Dodano produkt do koszyka

Promocja

METODYKA KSZTAŁCENIA W ZAKRESIE PRZEDSIĘBIORCZOŚCI

METODYKA KSZTAŁCENIA W ZAKRESIE PRZEDSIĘBIORCZOŚCI

ZDZISŁAW PIASECKA

Wydawnictwo: FUNDACJA NA RZECZ CZYSTEJ ENERGII

Cena: 46.90 zł 42.21 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-66800-59-5
 
365 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021
 

W publikacji Metodyka kształcenia w zakresie przedsiębiorczości przedstawiono zarówno zaktualizowaną wiedzę prawno-metodyczną w zakresie nauczania przedsiębiorczości, jak i zagadnienia istotne w kontekście wyzwań obecnie kontynuowanej reformy edukacji, zmieniającego się charakteru przedsiębiorczości, ale również wyzwań nowej pandemicznej rzeczywistości, która wymusiła funkcjonowanie edukacji w niespotykanych dotychczas warunkach i obostrzeniach. Zaprezentowana w opracowaniu kompleksowa wiedza metodyczna przyczyni się do rozwoju umiejętności i doskonalenia nauczania przedmiotu podstawy przedsiębiorczości, wpłynie na zastosowanie innowacyjnych rozwiązań, nowoczesnych metod i technik edukacyjnych adekwatnych do potrzeb, oczekiwań i możliwości uczniów oraz umożliwi podniesienie jakości pracy nauczycieli przez wykorzystanie wielu narzędzi edukacyjnych. W opracowaniu zamieszczono również nowe podstawy programowe oraz nowe ramowe plany nauczania, określone dla wszystkich typów szkół, w których realizowany jest ten przedmiot. Publikacja obejmuje stan prawny na dzień 1 czerwca 2021 r. i przygotowuje nauczycieli do pracy od 1 września 2021 r.

SPIS TREŚCI

Wstęp

CZĘŚĆ I
UWARUNKOWANIA USTAWOWE I METODYCZNE ASPEKTY KSZTAŁCENIA W ZAKRESIE PRZEDSIĘBIORCZOŚCI

ROZDZIAŁ 1. System kształcenia w polsce w świetle aktualnej reformy edukacji
1.1. System edukacji przed reformą
1.2. Nowy system edukacji
1.3. Kształcenie pozaformalne i nieformalne

ROZDZIAŁ 2. Podstawa programowa a program nauczania
2.1. Podstawa programowa - najważniejszy akt prawny procesu dydaktycznego
2.2. Program nauczania - podstawowe narzędzie edukacyjne w pracy nauczyciela
2.3. Struktura programu nauczania
2.4. Planowanie procesu nauczania - struktura scenariusza lekcji

ROZDZIAŁ 3. Znaczenie korelacji międzyprzedmiotowej, indywidualizacji i innowacyjności w procesie kształcenia przedsiębiorczości
3.1. Korelacja międzyprzedmiotowa w nowych podstawach programowych
3.2. Indywidualizacja procesu nauczania
3.3. Innowacyjność i eksperyment pedagogiczny w procesie kształcenia

ROZDZIAŁ 4. Cele kształcenia. Formułowanie i zapisywanie celów ogólnych i operacyjnych
4.1. Operacjonalizacja celów kształcenia
4.2. Taksonomia celów kształcenia
4.3. Hierarchizacja wymagań programowych

ROZDZIAŁ 5. Metody aktywizujące w nauczaniu i uczeniu się przedsiębiorczości
5.1. Metody aktywizujące - wprowadzenie
5.2. Metody dialogowe
5.2.1. Wykład i dyskusja dydaktyczna jako wprowadzenie do metod aktywizujących
5.2.2. Dyskusja wielokrotna
5.2.3. Dyskusja okrągłego stołu
5.2.4. Dyskusja panelowa (obserwowana)
5.2.5. Dyskusja - obserwacja (akwarium)
5.2.6. Debata oksfordzka
5.2.7. Dyskusja sokratejska
5.2.8. Pogadanka heurystyczna
5.3. Metody hierarchizacji - wizualnego przedstawiania problemów
5.3.1. Metoda SMART
5.3.2. Analiza SWOT
5.3.3. Piramida priorytetów
5.3.4. Drzewko decyzyjne
5.3.5. Diagram Ishikawy
5.3.6. Metaplan
5.3.7. Linia czasu
5.3.8. Sesja plakatowa (posterowa)
5.4. Metody twórczego myślenia
5.4.1. Burza mózgów (metoda Osborna, brainstorming, giełda pomysłów)
5.4.2. Technika grupy nominalnej
5.4.3. Technika Walta Disneya
5.4.4. Metoda sześciu kapeluszy myślowych
5.4.5. World Cafe (stoliki eksperckie, jigsaw - układanka, puzzle)
5.4.6. Mapa myśli (mind mapping, mapa mentalna)
5.4.7. Metoda synektyczna
5.4.8. Metoda sytuacyjna
5.4.9. Metoda przypadku (case study)
5.4.10. Metoda symulacyjna
5.4.11. Metoda inscenizacji
5.5. Metody zespołowego rozwiązywania problemów
5.5.1. Metoda projektów
5.5.2. WebQuest
5.5.3. Metoda tekstu przewodniego
5.5.4. Grupy zadaniowe - praca we współpracy
5.5.5. Metoda gier
5.5.6. Metoda portfolio/e-portfolio
5.6. Metody aktywizujące z zastosowaniem Technologii Informacyjno-Komuni-kacyjnych (TIK)
5.6.1. Kahoot
5.6.2. Quizizz
5.6.3. Quizlet
5.6.4. Kody QR
5.6.5. Platformy e-learningowe
5.6.6. Edukacja zdalna w okresie "pandemii"

ROZDZIAŁ 6. Ocenianie i ewaluacja w procesie kształcenia
6.1. Ocenianie w świetle aktualnych przepisów prawa oświatowego
6.2. Ocenianie w nauczaniu zdalnym w okresie "pandemii"
6.3. Ocenianie a ewaluacja
6.4. Test jako szczególne narzędzie kontroli osiągnięć ucznia - zasady konstruowania

CZĘŚĆ II
PODSTAWY PROGRAMOWE I RAMOWE PLANY NAUCZANIA PRZEDMIOTU PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI DLA POSZCZEGÓLNYCH TYPÓW SZKÓŁ

ROZDZIAŁ 7. Podstawa programowa przedmiotu podstawy przedsiębiorczości dla poszczególnych typów szkół, obowiązująca w nowym systemie edukacji
7.1. Podstawa programowa podstaw przedsiębiorczości dla branżowej szkoły I
stopnia dla uczniów będących absolwentami gimnazjum
7.2. Podstawa programowa podstaw przedsiębiorczości dla branżowej szkoły I
stopnia dla uczniów będących absolwentami ośmioletniej szkoły podstawowej
7.3. Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy (fragment)
7.4. Podstawa programowa podstaw przedsiębiorczości dla szkoły policealnej
(w brzmieniu określonym w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r.)
7.5. Podstawa programowa podstaw przedsiębiorczości dla szkoły policealnej (w nowym brzmieniu określonym w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r., obowiązującym od 01.09.2019 r.)
7.6. Podstawa programowa podstaw przedsiębiorczości dla czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum

ROZDZIAŁ 8. Ramowe plany nauczania przedmiotu podstawy przedsiębiorczości, obowiązujące w nowym systemie edukacji
8.1. Ramowy plan nauczania przedmiotu podstawy przedsiębiorczości dla liceum ogólnokształcącego
8.2. Ramowy plan nauczania przedmiotu podstawy przedsiębiorczości dla technikum
8.3. Ramowy plan nauczania przedmiotu podstawy przedsiębiorczości dla branżowej szkoły I stopnia dla uczniów będących absolwentami dotychczasowego gimnazjum
8.4. Ramowy plan nauczania przedmiotu podstawy przedsiębiorczości dla branżowej szkoły I stopnia dla uczniów będących absolwentami ośmioletniej szkoły podstawowej
8.5. Ramowy plan nauczania dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy
8.6. Ramowy plan nauczania przedmiotu podstawy przedsiębiorczości dla szkoły
policealnej
8.7. Ramowy plan nauczania przedmiotu podstawy przedsiębiorczości dla liceum ogólnokształcącego dla dorosłych prowadzącego zajęcia w formie stacjonarnej
8.8. Ramowy plan nauczania przedmiotu podstawy przedsiębiorczości dla liceum ogólnokształcącego dla dorosłych prowadzącego zajęcia w formie zaocznej

Zakończenie

Bibliografia

Spis tabel

Spis rysunków

Kod wydawnictwa: 978-83-66800-59-5

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl