MOTYWACJA W UCZELNIACH NIEPUBLICZNYCH W POLSCE
ŻANETA GERYK
Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Cena: 39.00 zł
35.10 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7378-565-6
262 stron
format: B5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2010
Merytoryczna warstwa książki zawiera syntetyczny i znakomicie opracowany przekaz podstawowych informacji z zakresu zarządzania, w szczególności procesu motywowania. Warto podkreślić, że autorka, ilustrując występujące powiązania pomiędzy pojęciami a rzeczywistym procesem motywacji zachodzącym w zarządzaniu niepubliczną szkołą wyższą, czyni ów przekaz bardzo zrozumiałym. Autorka dokonała kompetentnej, wnikliwej i dobrze przemyślanej analizy problematyki związanej z zagadnieniem motywacji w specyficznej organizacji, jaką jest niepubliczna szkoła wyższa. Wiarygodnie przedstawiła badany problem w dwóch aspektach: poznawczym i aplikacyjnym. Godna podkreślenia jest logika książki, poszczególne rozdziały są bowiem zwarte tematycznie. Widać w nich wyraźnie zarysowaną i przemyślaną myśl przewodnią.Treść książki i sposób jej przedstawienia ułatwia zrozumienie skomplikowanej materii podstaw współczesnego zarządzania, w szczególności skutecznego motywowania pracowników w organizacji. Moim zdaniem książka w pełni wywiązuje się z tej roli, dostarcza bowiem obok koncepcji teoretycznych, także praktycznych wskazówek, m.in. jak powinny przebiegać i na czym się opierać skuteczne systemy motywowania pracowników, aby sprawnie i efektywnie zarządzać niepubliczną szkołą wyższą jako organizacją.Reasumując, stwierdzam, że przedkładana tu książka stanowi opracowanie dojrzałe, kompleksowe, pod wieloma względami nowatorskie, o istotnych walorach poznawczych i dydaktycznych.
SPIS TREŚCI
WSTĘP
Rozdział 1
UCZELNIA NIEPUBLICZNA JAKO ORGANIZACJA
1.1. Pojęcie organizacji. Istota, proces i zakres zarządzania organizacjami
1.2. Funkcje zarządzania - planowanie i organizowanie
1.3. Kontrolna funkcja zarządzania
1.4. Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania organizacjami
Rozdział 2
MOTYWACJA W ZARZĄDZANIU CZYNNIKIEM LUDZKIM
W UCZELNIACH NIEPUBLICZNYCH
2.1. Pojęcie i mechanizmy motywacji
2.2. Charakterystyka wybranych teorii motywacji
2.3. Tradycyjne i nowoczesne modele motywowania
2.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi w aspekcie motywacji pracowników
i zarządzania czasem
Rozdział 3
MOTYWACJA W FUNKCJONOWANIU UCZELNI NIEPUBLICZNYCH
3.1. Narzędzia oddziaływania motywacyjnego
3.2. Motywacyjne metody kształtowania systemu wynagrodzeń w usługach
edukacyjnych szkolnictwa wyższego
3.3. Podstawowe grupy pracowników uczelni niepublicznej
3.4. Struktura organizacyjna jako czynnik motywacji pracowników uczelni
niepublicznej
Rozdział 4
NARZĘDZIA MOTYWACJI W KSZTAŁTOWANIU STOSUNKÓW PRACY
W UCZELNIACH NIEPUBLICZNYCH
4.1. Relacje panujące na uczelniach w opinii badanych
4.2. Zarządzanie zasobami ludzkimi w uczelniach niepublicznych
4.3. Stosowane formy motywacyjne
4.4. Wzorcowy system motywacyjny w opinii badanych pracowników
uczelni niepublicznych
Rozdział 5
UWARUNKOWANIA I MOTYWACJA PRACOWNIKÓW
W BADANYCH UCZELNIACH NIEPUBLICZNYCH
5.1. Problematyka zarządzania pracownikami w uczelniach niepublicznych
5.2. System motywacyjny oraz kryteria oceny pracowników uczelni
niepublicznych
5.3. Hierarchia ważności warunków pracy
5.4. Uwarunkowania społeczne funkcjonowania uczelni niepublicznych
WNIOSKI
WYKAZ UCZELNI BIORĄCYCH UDZIAŁ W BADANIU OPISANYM
W ROZDZIALE PIĄTYM
LITERATURA
WYKAZ ILUSTRACJI
SPIS TABLIC
Kod wydawnictwa: 978-83-7378-565-6
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.