MIKROEKONOMIA UJĘCIE STATYCZNE I DYNAMICZNE wyd.3
KRZYSZTOF MALAGA, KAROLINA SOBCZAK
Wydawnictwo: C.H.BECK
Cena: 79.00 zł
66.36 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8198-815-5
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2020 |
|
Podręcznik powstał na podstawie wykładu i ćwiczeń z mikroekonomii prowadzonych przez autorów dla studentów I roku kierunku Informatyka i Ekonometria na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu i stanowi kontynuację wcześniejszych podręczników z mikroekonomii autorstwa prof. Krzysztofa Malagi wydanych w Wydawnictwie C.H. Beck (2010, 2012). Autorzy aktualizują treści i rozszerzają je o ujęcie dynamiczne
Do zasadniczych celów realizowanych w opracowaniu należy zaliczyć:
wyposażenie Czytelnika w wiedzę o fundamentalnych kategoriach mikroekonomicznych oraz zasadach wnioskowania przy wykorzystaniu podstawowych pojęć z zakresu algebry liniowej i analizy matematycznej,
przygotowanie i zachęcenie Czytelnika do studiowania monografii i artykułów z zakresu teorii ekonomii, korzystających z aparatu pojęciowego bardziej zaawansowanych dziedzin matematyki aniżeli algebra liniowa lub analiza matematyczna,
zapoznanie Czytelnika z zasadami analizy dedukcyjnej, abdukcyjnej i indukcyjnej na podstawie przyjętego układu założeń,
zwrócenie uwagi Czytelnika na warunkowy i ograniczony układem założeń charakter wniosków wyprowadzanych na podstawie określonych scenariuszy zachowania się pojedynczych konsumentów, producentów, zbiorowości konsumentów i producentów,
przedstawienie fundamentalnego dorobku teoretycznego mikroekonomii w kategoriach elementów teorii popytu, teorii produkcji, teorii równowagi cząstkowej i ogólnej,
zarysowanie najistotniejszych cech współczesnej mikroekonomii oraz wskazanie prawdopodobnych kierunków jej dalszego rozwoju.
SPIS TREŚCI
Ważniejsze oznaczenia
Wprowadzenie
Rozdział 1. Racjonalność wyborów dokonywanych przez pojedynczych
konsumentów
1.1. Pojęcia wstępne
1.2. Funkcja użyteczności
1.3. Substytucja, neutralność i komplementarność towarów konsumpcyjnycl
1.4. Funkcja popytu Marshalla
1.4.1. Ujęcie statyczne
1.4.2. Ujęcie dynamiczne
1.5. Funkcja popytu Hicksa
1.5.1. Ujęcie statyczne
1.5.2. Ujęcie dynamiczne
1.6. Substytucyjne i dochodowe efekty zmiany cen towarów
1.6.1. Ujęcie statyczne
1.6.2. Ujęcie dynamiczne
Podstawowe pojęcia i zagadnienia
Pytania
Zadania
Rozdział 2. Racjonalność wyborów dokonywanych przez zbiorowość
konsumentów
2.1. Prosty model wymiany
2.2. Statyczny model Arrowa-Hurwicza
2.3. Dynamiczny model Arrowa-Hurwicza
Podstawowe pojęcia i zagadnienia
Pytania
Zadania
Rozdział 3. Racjonalność wyborów dokonywanych przez pojedynczych
producentów
3.1. Przestrzeń produkcyjna i funkcja produkcji
3.2. Substytucyjność i komplementarność czynników produkcji
3.3. Finansowe i technologiczne aspekty działalności przedsiębiorstwa
3.4. Przedsiębiorstwo działające w warunkach konkurencji doskonałej - strategia
długookresowa
3.4.1. Ujęcie statyczne
3.4.2. Ujęcie dynamiczne
3.5. Przedsiębiorstwo działające w warunkach konkurencji doskonałej - strategia
krótkookresowa
3.5.1. Ujęcie statyczne
3.5.2. Ujęcie dynamiczne
3.6. Przedsiębiorstwo działające w warunkach monopolu - strategia długookresow
3.6.1. Ujęcie statyczne
3.6.2. Ujęcie dynamiczne
3.7. Przedsiębiorstwo działające w warunkach monopolu - strategia krótkookresowa
3.7.1. Ujęcie statyczne
3.7.2. Ujęcie dynamiczne
Podstawowe pojęcia i zagadnienia
Pytania
Zadania
Rozdział 4. Racjonalność wyborów dokonywanych przez zbiorowość producentów przy określonej egzogenicznie funkcji popytu na produkt
4.1. Przedsiębiorstwo działające w warunkach konkurencji doskonałej - ustalanie
optymalnego poziomu produkcji
4.2. Przedsiębiorstwo monopolistyczne - ustalanie optymalnego poziomu ceny
produktu i wielkości produkcji
4.2.1. Ujęcie statyczne
4.2.2. Ujęcie dynamiczne
4.3. Dyskryminacja cenowa dokonywana przez przedsiębiorstwo monopolistyczne na dwóch różnych rynkach
4.3.1. Ujęcie statyczne
4.3.2. Ujęcie dynamiczne
4.4. Konkurencja ilościowa i cenowa w warunkach duopolu
4.4.1. Model duopolu i równowaga w modelu duopolu Cournota
4.4.1.1. Ujęcie statyczne
4.4.1.2. Ujęcie dynamiczne
4.4.2. Model duopolu i równowaga w modelu duopolu Stackelberga
4.4.2.1. Ujęcie statyczne
4.4.2.2. Ujęcie dynamiczne
4.4.3. Analiza porównawcza modeli duopolu Cournota i Stackelberga
4.4.4. Model duopolu i równowaga w modelu duopolu Bertranda
4.4.4.1. Ujęcie statyczne
4.4.4.2. Ujęcie dynamiczne
Podstawowe pojęcia i zagadnienia
Pytania
Zadania
Rozdział 5. Racjonalność wyborów dokonywanych przez zbiorowości producentów i konsumentów
5.1. Statyczny model rynku z egzogenicznymi funkcjami popytu i podaży
5.2. Dynamiczny model rynku dwóch produktów z egzogenicznymi funkcjami
popytu i podaży
5.3. Statyczny model Arrowa-Debreu-McKenziego
5.4. Dynamiczny model Arrowa-Debreu-McKenziego
Podstawowe pojęcia i zagadnienia
Pytania
Zadania
Zakończenie
Aneks matematyczny
A.l. Elementy logiki i teorii zbiorów
A.2. Algebra liniowa
A.3. Analiza matematyczna
A.4. Równania różnicowe i różniczkowe
Bibliografia
Słowniczek
Indeks pojęć
Kod wydawnictwa: 978-83-8198-815-5
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.