Dodano produkt do koszyka

Promocja

MECHANIZMY POWSTAWANIA EFEKTÓW EKOINNOWACJI W PRZEDSIĘBIORSTWACH W POLSCE

MECHANIZMY POWSTAWANIA EFEKTÓW EKOINNOWACJI W PRZEDSIĘBIORSTWACH W POLSCE

PAWEŁ BARTOSZCZUK

Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Cena: 43.00 zł 38.70 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8030-240-2

254 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2018

Przedstawiona do oceny praca zawiera aktualne treści, zarówno pod względem teoretycznym, jak i praktycznym. Mimo iż zagadnienia ekoinnowacyjności w ostatnim okresie znalazły się wśród ważnych zagadnień badawczych, to jednak jak podkreśla Autor " mechanizmy powstawania efektów ekoinnowacji należą do bardzo słabo rozpoznanych. Z tego powodu podjęcie takiego zagadnienia zasługuje na uznanie".prof. zw. Leszek Woźniak(fragment recenzji)"Podjęcie przez dr. P. Bartoszczuka tematu badawczego dotyczącego mechanizmów powstawania efektów tego typu innowacji, będące próbą poznania przyczyn takiego stanu rzeczy i rozpoznania mechanizmów, które rządzą zachowaniami przedsiębiorców, jest próbą wypełnienia luki w tej sferze nauki i sformułowania rekomendacji dla praktyki gospodarczej. Wybór tematu badań zasługuje na wysoką pozytywna ocenę".prof. Małgorzata Burchard-Dziubińska(fragment recenzji)

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział 1. Podstawowe pojęcia i charakterystyka ekoinnowacji1.1. Specyfika i definicja ekoinnowacji1.2. Podział i klasyfikacja rodzajów ekoinnowacji1.3. Modele procesów innowacyjnych1.4. Ekoinnowacje w wiodących nurtach współczesnej ekonomii1.5. PodsumowanieRozdział 2. Teoretyczne podstawy pomiaru efektów ekoinnowacji2.1. Analiza pomiaru efektów ekoinnowacji2.2. Pomiar ekoinnowacji przeprowadzony przez Europejskie Obserwatorium Ekoinnowacji (EIO)2.3. Badania empiryczne w zakresie ekoinnowacji przeprowadzone w Polsce w latach 2008-20162.4. Proekologiczne postawy w przedsiębiorstwach2.5. Proekologiczne praktyki, wartości i kultura przedsiębiorstwa2.6. Intencja menadżerów do działania proekologicznego2.7. Efekty ekonomiczne i ekologiczne ekoinnowacji2.8. PodsumowanieRozdział 3. Efekty ekoinnowacji w świetle badań własnych3.1. Zastosowana ilościowa metoda badawcza3.2. Opis kwestionariusza i próby badawczej3.3. Charakterystyka porównawcza badanych przedsiębiorstw3.4. Wyniki badań ilościowych dotyczące wprowadzonych rodzajów ekoinnowacji, praktyk i planów przedsiębiorstwa3.5. Charakterystyka efektów wynikających z wdrożenia rozwiązań proekologicznych3.6. Działania przedsiębiorstw w zakresie strategii i wartości proekologicznych3.7. PodsumowanieRozdział 4. Próba operacjonalizacji modelu efektów ekoinnowacji4.1. Opis celów, pytań i hipotez badawczych w modelu4.2. Analiza korelacji i analiza czynnikowa zmiennych działań i efektów proekologicznych4.3. Modele ekoinnowacji4.4. Model efektów ekoinnowacji z wykorzystaniem równań strukturalnych4.5. Dyskusja otrzymanych wyników 4.6. PodsumowanieRozdział 5. Analiza z wykorzystaniem metody wielokrotnego studium przypadku przedsiębiorstw ekoinnowacyjnych5.1. Zastosowana metoda jakościowa wielokrotnego studium przypadku5.2. Studium przypadku Philips Lighting5.3. Studium przypadku Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa5.4. Studium przypadku TECE5.5. Studium przypadku Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń5.6. Studium przypadku Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji "Wodociągi Puławskie"5.7. Wnioski i synteza studiów przypadkuWnioski końcowe i rekomendacjeBibliografiaWykaz skrótówZałącznik 1. Kwestionariusz badawczyZałącznik 2. Scenariusz wywiadu dla studium przypadkuSpis rysunkówSpis tabel

Kod wydawnictwa: 978-83-8030-240-2

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl