MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE W PRACY DZIENNIKARZ W POLSCE ROSJI I SZWECJI ANALIZA PORÓWNAWCZA
PAWEŁ BARANOWSKI
Wydawnictwo: UNIWERSYTET WROCŁAWSKI
Cena: 49.90 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 11.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 17.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 24.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
| ISBN: 978-83-229-3657-3
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2019 |
Rewolucja technologiczna zapoczątkowana przez internet oraz rozwiązania sieciowe wytworzyły nowe narzędzia komunikowania w postaci mediów społecznościowych. Ich użyteczność została zauważona w wielu dziedzinach życia zawodowego. Jako nowe rozwiązania komunikacyjne oraz największe publicznie dostępne agregaty danych osobowych media społecznościowe zostały zauważone również przez dziennikarzy. Celem publikacji jest analiza sposobu wykorzystywania mediów społecznościowych przez dziennikarzy w Polsce, Rosji i Szwecji. Praca ma charakter empiryczny i powstała na podstawie ankiet oraz wywiadów pogłębionych. Dane zostały zaczerpnięte z międzynarodowego projektu badawczego "Zmiana w dziennikarstwie. Kultura dziennikarska w Polsce, Rosji i Szwecji", którego autor był uczestnikiem. Badania nad mediami społecznościowymi w pracy dziennikarzy pozwoliły wskazać różnice i podobieństwa w wykorzystywaniu tych narzędzi przez reprezentantów zawodu z trzech krajów.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Część 1. Rozwój mediów społecznościowych oraz ich znaczenie
dla dziennikarstwa
Rozdział 1. Media społecznościowe w Polsce, Rosji i Szwecji
1.1. Internet jako nośnik mediów społecznościowych
1.2. Powstanie i rozwój mediów społecznościowych
1.3. Dominujące serwisy społecznościowe na świecie
1.4. Definiowanie mediów społecznościowych
1.5. Rynek mediów społecznościowych w Polsce, Rosji i Szwecji
Rozdział 2. Dziennikarstwo wobec mediów społecznościowych
2.1. Definiowanie zawodu dziennikarza
2.2. Kultura dziennikarska i dziennikarstwo internetowe
2.3. Globalne dziennikarstwo i globalny profesjonalizm
Podsumowanie
Część 2. Badania nad dziennikarstwem w dobie mediów społecznościowych
Rozdział 3. Stan badań nad dziennikarstwem w dobie mediów społecznościowych
3.1. Tradycje badawcze w studiach nad dziennikarstwem
3.2. Badania empiryczne nad dziennikarstwem w Polsce, Rosji i Szwecji
3.3. Rola międzynarodowych projektów badawczych w studiach nad dziennikarstwem.
Przykład projektu MediaAcT
Rozdział 4. Projekt "Zmiana w dziennikarstwie. Kultura dziennikarska w Polsce,
Rosji i Szwecji" wobec mediów społecznościowych
4.1. Założenia metodologiczne projektu. Dobór próby badawczej
4.2. Wykorzystane narzędzia badawcze
4.3. Analiza porównawcza
4.4. Hipotezy badawcze
Podsumowanie
Część 3. Media społecznościowe w pracy dziennikarzy w Polsce, Rosji i Szwecji
Rozdział 5. Media społecznościowe w pracy dziennikarzy
5.1. Dziennikarze w projekcie "Zmiana w dziennikarstwie. Kultura dziennikarska
w Polsce, Rosji i Szwecji"
5.2. Dziennikarze wobec mediów społecznościowych
5.2.1 Korzystanie z mediów społecznościowych
5.2.2. Częstotliwość wykorzystywania mediów społecznościowych przez dziennikarzy
5.2.3. Celowość korzystania z mediów społecznościowych przez dziennikarzy
5.3. Media społecznościowe jako narzędzie kontaktu dziennikarzy z odbiorcami
Rozdział 6. Stosunek dziennikarzy do technologicznych zmian w zawodzie
6.1. Dziennikarze wobec interaktywności
6.2. Presja technologiczna a percepcja zmian w zawodzie dziennikarza
6.3. Wizja przyszłości zawodu dziennikarskiego a nowe technologie
Podsumowanie
Zakończenie
Bibliografia
Aneksy. Narzędzia badawcze
Aneks 1: Ankieta
Aneks 2: Wywiad pogłębiony
Aneks 3: Lista dziennikarzy, z którymi przeprowadzono wywiady
Summary
Spis tabel
Spis wykresów
Spis rysunków
Indeks nazwisk
Indeks nazw i pojęć
Kod wydawnictwa: 978-83-229-3657-3
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.









