MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE W TWORZENIU INNOWACJI PRZEDSIĘBIORSTW
KATARZYNA SAMEK-PREŚ
Wydawnictwo: UMK
Cena: 52.90 zł
47.61 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-231-4678-0
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2021 |
|
Badania nad wykorzystaniem mediów społecznościowych w tworzeniu innowacji przedsiębiorstw, w dzieleniu się wiedzą wciąż znajdują się na wczesnym etapie rozwoju. Obecna literatura oferuje niewiele wskazówek dotyczących skutecznego zastosowania mediów społecznościowych w tworzeniu innowacji. Wyzwaniem dla obecnych przedsiębiorstw jest zatem zrozumienie tego, jak wydobyć z mediów społecznościowych potencjał innowacyjny, jak wykorzystać mądrość tłumu w podejmowaniu ważnych decyzji biznesowych. Prezentowana praca wychodzi naprzeciw temu wyzwaniu, a przeprowadzone w niej dociekania zostały oparte na oryginalnych przemyśleniach oraz wnioskach pochodzących z przeprowadzonych badań własnych wśród polskich małych i średnich przedsiębiorstw. Podjęta w książce problematyka jest zatem istotna i aktualna z punktu widzenia teorii praktyki zarządzania. Wyczerpująco opisuje zakres i formę wykorzystania mediów społecznościowych w kreowaniu innowacji w przedsiębiorstwach. Opracowanie wnosi wkład do obecnego stanu wiedzy, zwiększając zrozumienie możliwości wykorzystania mediów społecznościowych w kreowaniu innowacji przedsiębiorstw. Badania mają również ważne implikacje dla praktyków biznesu, którzy wraz z ciągłym rozwojem technologicznym, dostępem do informacji i rosnącymi wymaganiami rynkowymi są postawieni przed wyzwaniem jak najskuteczniejszego wykorzystania mediów społecznościowych do tworzenia innowacji.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1
Istota mediów społecznościowych i ich wykorzystanie w działalności przedsiębiorstwa
1.1. Geneza i perspektywy rozwoju mediów społecznościowych
1.2. Klasyfikacja i funkcje mediów społecznościowych
1.2.1. Podział mediów społecznościowych ze względu na ich funkcje
1.2.1.1. Media społecznościowe nastawione na budowanie i podtrzymanie relacji
1.2.1.2. Media społecznościowe służące do współdzielenia zasobów
1.2.1.3. Media społecznościowe nastawione na bieżące informowanie i odnoszenie się do aktualności
1.2.1.4. Media społecznościowe służące do prezentacji opinii i poglądów
1.2.1.5. Media społecznościowe nastawione na komunikację i dyskusję
1.2.1.6. Media społecznościowe nastawione na współtworzenie i kooperację
1.2.2. Inne klasyfikacje mediów społecznościowych
1.3. Etapy dojrzałości przedsiębiorstwa do wykorzystania mediów społecznościowych
1.4. Obszary wykorzystania mediów społecznościowych w przedsiębiorstwie
1.4.1. Marketing
1.4.1.1. Media społecznościowe i reklama
1.4.1.2. Media społecznościowe i elektroniczna wiadomość ustna (e-WOM)
1.4.1.3. Zarządzanie mediami społecznościowymi i relacjami z klientami (CRM)
1.4.1.4. Media społecznościowe i marka
1.4.1.5. Media społecznościowe a zachowania i postrzeganie klientów
1.4.2. Sprzedaż
1.4.3. Obsługa klienta
1.4.4. Badania i rozwój
1.4.5. Rekrutacja
1.5. Efekty wykorzystania mediów społecznościowych w przedsiębiorstwie
Rozdział 2
Kreowanie innowacji w przedsiębiorstwie
2.1. Pojęcie innowacji
2.2. Typologia innowacji
2.2.1. Innowacje w obrębie produktu
2.2.2. Innowacje w obrębie procesów
2.2.3. Innowacje organizacyjne
2.2.4. Innowacje marketingowe
2.3. Koncepcja otwartych innowacji
2.4. Proces kreowania innowacji
2.4.1. Modele procesu innowacyjnego
2.4.1.1. Modele liniowe
2.4.1.2. Modele interakcyjne
2.4.2. Wdrażanie innowacji
2.4.3. Dyfuzja innowacji
2.5. Źródła innowacji
Rozdział 3
Metodyka badań empirycznych
3.1. Cel i zakres badań
3.2. Metody badawcze i procedura badawcza
3.2.1. Metoda sondażowa - badanie przedsiębiorstw
3.2.2. Metoda delficka
3.3. Charakterystyka prób badawczych
Rozdział 4
Ocena wykorzystania mediów społecznościowych w kreowaniu innowacji w przedsiębiorstwach
4.1. Cele wykorzystania mediów społecznościowych w przedsiębiorstwach
4.1.1. Perspektywa przedstawicieli przedsiębiorstw
4.1.2. Perspektywa ekspertów
4.2. Rodzaje mediów społecznościowych wykorzystywanych w kreowaniu innowacji w przedsiębiorstwach
4.2.1. Perspektywa przedstawicieli przedsiębiorstw
4.2.2. Perspektywa ekspertów
4.3. Działania podejmowane w mediach społecznościowych na rzecz kreowania innowacji w przedsiębiorstwach
4.3.1. Perspektywa przedstawicieli przedsiębiorstw
4.3.2. Perspektywa ekspertów
4.4. Efekty wykorzystania mediów społecznościowych na rzecz kreowania innowacji w przedsiębiorstwach
4.4.1. Perspektywa przedstawicieli przedsiębiorstw
4.4.2. Perspektywa ekspertów
4.5. Czynniki stymulujące wykorzystywanie mediów społecznościowych w kreowaniu innowacji przez przedsiębiorstwa
4.5.1. Perspektywa przedstawicieli przedsiębiorstw
4.5.2. Perspektywa ekspertów
4.6. Czynniki destymulujące wykorzystywanie mediów społecznościowych w kreowaniu innowacji przez przedsiębiorstwa
4.6.1. Perspektywa przedstawicieli przedsiębiorstw
4.6.2. Perspektywa ekspertów
4.7. O graniczenia zrealizowanych i kierunki przyszłych badań
Zakończenie
Literatura
Spis rysunków
Spis tabel
Summary
Kod wydawnictwa: 978-83-231-4678-0
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.