Wprowadzenie

Rozdział 1. Internetowe serwisy pośredniczące1.1. Definicja1.2. Rynki dwu- i wielostronne1.3. Efekty sieciowe i korzyści skali1.4. Multi-homing1.5. Integracja usług (serwityzacja)Rozdział 2. Nieuczciwe i nietransparentne praktyki między przedsiębiorcami2.1. Relacje B2B2.2. Zasady i warunki2.3. Zawieszanie lub usuwanie kont użytkowników biznesowych2.4. Pozycjonowanie i faworyzowanie produktów2.4.1. Charakterystyka2.4.2. Postępowania przed organami ochrony konkurencji2.5. Przetwarzanie danych2.6. Klauzule Most-Favoured NationRozdział 3. Środki przeciwdziałania nieuczciwym i nietransparentnym praktykom3.1. Fragmentaryzacja ochrony użytkowników biznesowych w Unii Europejskiej3.2. Możliwości dochodzenia roszczeń3.3. Rozporządzenie w sprawie propagowania sprawiedliwości i przejrzystości dla użytkowników biznesowych korzystających z usług pośrednictwa internetowegoKonkluzjeBibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-7627-181-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl