Dodano produkt do koszyka

Promocja

MIKROEKONOMIA wyd.9

MIKROEKONOMIA wyd.9

BOŻENA KLIMCZAK

Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY WE WROCŁAWIU

Cena: 54.90 zł 49.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-7695-430-1
 
491 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2015
 

Nowe wydanie, zaktualizowane i rozszerzone, cieszącego się dużą popularnością podręcznika. Kolejne wydanie wzbogacono o nowe treści w związku ze zjawiskami zachodzącymi w gospodarce i na rynkach finansowych. Rozważania uzupełniono więc o takie kwestie, jak rozwinięcie modelu wyborów ekonomicznych, transakcje w monopolu bilateralnym oraz w ograniczonym monopolu podaży i popytu, ochrona konkurencji i konsumenta. Dziewiąte wydanie zawiera treści interesujące dla tych, którzy oczekują od mikroekonomii pogłębionego opisu i prób wyjaśnienia coraz bardziej złożonej rzeczywistości gospodarczej przez różne nurty - od głównego nurtu po nurty heterodoksyjne.

SPIS TREŚCI

Przedmowa do wydania dziewiątego1. UWAGI WSTĘPNE1.1. Przedmiot i cel ekonomii1.2. Ekonomia pozytywna i normatywna1.3. Metoda ekonomiiPodsumowanie2. PROCES GOSPODAROWANIA2.1. Cel gospodarowania2.2. Produkcja, podział i konsumpcja2.3. Struktura podmiotowa gospodarowaniaPodsumowanie3. GOSPODAROWANIE JAKO PROCES DOKONYWANIA WYBORÓW3.1. Wybory ekonomiczne a właściwości czynników produkcji3.2. Prawo malejącego produktu marginalnego3.3. Granica możliwości produkcyjnych w krótkim okresie3.4. Granica możliwości produkcyjnych w długim okresiePodsumowanie4. METODY DOKONYWANIA WYBORÓW EKONOMICZNYCH4.1. Wybory gospodarstw domowych i przedsiębiorstw4.2. Model optymalizacji decyzji mikroekonomicznych4.3. Rozwiązywanie problemu ograniczonej maksymalizacji funkcji celu za pomocą mnożników Lagrange‘-a4.4. Rozwinięcie modelu wyborów ekonomicznychPodsumowanie5. RYNEK I GOSPODARKA RYNKOWA5.1. Wymiana i rynek5.2. Mechanizm rynkowy5.3. Model gospodarki rynkowej5.4. Gospodarka mieszanaPodsumowanie6. PRAWO POPYTU I PODAŻY6.1. Prawo popytu6.2. Wieloczynnikowa funkcja popytu6.3. Prawo podaży6.4. Wieloczynnikowa funkcja podażyPodsumowanie7. RÓWNOWAGA RYNKOWA7.1. Równowaga rynkowa w ujęciu statycznym7.2. Równowaga rynkowa w praktyce7.3. Równowaga rynkowa - statyka porównawcza7.4. Model pajęczynyPodsumowanie8. ELASTYCZNOŚĆ POPYTU I PODAŻY8.1. Pojęcie elastyczności funkcji8.2. Elastyczność funkcji popytu8.3. Elastyczność cenowa popytu8.4. Elastyczność cenowa podaży8.5. UzupełnieniePodsumowanie9. ZASTOSOWANIA TEORII RYNKU9.1. Regulacja cen przez państwo9.2. Wpływ podatków i dotacji na popyt i podaż9.3. Powiązanie i konkurencyjność popytu, podaży i rynkówPodsumowanie10. TEORIA UŻYTECZNOŚCI. Część 110.1. Popyt rynkowy a popyt indywidualny10.2. Utylitarystyczna koncepcja wyborów konsumenta10.3. Nadwyżka konsumenta i paradoks wartości10.4. Właściwości dóbr jako źródło użyteczności10.5. Czas i produkcja w funkcji użyteczności gospodarstwa domowego10.6. Wybory gospodarstwa domowego w sytuacji ryzyka i niepewności10.7. Inwestycje i międzyokresowa konsumpcja gospodarstwa domowegoPodsumowanie11. TEORIA UŻYTECZNOŚCI. Część 211.1. Preferencje konsumenta11.2. Równowaga konsumenta przy ograniczeniu budżetowym11.3. Zmiany cen a równowaga konsumenta11.4. Wpływ zmian dochodu na równowagę konsumenta11.5. Efekt substytucyjny i efekt dochodowy zmian cen11.6. Alternatywne koncepcje wyborów konsumenta11.7. Koncepcja preferencji uzależnionychPodsumowanie12. KOSZTY PRZEDSIĘBIORSTWA12.1. Model przedsiębiorstwa a koszty12.2. Rodzaje kosztów w krótkim okresie12.3. Koszty przedsiębiorstwa w długim okresie12.4. Zmiany kosztów pod wpływem czynników zewnętrznychPodsumowanie13. OPTIMUM PRZEDSIĘBIORSTWA W WARUNKACH KONKURENCJI DOSKONAŁEJ (RACHUNEK MARGINALNY)13.1 Założenia13.2 Krótkookresowe decyzje przedsiębiorstw o ilości produktu13.3 Długookresowe decyzje produkcyjne firmyPodsumowanie14. OPTIMUM PRZEDSIĘBIORSTWA W WARUNKACH KONKURENCJI DOSKONAŁEJ (TEORIA PRODUKCJI)14.1. Techniczne właściwości produkcji14.2. Wybór optymalnej techniki produkcji w krótkim okresie14.3. Funkcja produkcji i koszt długookresowy14.4. Wybór asortymentu produkcjiPodsumowanie15. TEORIA OPTIMUM OGÓLNEGO W WARUNKACH DOSKONAŁEJ KONKURENCJI15.1. Równowaga ogólna a optimum gospodarki15.2. Optimum wymiany15.3. Optimum produkcji15.4. Optimum ogólne15.5. Optimum gospodarki w praktycePodsumowanie16. MONOPOL16.1. Charakterystyka monopolu16.2. Przychód firmy w warunkach monopolu podaży16.3. Krótkookresowa równowaga firmy monopolistycznej16.4. Długookresowa równowaga firmy monopolistycznej16.5. Monopol dyskryminujący16.6. Transakcje w monopolu bilateralnym oraz w ograniczonym monopolu podaży i popytu16.7. Działania monopolistyczne w świetle teorii dobrobytu społecznegoPodsumowanie17. MIĘDZY KONKURENCJĄ DOSKONAŁĄ A MONOPOLEM17.1. Realna konkurencja jako konkurencja niedoskonała17.2. Konkurencja monopolistyczna17.3. Teoria innowacji i cykle form rynku17.4. Instytucjonalne warunki innowacyjnościPodsumowanie18. OLIGOPOL - KONKURENCJA I WSPÓŁPRACA18.1. Charakterystyka oligopolu18.2. Ustalanie ilości produkcji w oligopolu homogenicznym18.3. Ustalanie cen w oligopolu18.3.1. Ustalanie cen w świetle koncepcji załamanej krzywej popytu18.3.2. Przywództwo cenowe18.4. Bariery wejścia w oligopolu18.4.1. Koncepcja Baina18.4.2. Koncepcja Sylosa-Labiniego i Modiglianiego18.4.3. Koncepcja rynków spornych18.5. Współpraca w oligopolu18.5.1. Zastosowanie teorii gier do opisu konkurencji i współpracy w oligopolu18.5.2. Kartel18.5.3. Współpraca w świetle teorii kosztów transakcyjnych18.6. Niedoskonała informacjaPodsumowanie19. NOWE KIERUNKI MIKROEKONOMICZNEJ TEORII PRZEDSIĘBIORSTWA19.1. Kontrowersje wokół neoklasycznej teorii przedsiębiorstwa na rynku19.2. Menedżerskie modele przedsiębiorstwa19.3. Model wewnętrznej nieefektywności przedsiębiorstwa19.4. Behawiorystyczny model przedsiębiorstwa19.5. Przedsiębiorstwo jako alternatywny mechanizm koordynacji zasobów (Bożena Borkowska)19.6. Wpływ bodźców rynkowych na działania menedżerówPodsumowanie20. NOWE KIERUNKI MIKROEKONOMICZNEJ TEORII RYNKÓW I KONKURENCJI20.1. Rynki z niedoskonałą informacją20.2. Konkurencja jako proces20.2.1. Konkurencja jako proces katalaktyczny20.2.2. Konkurencja jako proces ewolucyjny (Bożena Borkowska)20.3. Konkurencja jako gra strategicznaPodsumowanie21. RYNEK CZYNNIKÓW PRODUKCJI21.1. Rynki czynników produkcji w warunkach konkurencji doskonałej21.2. Renta ekonomiczna21.3. Rynki czynników produkcji w warunkach konkurencji niedoskonałejPodsumowanie22. RYNEK PRACY22.1. Doskonale konkurencyjny rynek pracy22.2. Rynek pracy w warunkach niedoskonałej konkurencji22.3. Działania grup interesuPodsumowanie23. RYNEK FINANSOWY23.1. Podaż kapitału finansowego23.2. Popyt na kapitał finansowy23.3. Inwestycje finansowe w sytuacji ryzyka23.4. Źródła zyskuPodsumowanie24. BŁĘDY RYNKU A ROLA PAŃSTWA W GOSPODARCE RYNKOWEJ24.1. Mechanizm rynkowy a błędy rynku24.2. Efekty zewnętrzne24.3. Dobra publiczne24.4. Monopol naturalny i regulacja mikroekonomiczna24.5. Ochrona konkurencji i konsumentaPodsumowanieLiteraturaIndeks rzeczowy

Kod wydawnictwa: 978-83-7695-430-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl