Dodano produkt do koszyka

Promocja

MEANDRY ZARZĄDZANIA

MEANDRY ZARZĄDZANIA

red.ALICJA SEKUŁA

Wydawnictwo: POLITECHNIKA GDAŃSKA

Cena: 35.90 zł 32.31 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7348-686-7

159 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2016

Zarządzanie to - w porównaniu do matematyki czy astronomii - stosunkowo młoda dyscyplina nauki, gdyż liczy niewiele ponad sto lat. Z tego chociażby powodu nie jest traktowane jako dyscyplina kompletna, niewymagająca dalszych badań i dyskusji. "Meandry" zawarte w tytule monografii wskazują, że współcześnie zwłaszcza zagadnienia dotyczące zarządzania cechują się zawiłościami oraz poszukiwaniami rozwiązań odzwierciedlających wielowymiarową naturę współczesnych organizacji i złożoność problematyki zarządzania.Monografia "Meandry zarządzania" jest rezultatem prac naukowo-badawczych prowadzonych w Katedrze Zarządzania Wydziału Zarządzania i Ekonomii PG. Składa się z dziewięciu rozdziałów ujętych w trzy części, poruszających następującą problematykę:- zarządzanie przedsiębiorstwem w warunkach zmiennego otoczenia,- zarządzanie morskimi portami jachtowymi,- działalność innowacyjna przedsiębiorstw,- gmina jako element struktury zarządzania państwem - zadania, organy władzy i zasady funkcjonowania,- koncepcja Smart Cities,- zarządzanie zmianą,- ludzie w zarządzaniu - współczesne społeczeństwo informacyjne,- zarządzanie wiedzą,- koncepcja systemu zarządzania informacjami.Książka adresowana jest do praktyków, studentów, jak i naukowców chcących poszerzyć wiedzę w wymienionych obszarach.

SPIS TREŚCI

Przedmowa Część I. Zarządzanie w podmiotach gospodarczychKatarzyna TubielewiczRozdział 1. Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu 1.1. Uwarunkowania zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem 1.2. Otoczenie przedsiębiorstwa 1.3. Granice organizacji w warunkach turbulentnego otoczenia 1.4. Planowanie scenariuszowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem 1.5. Podsumowanie Marcin ForkiewiczRozdział 2. Praktyczne aspekty zarządzania morskimi portami jachtowymi 2.1. Morska turystyka żeglarska 2.2. Morskie porty jachtowe 2.3. Zarządzanie morskimi portami jachtowymi 2.4. Rekomendacje dla zarządzających morskimi portami jachtowymi Marzena GrzesiakRozdział 3. Ocena działalności innowacyjnej w polskich małych i średnich przedsiębiorstwach3.1. Wstęp 3.2. Działalność innowacyjna w Polsce i w wybranych krajach Unii Europejskiej 3.3. Wnioski Część II. Zarządzanie w organizacjach publicznychAlicja SekułaRozdział 4. Gmina w systemie zarządzania państwem 4.1. Samorząd terytorialny, jego specyfika i miejsce w systemie władzy publicznej 4.2. Cechy struktury organizacyjnej polskiego systemu samorządowego 4.3. Gmina podstawową jednostką samorządu terytorialnego 4.4. PodsumowanieAleksander OrłowskiRozdział 5. Wprowadzenie do zarządzania miastami w Smart Cities 5.1. Wprowadzenie 5.2. Idea Smart Cities 5.3. Problemy Smart Cities 5.4. Podsumowanie Część III. Wybrane aspekty zarządzaniaWaldemar DzieniszRozdział 6 Projektowanie ideału - niezbędny etap realizacji zarządzania zmianą 6.1. Wstęp 6.2. Zarządzanie a programy i projekty zmian 6.3. Zarządzanie zmianą 6.4. Zarządzanie zmianą w polskich organizacjach - obserwacje uczestniczące 6.5. Projektowanie ideału jako etap przygotowania projektu - programu zmian 6.6. Podsumowanie Zbigniew TomczakRozdział 7. Społeczeństwo informacyjne na podstawie wskaźników 7.1. Wstęp 7.2. Dyskusja nad definicją społeczeństwa informacyjnego 7.3. Wieloaspektowość społeczeństwa obywatelskiego 7.4. Mierniki poziomu rozwoju społeczeństwa informacyjnego 7.5. Współczynnik rozwoju społeczeństwa HDI 7.6. Analiza danych statystycznych 7.7. Podsumowanie Franciszek KutrzebaChapter 8. An Organie Approach to Knowledge Management 8.1. Introduction 8.2. Two natures of knowledge 8.3. Knowledge-creation as a dialectical process 8.4. DIKW-pyramid 8.5. Knowledge as a product 8.6. ASHEN - a model for organie knowledge management 8.7. Summary Tomasz J. RakowskiChapter 9. Information Management Concept in the Face of Crises of Information Era9.1. Introduction 9.2. Purpose 9.2. Existing Applications and Inspirations 9.3. The model 9.4. Expected Results 9.5. Possible difficulties 9.6. Summary Bibliografia Spis tabel Spis rysunków

Kod wydawnictwa: 978-83-7348-686-7

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl