MIKROEKONOMIA - ZARYS W UJĘCIU ANALITYCZNYM
WŁODZIMIERZ REMBISZ, AGATA SIELSKA
Wydawnictwo: VIZJA PRESS&IT
Cena: 44.90 zł
40.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-61086-93-2
169 stron
format: B5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2011
Ujęcie problemów mikroekonomii ma w tym przypadku charakter autorski, a więc dyskusyjny i pewnie niepozbawiony błędów. Materiał zawarty w tym opracowaniu, po jego krytycznej rewizji i uwzględnieniu nadsyłanych uwag, będzie podstawą przygotowywanego przez autorów obszerniejszego podręcznika mikroekonomii.Książka składa się z pięciu rozdziałów.Pierwszy rozdział jest niejako wprowadzeniem do mikroekonomii. Pokazane są w nim podstawowe zależności rynkowe między konsumentem a producentem. Określone są dobra i produkty oraz elementarne prawidłowości rynkowe. Zaprezentowano również zależności między konsumentem a producentem jako tło dla analizy mechanizmów zachowań konsumentów i producentów.Drugi rozdział poświęcony został analizie mechanizmów zachowań konsumenta. Omówiono w nim preferencje, a także zaprezentowano model podejmowania decyzji dotyczących wyboru koszyków dóbr przy danej funkcji użyteczności i ograniczeniu budżetowym. Przedstawiono również warunki równowagi konsumenta.W rozdziale trzecim zaprezentowano dwa szczególne problemy wyboru konsumenta - wybór między płacą a czasem wolnym oraz problem alokacji konsumpcji w czasie.W rozdziale czwartym analiza odnosi się do mechanizmów zachowań producenta. Przedstawiono podstawowe własności funkcji produkcji, problem wyboru w aspekcie maksymalizacji funkcji zysku. W tym kontekście pokazano warunki równowagi producenta oraz niektóre aspekty funkcji kosztów produkcji.W rozdziale piątym uchylone zostaje założenie o równowadze konkurencyjnej, gdy mamy do czynienia z rynkiem monopolisty. Omówiono tu w skrócie problem wyboru monopolisty. Zasygnalizowano ponadto problem równowagi z wykorzystaniem prostokąta Edgewortha. W krótkim zarysie nawiązano również do teorii dobrobytu.
SPIS TREŚCI
Wstęp
ROZDZIAŁ 1. WPROWADZENIE DO MIKROEKONOMII-WYBRANE KWESTIE1.Kwestie klasyfikacji2.Dobra i potrzeby - podstawowe relacje3.Producent - podstawowe ujęcia4.Konsument - wstępne ujęcie5.Relacja konsument - producent6.Popyt i podaż7.Podstawowe prawa popytu i podaży
ROZDZIAŁ 2. KONSUMENT1.Założenia wstępne definiujące2.Użyteczność i preferencje3.Funkcja użyteczności, krzywe obojętności4.Funkcje użyteczności dla różnych dóbr5.Ograniczenie budżetowe konsumenta6.Wybór konsumenta7.Warunki równowagi konsumenta8.Równowaga konsumenta w ujęciu funkcji warunkowej Lagrange‘-a ..9.Zmiany koszyków wybieranych przez konsumenta10.Popyt11.Efekt substytucyjny i dochodowy zmiany cen w ujęciuE.Słuckiego i J. Hicksa
ROZDZIAŁ 3. ZACHOWANIE KONSUMENTA- SZCZEGÓLNE PRZYPADKI SYTUACJI DECYZYJNYCH1.Indywidualna podaż pracy - wybór między płacą a czasem wolnym .2.Godziny nadliczbowe i dyskryminacja3.Praca na rynku pracy a praca w domu4.Alokacja konsumpcji w czasie5.Efekt wzrostu stopy procentowej6.Wybór w czasie i możliwości produkcyjne
ROZDZIAŁ 4: PRODUCENT1.Założenia definiujące2.Funkcja produkcji w analizie producenta3.Warunki równowagi producenta4.Ujęcie równowagi producenta za pomocą funkcji warunkowej5.Popyt producenta na czynniki wytwórcze6.Źródła zmian opłacalności produkcji7.Źródła wzrostu wynagrodzenia czynnika pracy a dobrobyt konsumenta .8.Koszty produkcji9.Optimum techniczne i ekonomiczne producenta
ROZDZIAŁ 5: RYNEK MONOPOLISTYCZNY, PROSTOKĄT EDGEWORTHA, RÓWNOWAGA WALRASA1.Rynek monopolistyczny2.Prostokąt Edgewortha - problem wymiany3.Prawo Walrasa i wstęp do teorii dobrobytu4.Zarys wstępu do teorii dobrobytu Wybrane pozycje literaturowe do uzupełnienia i pogłębienia studiów mikroekonomii
Kod wydawnictwa: 978-83-61086-93-2
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.