Dodano produkt do koszyka

Promocja

MIASTA W GLOBALNEJ SIECI KORPORACJI TRANSNARODOWYCH

MIASTA W GLOBALNEJ SIECI KORPORACJI TRANSNARODOWYCH

MAGDALENA WDOWICKA

Wydawnictwo: UNIWERSYTET ADAMA MICKIEWICZA

Cena: 37.90 zł 34.11 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Dostępność:

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-232-3235-3

220 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2017

Tematyka pracy mieści się w szerokim obszarze zagadnień globalizacji gospodarki i roli korporacji transnarodowych jako podmiotów tej globalizacji.Książka przyczynia się do uzupełnienia stanu wiedzy w dziedzinie organizacji przestrzennej działalności korporacji transnarodowych w skali globalnej i wnosi określony wkład do dyskusji na temat relacji skali globalnej i lokalnej, zwłaszcza odnośnie miast w procesach globalizacji i powiązań transnarodowych.

SPIS TREŚCI

Od Autorki

1. Wstęp1.1. Cel i zakres pracy1.2. Postępowanie badawcze2. Procesy globalizacji, ich właściwości i zróżnicowanie przestrzenne2.1. Wielowymiarowość globalizacji2.2. Globalizacja działalności gospodarczej2.2.1. Gospodarka globalna2.2.2. Globalne organizacje - wizja, cele i strategia2.2.3. Otoczenie organizacji globalnej2.3. Glokalizacja świata2.4. Przestrzenne zróżnicowanie globalizacji2.4.1. Rdzeń i peryferie globalizacji2.4.2. Węzły w globalnej sieci przepływów gospodarczych3. Miasta w procesach globalizacji3.1. Znaczenie miast w globalizacji3.2. Miasta odgrywające kluczową rolę w globalnej gospodarce3.3. Kierunki rozwoju i konkurencyjność ekonomiczna miast w dobie globalizacji4. Korporacje transnarodowe jako podmioty globalizacji gospodarki4.1. Pojęcie korporacji transnarodowej4.2. Koncepcje wyjaśniające przyczyny internacjonalizacji firm4.3. Etapy internacjonalizacji działalności firm4.4. Cechy korporacji transnarodowej4.5. Strategie działania korporacji globalnych i ich ewolucja w dobie ogólnoświatowego kryzysu gospodarczego4.5.1. Strategia oparta na kompetencjach4.5.2. Pozycjonowanie konkurencyjne4.5.3. Strategie globalne4.5.4. Strategia transnarodowa4.5.5. Zmiany w strategiach działania i organizacji przestrzennej korporacjitransnarodowych4.6. Formy ekspansji korporacji transnarodowych4.7. Systemowe ujęcie korporacji transnarodowej5. Największe korporacje transnarodowe świata, ich potencjał ekonomiczny i struktura geograficzna5.1. Struktura i potencjał ekonomiczny największych korporacji transnarodowychspoza sektora finansowego5.2. Struktura geograficzna i potencjał ekonomiczny największych finansowych korporacji transnarodowych5.3. Zmiany potencjału ekonomicznego największych korporacji w dobie ogólnoświatowego kryzysu gospodarczego5.4. Wielkość oraz kierunki przepływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych w skali świata5.4.1. Zmiany dynamiki i kierunków inwestowania5.4.2. Struktura przestrzenna bezpośrednich inwestycji zagranicznych6. Miejsce miast w globalnej organizacji przestrzennej działalności korporacjitransnarodowych6.1. Rozmieszczenie siedzib zarządów największych korporacji transnarodowych6.2. Rozmieszczenie filii największych korporacji pozafinansowych świata6.2.1. Rozmieszczenie centrów badawczo-rozwojowych6.2.2. Rozmieszczenie centrów usług biznesowych6.2.3. Rozmieszczenie zakładów produkcyjnych6.3. Rozmieszczenie filii największych korporacji finansowych świata6.4. Model organizacji przestrzennej działalności korporacji transnarodowych7. Miasta jako węzły globalnych sieci przepływów7.1. Atrakcyjność inwestycyjna miast dla korporacji transnarodowych7.1.1. Konkurencyjność miast pod względem posiadanych zasobów7.1.1.1. Dostępność wysokiej jakości kapitału ludzkiego i infrastrukturyintelektualnej7.1.1.2. Aktywność gospodarcza i możliwości kooperacyjne gospodarki7.1.1.3. Otoczenie biznesu7.1.2. Zróżnicowanie atrakcyjności inwestycyjnej miast w ujęciu wielozmiennym7.2. Usieciowienie globalne miast8. Miejsce polskich miast w sieci globalnych powiązań gospodarczych8.1. Konkurencyjność ekonomiczna największych polskich miast8.1.1. Nowoczesność i usieciowienie biznesowe gospodarki8.1.2. Aktywność przedsiębiorcza miast8.1.3. Infrastruktura innowacyjna i nowoczesna przestrzeń dla biznesu8.1.4. Międzynarodowe i globalne usieciowienie gospodarki8.2. Atrakcyjność inwestycyjna polskich miast dla korporacji transnarodowych w ujęciu wielozmiennym9. ZakończenieLiteraturaSpis tabelSpis rycinCities in the global network of transnational corporations (Summary)

Kod wydawnictwa: 978-83-232-3235-3

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl