MARKETING POLITYCZNY założenia teoretyczne reguły działania praktyka kampanijna
MARIUSZ KOLCZYŃSKI
Wydawnictwo: GÓRNOŚLĄSKA WYŻSZA SZKOŁA HANDLOWA
Cena: 41.90 zł
37.71 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 83-88402-71-4
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2005 |
|
Od czasu pojawienia się metod marketingowych w praktyce politycznej minęło ponad pół wieku. Zmiany będące konsekwencją implementacji nowych reguł organizowania kampanii politycznych przebiegały stopniowo - dynamikę zachodzących przeobrażeń można uchwycić, dokonując analizy sposobów organizowania kampanii, metod pozyskiwania i przetwarzania informacji, stopnia profesjonalizacji kampanii oraz intensywności wykorzystywania środków masowego komunikowania.
Z tej perspektywy trudno nie zauważyć, że niemalże każda kampania wyborcza w państwach demokratycznych przynosi szereg interesujących rozwiązań mających podnosić efektywność poszczególnych działań podejmowanych przez uczestników rywalizacji politycznej. Obserwacja i ocena tych pomysłów nie jest wyłącznie domeną praktyków - konsultantów politycznych, ale w coraz większym stopniu staje się przedmiotem zainteresowania badaczy zjawisk politycznych, próbujących uchwycić fenomen marketingu politycznego w całej jego złożoności. Pomimo obfitości literatury naukowej poświęconej tej formie marketingu nie można oprzeć się wrażeniu, że nie stworzono do tej pory spójnych teorii odnoszących się do poszczególnych działań i wykorzystywanych instrumentów marketingowych. W pewnym sensie jest to związane z brakiem jasnej koncepcji badań opisywanych zjawisk. Stąd pojawia się paradoksalna sytuacja, w której zagadnienia będące oczywistymi dla większości doradców politycznych wywołują niekończące się spory wśród naukowców - dobrym przykładem wydają się być badania skuteczności reklamy politycznej prowadzone z wykorzystaniem niezbyt przekonujących procedur eksperymentalnych i przynoszące rozbieżne wyniki".
SPIS TREŚCI
Wstęp
Marek JEZIŃSKI: Marketing polityczny w poszukiwaniu interdyscyplinarnej tożsamości
Mikołaj CZEŚNIK: Teoria racjonalnego wyboru w badaniach nad polityką
Marek MAZUR: Przydatność analizy marketingowej w badaniu kampanii wyborczych
Robert WISZNIOWSKI: Marketing polityczny. Kilka uwag krytycznych
Mariusz KOLCZYŃSKI: Metody badania tynku politycznego
Waldemar WOJTASIK: Procesy atomizacji rynku wyborczego a koncepcje ewolucji
zjawisk społecznych R.N. Elliota
Bogusława DOBEK-OSTROWSKA: Konsultanci polityczni jako nowy typ aktora na
profesjonalnym rynku wyborczym
Marzena CICHOSZ: Rynek wyborczy w Polsce - bariery dostępu
Maria MARCZEWSKA-RYTKO: Internet jako narzędzie marketingu politycznego:
rzeczywistość czy przyszłość nowej polityki?
Agnieszka KASIŃSKA-METRYKA: Reklama polityczna w Polsce. Teoria i praktyka
Mariusz KOLCZYŃSKI: Wpływ wyborczych kampanii samorządowych na mobilizację
społeczną obywateli
Katarzyna ŁAZORKO: Marketing relacyjny na rynku politycznym
Kod wydawnictwa: 83-88402-71-4
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.