Dodano produkt do koszyka

Promocja

MEDIA W EDUKACJI

MEDIA W EDUKACJI

JANUSZ GAJDA

Wydawnictwo: IMPULS

Cena: 26.20 zł 23.58 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7587-352-8

217 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2010

Nie bez powodu Ministerstwo Edukacji Narodowej wprowadziło do szkół obowiązkowy przedmiot - edukację medialną. Dynamiczny rozwój masmediów i hipermediów ma dominujące znaczenie w dokonujących się kulturowo przemianach. Media te decydują o istocie i charakterze kultury popularnej, intensyfikują procesy globalizacji, ale i sprzyjają procesowi odwrotnemu - personalizacji produkcji i odbioru. W niebywałym zakresie upowszechniają kulturę, zaspokajają i kreują potrzeby, zainteresowania, upodobania i nie pozostają bez wpływu na stymulowanie i przewartościowywanie postaw twórczych.Podręcznik ten powinien być wykorzystany przez nauczycieli liceów, studentów kierunków humanistycznych oraz naukowców.

SPIS TREŚCI

WstępRozdział IDeterminanty cywilizacyjne i kulturowe edukacji medialnejHumanizm jako trwała podstawa edukacji i różne jego rozumienieDwa megatrendy rozwoju kultury jako wyzwanie edukacyjneKultura jako paidea (regnum homini)Kultura jako towarMass media i hipermedia - podstawowe pojęciaTreść i zakres pojęcia mass media i hipermediaPrzeciętny odbiorca, masy, publiczność, audytoriumRola mass mediów i hipermediów w kreowaniu kultury popularnejMiejsce sztuki we współczesnej kulturze - w tym sztuki popularnejPopularność, czyli faktyczne dotarcie do potocznego odbioru, jako jeden z głównych czynników decydujących o rozwoju kulturyWartości sztuki prezentowanej w mass mediach i hipermediachRozdział IIDominująca rola mass mediów i hipermediów w kulturzeOddziaływanie środków masowego przekazu - wybrane teorie i kierunki badańKlasyczne teorie efektów komunikowania masowegoTeorie psychologiczneTeorie socjologiczneTeorie kulturoweTeoria "użytkowania i korzyści" oraz socjalizacyjna funkcja środków masowego przekazuBadania "użytkowania i korzyści"Koncepcja socjalizacyjnej funkcji mass mediówHipoteza luki informacyjnejWybrane modele procesu komunikowaniaModel wszechmocy propagandy - 1939Model aktu perswazyjnego Lasswella - 1948Model dyfuzyjny Rogersa - 1962Model wspólnoty doświadczeń Schramma - 1954Model socjologiczny Rileyów - 1959Model społeczno-kulturowy Tudora - 1970Kulturotwórcze funkcje mass mediów i hipermediówSposoby manipulowania poprzez mass mediaMedia w kształtowaniu tożsamości narodowej i rozumieniu innych kulturAmbiwalentna rola mediów masowych i multimediów w kształtowaniu tożsamości kulturalnej i narodowejMass media a zrozumienie innych kulturRola mediów regionalnych w stymulowaniu rozwoju kultury, praworządności i integrowaniu środowiskaRozdział IIIZnacząca rola mass mediów w edukacjiZagrożenia edukacyjne w odbiorze mass mediówSzanse edukacyjnego wykorzystania mass mediów i hipermediów w skali mikro i makroOrientowanie w globalnych problemach współczesnego świataMass media i hipermedia w kształceniu instrumentalnymMedia w edukacji autotelicznejAspekt pedagogiczny odbioru mediówRozdział IVSwoistość mass mediów i ich oddziaływanie wychowawczeTrzy okresy w badaniach i krytyce mass mediówKsiążka i prasa - najstarsze środki masowego przekazuHistoria umasowienia książki i prasyW kręgu problematyki kultury literackiejPodstawowe gatunki publicystyczneKomiks jako typowe zjawisko kultury popularnejFilm jako sztuka i środek masowego przekazuW kręgu dyskusji wokół filmu jako sztukiJęzyk filmuRodzaje i gatunki filmoweRadio i telewizja - najpotężniejsze środki masowego przekazuWłaściwości radiaRadio jako środek masowego przekazuWłaściwości radia jako swoistego rodzaju sztukiFormy i style audycji radiowychRadio i jego przemiany w epoce telewizjiTelewizja - zakres pojęciaSwoistość telewizji i jej językZmiany w stosunku widzów do telewizji i sposobu jej odbioruRozdział VMedia jako swoiste środowisko wychowawcze współczesnego człowiekaRodzaje i specyfika wpływu oraz czynniki warunkujące jego skuteczność i zasięgOdbiór treści prospołecznych i aspołecznych przez dzieciDziecko wobec mediów - aspekt pedagogiczny problematykiRola wzorów osobowych i sytuacji w kształtowaniu postawGranice wolności mediów i prawa do informacji - aspekt moralny i edukacyjnyRozdział VIHipermedia - komputer i Internet jako nowoczesne środki komunikacjiTechnologia i społeczeństwo informacyjneKomputer w edukacjiSieć globalna - InternetSzanse, zagrożenia i wynaturzenia w wykorzystywaniu komputeryzacji i sieci informacyjnejRozdział VIIWybór tekstówDominic Strinati, Wprowadzenie do kultury popularnejMarshall McLuhan, Przekazem jest przekaźnikAntonio Pasquali, Mass media a problem równości kulturStefan Żółkiewski, Obieg społeczny literatury a problem publicznościMichał Szulczewski, U podstaw genologii dziennikarskiejJan Trzynadlowski, Sztuka wyklęta. Pornografia?Kazimierz Dobrzyński, O kulturze słuchania radiaEdgar Morin, Dusza kinaAleksander Kumor, Formy wideo-artuKodeks Telewizyjny USAByron Reeves, Clifford Nass, Wnioski dotyczące zjawiska utożsamiania mediów z rzeczywistościąDerric de Kerckhove, Cyberprojekt. Kryteria projektowania cyberaktywnościBibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-7587-352-8

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl