Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką
MENEDŻERYZM KONCEPCJA KSZTAŁCENIE WDROŻENIA
red.nauk.MARZENA FRYCZYŃSKA
Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Cena: 60.00 zł
54.00 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8030-690-5
stron: 328
format: B5
oprawa: twarda
rok wydania: 2024
W Państwa ręce trafia bardzo ważna książka. Menedżeryzm. Koncepcja, kształcenie, wdrożenia pod redakcją prof. Marzeny Fryczyńskiej dotyka tego aspektu życia organizacji, który najczęściej robi różnicę między biernym trwaniem a aktywnym rozwojem, stagnacją a rozkwitem, porażką a sukcesem. Tym aspektem jest odwaga w działaniu, odwaga wzięcia na siebie odpowiedzialności za organizację przez jej menedżerów i liderów. Dzięki niej organizacja nabiera spoistości i dynamiki. Bez tej odwagi inne cechy organizacji często stają się nieważne. Dlaczego odwaga? Bo to ona jest istotą, elementem łączącym cechy efektywnego menedżera. Tak jak słusznie zauważają współautorzy monografii, wszystkich kompetencji potencjalnie potrzebnych osobie powołanej do zarządzania przedsiębiorstwem, instytucją publiczną czy organizacją non-profit nie da się nigdy ostatecznie wyliczyć, nie da się stworzyć ich zamkniętego katalogu. W czasach odmienianej przez wszystkie przypadki niepewności i turbulentnego otoczenia nie ma jednak menedżera, który mógłby osiągnąć sukces bez odwagi i gotowości do wzięcia odpowiedzialności za siebie i swój zespół. Tylko takie osoby mogą bowiem zbudować zaufanie, tak wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji, dla której pracują. Co ważne, autorzy książki nie poprzestają na marketingowych hasłach i potocznych ogólnikach. W trzech etapach: rozważań nad koncepcją menedżeryzmu, kształceniem oraz kształtowaniem menedżerów i wreszcie analizą wdrożeń, podejmują konkretne tematy i badają praktyczne kwestie związane z omawianymi zagadnieniami. Na każdym z wymienionych poziomów łączą wiedzę naukową z doświadczeniami praktycznymi. Warto podkreślić, że w przypadku każdego z autorów i autorek doświadczenia te są wyniesione z praktyki własnej. Efektem końcowym jest przekrojowe omówienie konceptu menedżeryzmu, tak co do znaczenia i istotności jego założeń, jak i co do jego wdrożenia w praktyce codziennej. Zachęcając do lektury, warto jeszcze zwrócić uwagę na podjęcie przez autorów wątków kształcenia i kształtowania menedżerów na potrzeby organizacji. W przypadku kompetencji menedżerskich ich wdrożenie jest bowiem niczym innym jak indywidualnym kształceniem celem późniejszej internalizacji w organizacji. Pozwoli to czytelnikom przejść od budowania wiedzy o menedżeryzmie do jego zrozumienia i efektywnego wykorzystywania. Trudno wskazać obszar w przedsiębiorczości, w którym doświadczenie akademickie i praktyczne mogą być sobie tak bliskie. Kompetencje i doświadczenie autorów poszczególnych rozdziałów oraz konsekwentnie zrealizowana koncepcja redaktorki naukowej monografii sprawiają, że jest to kompendium akademickiej i praktycznej wiedzy, przydatne dla osób już obytych w zarządzaniu zespołami, jak i stawiających pierwsze kroki w tej materii.
ze Wstępu
SPIS TREŚCI
PRZEDMORWA
WSTĘP
I KONCEPCJA MENEDŻERYZMU – STANDARD I WDROŻENIE
Agata Lulewicz-Sas, Hanna Kinowska, Monika Trojanowska
MENEDŻERYZM – ANALIZA BIBLIOMETRYCZNA
Dominika Mirońska
SPECYFIKA KIEROWANIA W ORGANIZACJACH NON-PROFIT
Beata Chmielewiec
KIEROWNIK ZESPOŁU PROJEKTOWEGO – ZADANIA I KOMPETENCJE
Tomasz Gigol
WPŁYW PRZYWÓDZTWA ETYCZNEGO NA SATYSFAKCJĘ Z PRACY I IDENTYFIKACJĘ ORGANIZACYJNĄ PODWŁADNYCH
II KOMPETENCJE MENEDŻERSKIE – STANDARD I KSZTAŁCENIE
Tomasz Pilewicz
KOMPETENCJE MENEDŻERSKIE JAKO ŹRÓDŁO PRZEWAGI NA RYNKU PRACY ORAZ SUKCESÓW ZAWODOWYCH
Jan Klimek
EWOLUCJA KOMPETENCJI MENEDŻERA W DRODZE DO PRZYWÓDZTWA
Hanna Godlewska-Majkowska
INTELIGENCJA EMOCJONALNA JAKO ŹRÓDŁO WZROSTU KOMPETENCJI W ZAKRESIE PRZYWÓDZTWA STRATEGICZNEGO I OPERACYJNEGO
Jakub Brdulak, Sylwester Gregorczyk, Jacek Lewicki, Beata Marciniak, Maria Pietrzak
KSZTAŁTOWANIE KOMPETENCJI LIDERSKICH A KSZTAŁCENIE AKADEMICKIE
III OBSZARY KSZTAŁCENIA MENEDŻERSKIEGO
Joanna Korpus
NOWE WARUNKI ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO I KIERUNKI JEGO ROZWOJU
Teresa Pakulska, Małgorzata Poniatowska-Jaksch
STRATEGIE FUNKCJONALNE W PRZEDSIĘBIORSTWIE
Mariusz Strojny
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ I KAPITAŁEM INTELEKTUALNYM W ORGANIZACJI JAKO STYMULANTY INNOWACYJNOŚCI, BUDOWANIA WARTOŚCI I ROZWOJU ORGANIZACJI
Rafał Łabędzki
PODEJMOWANIE DECYZJI PRZY WSPARCIU SZTUCZNEJ INTELIGENCJI
Katarzyna Majchrzak
PRZEJAWY SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI I NIEODPOWIEDZIALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW I ICH WPŁYW NA ZACHOWANIA WSPÓŁCZESNYCH KLIENTÓW
Joanna Żukowska
COACHING I MENTORING. ZASTOSOWANIE DESIGN THINKING
Marzena Fryczyńska
STRES W PRACY MENEDŻERA
PODSUMOWANIE
Kod wydawnictwa: 978-83-8030-690-5
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.