Dodano produkt do koszyka

Promocja

MIKROEKONOMIA

MIKROEKONOMIA

TOMASZ ZALEGA

Wydawnictwo: WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA UW

Cena: 79.90 zł 71.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-65402-46-2
 
568 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2016
 

"Proponowany podręcznik spełnia wszelkie naukowe i merytoryczne standardy, jakich wymagamy od książek. Autor wykazał się tu pełnym profesjonalizmem i kompetencją...".prof. dr hab. Marek Garbicz (Szkoła Główna Handlowa)"...książka ma charakter podręcznika akademickiego z zakresu mikroekonomii, przeznaczonego dla studentów uniwersyteckich studiów ekonomicznych [...]...nie odbiega od międzynarodowych standardów podręczników z zakresu ekonomii, zwłaszcza podręczników anglojęzycznych". prof. dr hab. Marek Rekowski (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)

SPIS TREŚCI

Przedmowa

CZĘŚĆ I: WPROWADZENIE DO EKONOMII Rozdział 1. Podstawowe zagadnienia ekonomii1.1. Etymologia terminu ekonomia 1.2. Pojęcie, funkcje i nowa systematyka ekonomii 1.3. Ekonomia pozytywna i normatywna 1.4. Koncepcja homo oeconomicus 1.5. Metoda ekonomii 1.6. Pojęcie i cechy potrzeb ludzkich 1.7. Hierarchizacja potrzeb 1.8. Środki zaspokajania potrzeb ludzkich 1.9. Zasoby i strumienie 1.10. Problem rzadkości i pojęcie kosztu alternatywnego 1.11. Krzywa możliwości produkcyjnych 1.12. Model prosty okrężnego obiegu dochodów 1.13. Narzędzia ekonomisty i sposoby prezentacji zjawisk ekonomicznych Podsumowanie Podstawowe pojęcia CZĘŚĆ II: POPYT I PODAŻ Rozdział 2. Mechanizm funkcjonowania rynku2.1. Rynek i jego rodzaje 2.2. Popyt i jego determinanty 2.3. Podaż i determinanty podaży 2.4. Równowaga rynkowa w krótkim okresie 2.5. Rynkowe skutki zmiany popytu i podaży 2.6. Równowaga rynkowa w długim okresie 2.7. Model pajęczyny Podsumowanie Podstawowe pojęcia Rozdział 3. Elastyczność popytu i podaży3.1. Pojęcie elastyczności funkcji 3.2. Cenowa elastyczność popytu 3.3. Mieszana elastyczność popytu 3.4. Dochodowa elastyczność popytu 3.5. Cenowa elastyczność podaży 3.6. Mierzenie siły reakcji popytu na zmiany czynników determinujących Podsumowanie Podstawowe pojęcia CZĘŚĆ III: KONSUMENT Rozdział 4. Teoria wyboru konsumenta4.1. Konsument jako podmiot gospodarczy 4.2. Zachowania konsumentów na rynku 4.2.1. Treść i zakres pojęcia "zachowanie się konsumenta" 4.2.2. Racjonalność zachowań konsumentów 4.2.3. Irracjonalność zachowań konsumentów 4.3. Kluczowe mikroekonomiczne teorie i koncepcje konsumpcji- wprowadzenie 4.3.1. Teoria użyteczności kardynalnej 4.3.2. Teoria użyteczności ordynalnej (porządkowej) 4.3.3. Teoria ujawnionych preferencji 4.4. Użyteczność miarą satysfakcji z konsumpcji 4.4.1. Użyteczność a konsumpcja 4.4.2. Zasada malejącej użyteczności marginalnej 4.5. Równowaga konsumenta w ujęciu kardynalnej teorii użyteczności 4.6. Teoria krzywych obojętności 4.6.1. Krzywe obojętności 4.6.2. Ograniczenia wyboru konsumenta 4.6.3. Optimum konsumenta 4.7. Nadwyżka konsumenta 4.8. Paradoks wartości Podsumowanie Podstawowe pojęcia Rozdział 5. Teoria popytu konsumenta5.1. Wpływ zmiany dochodu konsumenta na popyt 5.1.1. Prawa Engla i krzywe Engla dla różnych grup dóbr 5.1.2. Konstrukcja krzywej dochód-konsumpcja i wyprowadzeniekrzywych Engla 5.1.3. Funkcje Tórnąuista 5.2. Wpływ zmiany ceny dobra na popyt konsumenta 5.2.1. Konstrukcja krzywej cena-konsumpcja i wyprowadzeniekrzywej popytu indywidualnego5.2.2. Zagregowane krzywe popytu indywidualnego 5.3. Dochodowa krzywa konsumpcji i cenowa krzywa konsumpcjia funkcja popytu konsumenta 5.4. Efekt substytucyjny i efekt dochodowy zmiany ceny5.4.1. Ujęcie J.R. Hicksa 5.4.2. Ujęcie E. Słuckiego 5.4.3. Dualność problemu wyboru konsumenta 5.5. Kompensacyjna i ekwiwalentna zmiana dochodu 5.6. Nietypowe zachowania konsumentów na rynku 5.7. Zastosowanie teorii wyboru konsumenta 5.7.1. Podstawy wyboru ilości czasu pracy i czasu wolnego 5.7.2. Krzywa podaży pracy 5.7.3. Efekt substytucyjny i dochodowy zmiany płacy Podsumowanie Podstawowe pojęcia CZĘŚĆ IV: PRODUCENT Rozdział 6. Teoria produkcji6.1. Przedsiębiorstwo i przedsiębiorca 6.2. Rodzaje przedsiębiorstw i kryteria ich podziału 6.3. Zysk i jego rola w działalności przesiębiorstwa 6.4. Funkcjonowanie przedsiębiorstwa a kryterium czasu 6.5. Jednoczynnikowa funkcja produkcji 6.6. Dwuczynnikowa funkcja produkcji 6.6.1. Izokwanta 6.6.2. Elastyczność substytucji 6.6.3. Izokwanty i korzyści skali 6.6.4. Zmiany technologii - postęp techniczny 6.6.5. Izokoszta 6.6.6. Optimum produkcji 6.6.7. Ścieżka ekspansji produkcji Podsumowanie Podstawowe pojęcia Rozdział 7. Teoria kosztów i zysku7.1. Koszty ekonomiczne a księgowe 7.2. Krótkookresowe koszty produkcji 7.3. Zależności między funkcją produkcji i funkcją kosztóww krótkim okresie 7.4. Kształtowanie się kosztów produkcji pod wpływem czynnikówzewnętrznych 7.5. Koszty produkcji w długim okresie a korzyści skali 7.6. Długookresowe koszty produkcji 7.7. Zysk i jego rodzaje 7.8. Zależności między poziomem wyniku ekonomicznego a przychodemcałkowitym i kosztem całkowitym Podsumowanie Podstawowe pojęcia CZĘŚĆ V: STRUKTURY RYNKU Rozdział 8. Konkurencja doskonała8.1. Pojęcie i funkcje konkurencji w teorii ekonomii 8.2. Modele rynku - wprowadzenie 8.3. Założenia modelu konkurencji doskonałej 8.4. Mankamenty konkurencji doskonałej 8.5. Funkcja popytu przedsiębiorstwa doskonale konkurencyjnego 8.6. Równowaga krótkookresowa konkurenta doskonałego 8.7. Krótkookresowa podaż przedsiębiorstwa i gałęzi produkcji w modelukonkurencji doskonałej 8.8. Nadwyżka producenta 8.9. Równowaga długookresowa konkurenta doskonałego 8.10. Długookresowa krzywa podaży gałęzi w modelu konkurencjidoskonałej Podsumowanie Podstawowe pojęcia Rozdział 9. Monopol pełny9.1. Pojęcie i założenia monopolu pełnego 9.2. Przychód marginalny i cena w monopolu 9.3. Cenowa elastyczność popytu a maksymalizacja zysku monopolisty 9.4. Równowaga krótkookresowa w modelu monopolu 9.5. Długookresowa równowaga monopolu 9.6. Samoograniczenie cenowe monopolu 9.7. Podaż monopolu w krótkim okresie 9.8. Monopol naturalny 9.9. Polityka państwowa wobec monopolu naturalnego 9.10. Ustawodawstwo antymonopolowe 9.11. Dyskryminacja cenowa na rynku monopolu pełnego 9.11.1. Dyskryminacja cenowa pierwszego stopnia 9.11.2. Dyskryminacja cenowa drugiego stopnia 9.11.3. Dyskryminacja cenowa trzeciego stopnia 9.12. Międzyokresowa dyskryminacja cenowa 9.13. Porównanie konkurencji doskonałej i monopolu pełnegoPodsumowanie Podstawowe pojęcia Rozdział 10. Konkurencja monopolistyczna10.1. Założenia konkurencji monopolistycznej 10.2. Krzywa popytu w warunkach konkurencji monopolistycznej 10.3. Równowaga krótkookresowa konkurenta monopolistycznego 10.4. Równowaga przedsiębiorstwa na rynku konkurencji monopolistycznejw długim okresie 10.5. Konkurencja niecenowa 10.6. Konkurencja monopolistyczna a konkurencja doskonała10.7. Miary koncentracji i konkurencyjności rynku 10.7.1. Współczynnik koncentracji rynku 10.7.2. Wskaźnik Hcrfindahla-Hirschmana 10.7.3. Indeks gradientowy konkurencyjności rynku 10.7.4. Indeks Lernera Podsumowanie Podstawowe pojęcia Rozdział 11. Teorie oligopolu11.1. Założenia konkurencji oligopolistycznej 11.2. Duopol 11.2.1. Model Cournota 11.2.2. Model Bertranda 11.2.3. Model Edgewortha 11.2.4. Model Chamberlina 11.2.5. Model Stackelberga 11.3. Modele oligopolu 11.3.1. Model załamanej krzywej popytu 11.3.2. Model oligopolu P. Sylos-Labiniego 11.4. Teoria rynków spornych 11.5. Przywództwo cenowe 11.6. Modele oligopolu oparte na teorii gier 11.6.1. Teoria gier 11.6.2. Strategia dominująca 11.6.3. Gry o stałej sumie 11.6.4. Gra o sumie niezerowej 11.7. Formy porozumień monopolistycznych 11.8. Przedsiębiorstwo w erze "nowej gospodarki" 11.9. Porównanie modeli rynku Podsumowanie Podstawowe pojęcia Rozdział 12. Decyzje producenta a niepewność i ryzyko12.1. Pojęcie i rodzaje niepewności 12.2. Pojęcie ryzyka - semantyka i typologia 12.3. Kontrowersje wokół rozróżnienia niepewności i ryzyka 12.4. Metody pomiaru ryzyka oraz kryteria oceny decyzji w warunkachniepewności 12.5. Podejmowanie decyzji w warunkach ryzyka Podsumowanie Podstawowe pojęcia

CZĘŚĆ VI: RYNKI CZYNNIKÓW PRODUKCJI

Rozdział 13. Rynek czynników wytwórczych13.1. Popyt na czynniki wytwórcze - wprowadzenie 13.2. Popyt na czynniki wytwórcze w warunkach konkurencji doskonałeji niedoskonałej 13.3. Efekty substytucyjny i dochodowy zmiany ceny czynników produkcji13.4. Wpływ cenowej elastyczności popytu na zatrudnienie czynnikówprodukcji 13.5. Podaż czynników wytwórczych w warunkach konkurencji doskonałeji niedoskonałej 13.6. Wielkość zatrudnienia czynnika wytwórczego i jego cena w różnychstrukturach rynku 13.7. Renta ekonomiczna i wynagrodzenie transferowe 13.8. Rynek pracy 13.8.1. Popyt na pracę i podaż pracy 13.8.2. Doskonale konkurencyjny rynek pracy 13.8.3. Przyczyny różnicujące poziom płac 13.8.4. Monopson 13.8.5. Monopol na rynku pracy 13.8.6. Monopol bilateralny na rynku pracy 13.8.7. Równowaga na rynku pracy w długim okresie 13.9. Rynek kapitałowy 13.9.1. Popyt na kapitał i podaż kapitału 13.9.2. Oprocentowanie składane i dyskonto 13.9.3. Kryteria wyboru wariantu inwestycyjnego 13.10. Rynek ziemi Podsumowanie Podstawowe pojęcia CZĘŚĆ VII: EKONOMIA SEKTORA PUBLICZNEGO Rozdział 14. Ekonomia dobrobytu14.1. Pojęcie i przedmiot ekonomii dobrobytu 14.2. Optimum Pareta w sferze konsumpcji 14.3. Optimum Pareta w sferze produkcji 14.4. Istota i warunki optimum ogólnego 14.5. Optimum Pareta dla całej gospodarki 14.6. Dynamizacja optimum Pareta i maksymalizacja dobrobytuspołecznego z zastosowaniem funkcji Lagrange‘-a 14.7. Optimum gospodarki w praktyce - zasada second-best 14.8. Ceny i dobrobyt społeczny w konkurencji doskonałej 14.9. Zasada kompensacji Podsumowanie Podstawowe pojęcia Rozdział 15. Niedoskonałości mechanizmu rynkowego i rola rządu15.1. Efekty zewnętrzne 15.1.1. Koszty zewnętrzne 15.1.2. Korzyści zewnętrzne 15.2. Efekty zewnętrzne a prawa własności 15.3. Teoria efektów zewnętrznych Paula A. Samuelsona 15.4. Paradoks głosowania 15.5. Dobra publiczne a dobra prywatne 15.6. Gospodarka z dobrami publicznymi i dobrami prywatnymia optimum Pareta 15.7. Równowaga E.R. Lindahla 15.8. Problem gapowicza 15.9. Asymetria informacji 15.10. Oddziaływanie państwa na decyzje podmiotów gospodarczych 15.11. Teoria wyboru publicznego Podsumowanie Podstawowe pojęcia Bibliografia Wykaz symboli

Kod wydawnictwa: 978-83-65402-46-2

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl