MIKROEKONOMIA
MAREK REKOWSKI
Wydawnictwo: CONTACT
Cena: 84.90 zł
76.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-60251-91-1
391 stron
format: B5
oprawa: miękka
Podręcznik akademicki do mikroekonomii powstał na bazie wieloletnich wykładów prowadzonych dla studentów polskich i zagranicznych. Marek Rekowski jest profesorem Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, kierownikiem Katedry Mikroekonomii. Ponadto autorem i współautorem publikacji z zakresu koniunktury gospodarczej, międzynarodowych stosunków gospodarczych oraz problematyki małych i średnich przedsiębiorstw.
SPIS TREŚCI
EKONOMIA - NAUKA O GOSPODAROWANIUEKONOMIADOBRA - PRODUKTY I USŁUGIZASOBYZASOBY LUDZKIE - KAPITAŁ LUDZKIZASOBY NATURALNEZASOBY KAPITAŁOWECZYNNIKI PRODUKCJITECHNOLOGIA WYTWARZANIA DÓBRPROBLEM RZADKOŚCI ZASOBÓW I TECHNOLOGIIKONIECZNOŚĆ DOKONYWANIA WYBORÓWGRANICA MOŻLIWOŚCI PRODUKCYJNYCHKORZYŚCI I KOSZTYPODZIAŁ WYTWORZONEGO PRODUKTUEKONOMIA NAUKĄ O ALOKACJI ZASOBÓWMIKROEKONOMIAZASADA OPTYMALIZACJIZASADA MALEJĄCYCH KORZYŚCI MARGINALNYCHZASADA ROSNĄCEGO KOSZTU MARGINALNEGOZASADA OPTYMALIZACJI DECYZJIGOSPODARKA RYNKOWAMETODA ANALIZY EKONOMICZNEJMODEL GOSPODARKI RYNKOWEJRYNEK I JEGO ELEMENTYDEFINICJA RYNKUCENY ABSOLUTNE I RELATYWNEZASÓB I STRUMIEŃELEMENTY RYNKU: POPYT, PODAŻ, CENAPRAWO POPYTU RYNKOWEGOCZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA ROZMIARY POPYTUDOCHODY KONSUMENTÓWGUSTY I PREFERENCJESUBSTYTUTY I DOBRA KOMPLEMENTARNEPRZEWIDYWANIE CEN RELATYWNYCHLICZBA LUDNOŚCIEFEKTY NAŚLADOWNICTWA I DEMONSTRACJIPRAWO PODAŻY RYNKOWEJCZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA PODAŻCENY CZYNNIKÓW PRODUKCJITECHNOLOGIAPODATKI I SUBSYDIAPRZEWIDYWANIE CENLICZBA PRZEDSIĘBIORSTW W GAŁĘZIPOPYT, PODAŻ, CENA RÓWNOWAGIMODEL PAJĘCZYNYNADWYŻKI KONSUMENTA I PRODUCENTAZAGADNIENIA Dopłaty do cen produktów rolnych, Rząd podwyższa cła importoweDlaczego płacimy więcej za wizytę u lekarzaELASTYCZNOŚĆ POPYTU I PODAŻYELASTYCZNOŚĆ POPYTUELASTYCZNOŚĆ ŁUKOWA I PUNKTOWAELASTYCZNOŚĆ ŁUKOWAELASTYCZNOŚĆ PUNKTOWAMETODY MIERZENIA ELASTYCZNOŚCI PUNKTOWEJNACHYLENIE KRZYWEJ POPYTU A ELASTYCZNOŚĆDETERMINANTY ELASTYCZNOŚCI CENOWEJ POPYTUWYSTĘPOWANIE SUBSTYTUTÓWZNACZENIE DOBRA W DOCHODZIE KONSUMENTACZYNNIK CZASUELASTYCZNOŚĆ CENOWA PODAŻYELASTYCZNOŚĆ A PRZYCHODY PRZEDSIĘBIORSTWPRZYCHÓD CAŁKOWITY, PRZECIĘTNY I MARGINALNYZAGADNIENIA Wykorzystanie elastyczności popytu w podejmowaniu decyzji gospodarczych- Prognozowanie sprzedaży za pomocą elastycznościPODSTAWY DECYZJI EKONOMICZNYCH KONSUMENTAKONSUMENT JAKO PODMIOT GOSPODARUJĄCYUŻYTECZNOŚĆ MIARĄ ZADOWOLENIA Z KONSUMPCJIUŻYTECZNOŚĆ CAŁKOWITA I MARGINALNAUŻYTECZNOŚĆ MARGINALNA A CENY DÓBRSYSTEM PREFERENCJI KONSUMENTAKRZYWA OBOJĘTNOŚCI KONSUMENTACECHY KRZYWEJ OBOJĘTNOŚCIMARGINALNA STOPA SUBSTYTUCJI (MSS)MSS A NACHYLENIE KRZYWEJ OBOJĘTNOŚCIPRAWO MALEJĄCEJ MSSOGRANICZENIA WYBORU KONSUMENTAOGRANICZENIE BUDŻETUOPTIMUM KONSUMENTAZMIANY DOCHODÓW KONSUMENTAZMIANY CEN DÓBRPOPYT KONSUMENTAFUNKCJE POPYTUPOPYT A ZMIANY DOCHODU KONSUMENTADOBRA NORMALNE I DOBRA PODRZĘDNEKRZYWA DOCHÓD-KONSUMPCJAKRZYWE ENGLAPOPYT KONSUMENTA A ZMIANY CEN DÓBRPOPYT RYNKOWYEFEKT SUBSTYTUCJI I DOCHODOWYDOBRA GIFFENASUBSTYTUTY I DOBRA KOMPLEMENTARNEZAŁOŻENIE DOSKONAŁEJ WIEDZY KONSUMENTAZAGADNIENIA: Zachowania konsumenta europejskiegoPODSTAWY DECYZJI EKONOMICZNYCH PRODUCENTAROLA PRODUCENTA W GOSPODARCE RYNKOWEJPROCES PRODUKCJIZYSK CELEM DZIAŁALNOŚCI PRODUCENTAROLA ZYSKU W PRZEDSIĘBIORSTWIEEFEKTYWNOŚĆ TECHNICZNA I EKONOMICZNAFUNKCJA PRODUKCJIFUNKCJA PRODUKCJI W KRÓTKIM OKRESIEPRODUKT CAŁKOWITY, PRZECIĘTNY I MARGINALNYZALEŻNOŚĆ - PRODUKT PRZECIĘTNY I MARGINALNYPRAWO MALEJĄCYCH PRZYCHODÓWPRODUKT CAŁKOWITY, PRZECIĘTNY I MARGINALNY: PREZENTACJAGEOMETRYCZNAZALEŻNOŚCI MIĘDZY PRODUKTEM CAŁKOWITYM, PRZECIĘTNYM I MARGINALNYM.ETAPY PRODUKCJIFUNKCJA PRODUKCJI W DŁUGIM OKRESIEPRODUKCJA O STAŁYCH PROPORCJACH CZYNNIKÓWEFEKTY SKALI PRODUKCJIPRODUKCJA O ZMIENNYCH PROPORCJACH CZYNNIKÓWIZOKWANTY PRODUKCJIZMIANY WZDŁUŻ I MIĘDZY IZOKWANTAMISUBSTYTUCJA MIĘDZY CZYNNIKAMI PRODUKCJIMALEJĄCA MARGINALNA STOPA TECHNICZNEJ SUBSTYTUCJIEFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA STREF PRODUKCJIOPTYMALNA KOMBINACJA CZYNNIKÓW PRODUKCJILINIA JEDNAKOWEGO KOSZTUOPTIMUM PRODUKCJIŚCIEŻKA EKSPANSJI PRODUKCJIZMIANY CEN CZYNNIKÓW PRODUKCJIZAGADNIENIA: Funkcja produkcji Cobba-DouglasaKOSZTY PRODUKCJIZNACZENIE KOSZTÓW PRODUKCJIKOSZTY PRYWATNE I SPOŁECZNEKOSZTY ALTERNATYWNEKOSZTY RACHUNKOWE I EKONOMICZNEKOSZTY W KRÓTKIM I DŁUGIM OKRESIEFUNKCJA KOSZTÓW PRODUKCJIKOSZTY W KRÓTKIM OKRESIEKOSZTY STAŁEKOSZTY ZMIENNEKOSZTY CAŁKOWITEKOSZT MARGINALNYZALEŻNOŚCI: KOSZT-PRODUKT PRZECIĘTNY, KOSZT-PRODUKT MARGINALNYKOSZTY PRODUKCJI - PREZENTACJA GEOMETRYCZNAKOSZTY PRODUKCJI W DŁUGIM OKRESIEKOSZTY W KRÓTKIM I W DŁUGIM OKRESIEJAK KSZTAŁTUJĄ SIĘ KRZYWE KOSZTÓW CAŁKOWITYCHPODJĘCIE DECYZJI O NOWYM PRZEDSIĘBIORSTWIEKOSZTY PRZECIĘTNE W DŁUGIM OKRESIEDŁUGOOKRESOWE KOSZTY CAŁKOWITE I PRZECIĘTNEKOSZTY MARGINALNE W DŁUGIM OKRESIEPOSTĘP TECHNICZNY - PRODUKCJA - KOSZTYKONKURENCJA DOSKONAŁAFORMY ORGANIZACJI RYNKUKONKURENCJA DOSKONAŁACZYNNIK CZASUCENA RÓWNOWAGI GAŁĘZI PRZEMYSŁUKRZYWA POPYTU NA PRODUKTY PRZEDSIĘBIORSTWACENA, PRZYCHÓD CAŁKOWITY, PRZECIĘTNY I MARGINALNYMAKSYMALIZACJA ZYSKU W KRÓTKIM OKRESIERÓWNOWAGA W KRÓTKIM OKRESIEPUNKTY GRANICZNE RENTOWNOŚCIPODAŻ W KRÓTKIM OKRESIEPODAŻ GAŁĘZI PRZEMYSŁU W KRÓTKIM OKRESIERÓWNOWAGA RYNKOWA W KRÓTKIM OKRESIERÓWNOWAGA W DŁUGIM OKRESIEKRZYWA PODAŻY PRZEMYSŁU W DŁUGIM OKRESIEZAGADNIENIA: Analiza progu rentownościMONOPOL PEŁNYMODEL MONOPOLU PEŁNEGOKRZYWA POPYTU W WARUNKACH MONOPOLUKOSZTY PRODUKCJI MONOPOLUKRÓTKOOKRESOWA RÓWNOWAGA MONOPOLUCENA MONOPOLOWAZYSK I STRATA MONOPOLUKRZYWA PODAŻY MONOPOLU W KRÓTKIM OKRESIEDYSKRYMINACJA CENOWAINGERENCJA RZĄDU NA RYNKU MONOPOLISTYCZNYMPORÓWNANIE MONOPOLU Z KONKURENCJĄ DOSKONAŁĄKONKURENCJA MONOPOLISTYCZNAZAŁOŻENIA MODELU KONKURENCJI MONOPOLISTYCZNEJKRZYWA POPYTU NA RYNKU KONKURENCJI MONOPOLISTYCZNEJRÓWNOWAGA W KRÓTKIM OKRESIERÓWNOWAGA W DŁUGIM OKRESIEKONKURENCJA ZA POMOCĄ JAKOŚCI I REKLAMYOLIGOPOLZAŁOŻENIA MODELU OLIGOPOLUDUOPOLMODELE OLIGOPOLUCENY SZTYWNE I ZAŁAMANA KRZYWA POPYTUPRZYWÓDZTWO CENOWEPRZYWÓDZTWO CENOWE FIRMY DOMINUJĄCEJPRZYWÓDZTWO CENOWE FIRMY O NISKICH KOSZTACHKONKURENCJA NIECENOWAGRY STRAGETICZNEFORMY MONOPOLIZACJIUSTAWODAWSTWO ANTYMONOPOLOWEZAGADNIENIA: Polski Koncern Naftowy dyskryminuje odbiorców- Wysypisko śmiecizaniża cenyRYNEK CZYNNIKÓW PRODUKCJIROLA RYNKU CZYNNIKÓW PRODUKCJIELEMENTY RYNKUPOPYT NA CZYNNIKI PRODUKCJIPOPYT NA PRACĘ W KRÓTKIM OKRESIEPOPYT W SYTUACJI WIELU CZYNNIKÓW PRODUKCJIPOPYT RYNKOWY NA CZYNNIKI PRODUKCJIPOPYT NA CZYNNIKI PRODUKCJI - KONKURENCJA NIEDOSKONAŁAELASTYCZNOŚĆ CENOWA POPYTU NA CZYNNIKI PRODUKCJIPODAŻ CZYNNIKA PRACYKRZYWA PODAŻY PRACYRÓWNOWAGA NA RYNKU PRACYRÓŻNICE PŁACOWEKONKURENCJA NIEDOSKONAŁA I RYNEK PRACYMONOPSON NA RYNKU PRACYMONOPOL NA RYNKU PRACYPODAŻ INNYCH CZYNNIKÓW PRODUKCJIRENTA I OUASI-RENTARENTA GRUNTOWAPROCENT-CENA KAPITAŁUPODAŻ KAPITAŁU - ISTOTA PROCENTUPOPYT NA KAPITAŁ POŻYCZKOWYEFEKTY ZEWNĘTRZNE W EKONOMIIISTOTA I RODZAJE EFEKTÓW ZEWNĘTRZNYCHWYCENA EFEKTÓW ZEWNĘTRZNYCHRYNEK DZIAŁA SKUTECZNIE - TWIERDZENIE COASEREGULACJE ADMINISTRACYJNEPOZWOLENIA NA EMISJĘ ZANIECZYSZCZEŃPODATEK PIGOUZAGADNIENIA: Społeczne koszty palenia papierosów- Efekt cieplarniany-Ustawa o czystym powietrzu- Mieszkania w pobliżu lotniskaDECYZJE GOSPODARCZE W WARUNKACH NIEPEWNOŚCIPODEJMOWANIE DECYZJI W WARUNKACH RYZYKAPOJĘCIE I RODZAJE RYZYKAPRAWDOPODOBIEŃSTWO MIARĄ RYZYKAKRYTERIA OCENY DECYZJI GOSPODARCZYCH W WARUNKACH RYZYKAKRYTERIUM ŚREDNIEJ ARYTMETYCZNEJZASADA MAKSIMINUKRYTERIUM WARTOŚCI SKRAJNYCHKRYTERIUM UTRACONYCH KORZYŚCIKRYTERIUM NADZIEI MATEMATYCZNEJRYZYKO OCZEKIWANYCH REZULTATÓW DECYZJIPREFERENCJE RYZYKA
Kod wydawnictwa: 978-83-60251-91-1
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.