Dodano produkt do koszyka

Promocja

LEARNS STWÓRZ EFEKTYWNY SYSTEM UCZENIA SIĘ W MIEJSCU PRACY

Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką

LEARNS STWÓRZ EFEKTYWNY SYSTEM UCZENIA SIĘ W MIEJSCU PRACY

MARCIN ŻÓŁTAK

Wydawnictwo: MT BIZNES

Cena: 69.90 zł 55.22 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8231-053-5

488 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021

Uczenie się staje się jednym z kluczowych wymogów i kompetencji, jakie muszą posiąść organizacje chcące przetrwać w świecie VUCA. Coraz pilniejszym wymogiem staje się nie tylko to, czego się uczyć, ale również jak się uczyć. Co więcej, realne uczenie się powinno kłaść nacisk na rzeczywiste wykorzystywanie kompetencji w codziennej praktyce, a nie na liczbę godzin spędzanych w sali szkoleniowej. W praktyce niestety organizacje nadal zdecydowanie częściej szkolą się niż uczą. Metoda LEarNS umożliwia sprawne przejście pomiędzy ukończeniem przez uczestników formalnego szkolenia a tym, kiedy w pełni korzystają z nabytych kompetencji. Z tej książki dowiesz się: czym jest system uczenia się w miejscu pracy i jakie czynniki wpływają na jego efektywność; w jaki sposób opracować i wdrożyć w organizacji sprawne środowisko uczenia się w miejscu pracy, uwzględniające specyfikę organizacji; jak można połączyć uczenie się w miejscu pracy z realizacją zmian strategicznych lub prowadzeniem projektów o głównie operacyjnym charakterze; co jest niezbędne, by zbudować i wdrożyć system pomiaru efektywności uczenia się w miejscu pracy. Koniec kilkudniowego formalnego szkolenia nie jest rzeczywistym zakończeniem, lecz dopiero początkiem przygody z rozwojem kompetencji. Konkretne narzędzia zawarte w tej książce, a także liczne grafy, podsumowania oraz krótkie zadania po każdym rozdziale pomogą ci w efektywnym przejściu od teorii do użytecznego uczenia się w miejscu pracy. Jeżeli jesteś: zawodowym trenerem biznesu, specjalistą z zakresu learning & development (L&D), HR business partnerem, kierownikiem, zarządzającym jednostką organizacyjną, zespołem, dla którego ważne są kompetencje pracowników, to metodyka transferu, uczenia się w miejscu pracy (LEarNS) może mieć fundamentalne znaczenie dla sposobu, w jaki wykonujesz swoją pracę!

SPIS TREŚCI

Wstęp

Wprowadzenie
Dlaczego szkolenia nie działają: co widać gołym okiem?
Jak to jest z tymi szkoleniami - o czym jest ta książka?
Zakres LEarNS
Trzy bloki i czternaście rozdziałów merytorycznych
Dla kogo?
Jak książka jest skonstruowana?
W jaki sposób czytać i dlaczego w ogóle warto?
LEarNS - co to właściwie znaczy?

Blok A
Środowisko uczenia się w miejscu pracy

1. Dlaczego organizacje częściej szkolą, niż realnie uczą?
1.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
1.2. Szkolenie vs. uczenie się
1.3. Organizacje jako systemy nawyków
1.4. Rutyny i "szalone rutyny"
1.5. System - wprowadzenie
1.6. System - środowisko pracy a uczenie się w organizacji
1.7. Podsumowanie - to, co najważniejsze
1.8. Rozważ! [zestaw 1]

2. System uczenia się a system pracy - różnice
2.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
2.2. System uczenia się a system pracy
- wprowadzenie
2.3. Systemy w systemie
2.4. Podsumowanie - to, co najważniejsze
2.5. Rozważ! [zestaw 2]

3. Konstrukcja środowiska uczenia się w miejscu pracy
3.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
3.2. Składowe i działanie środowiska uczenia się w miejscu pracy
3.3. Podsumowanie - to, co najważniejsze
3.4. Rozważ! [zestaw 3]

4. Uwarunkowania efektywnego uczenia się w miejscu pracy
- tworzenie środowiska uczenia się w organizacji
4.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
4.2. Ambiwalencja po zakończeniu szkolenia - pomiędzy
motywacją a praktyką działania
4.3. Dlaczego transteoretyczny model zmiany w LEarNS?
4.4. Teoria autodeterminacji (SDT) w procesie uczenia się
4.5. Podsumowanie - to, co najważniejsze
4.6. Rozważ! [zestaw 4]

5. Zróżnicowanie złożoności oddziaływań edukacyjnych
a środowisko uczenia się w organizacji
5.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
5.2. Złożoność oddziaływań (sytuacji) edukacyjnych - założenia
5.3. Złożoność działań (sytuacji) edukacyjnych
5.4. 16SU - typologia złożoności sytuacji edukacyjnych
5.5. Podsumowanie - to, co najważniejsze
5.6. Rozważ! [zestaw 5]

6. Wpływ kultury organizacyjnej na tworzenie się środowiska
uczenia się w miejscu pracy
6.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
6.2. Czym jest kultura organizacyjna?
6.3. Kultura silna i słaba
6.4. Wpływ założeń kulturowych
na strategiczne i edukacyjne działania organizacyjne
6.5. Typy kultur według modelu OCAI (organizationaJ cuJture
assessment instrument)
6.6. Kulturowa zdolność do uczenia się organizacyjnego
(organizationaJ Jearning capacity, OLC) - wpływ kultury
organizacyjnej na kształtowanie umiejętności pracowników
w czasie
6.7. Podsumowanie - to, co najważniejsze
6.8. Rozważ! [zestaw 6]

Blok B
Metodyka LEarNS

7. Metodyka LEarNS - motywacja i technologia
7.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
7.2. Motywacja i technologia - składowe LEarNS
7.3. Składowe proceduralno-techniczne LEarNS - krótkie
wprowadzenie
7.4. Firma C&Q - studium przypadku
7.5. Podsumowanie - to, co najważniejsze
7.6. Rozważ! [zestaw 7}

8. Metodyka LEarNS - elementy składowe
8.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
8.2. Symptomat
8.3. Mikrospekt
8.4. UCN, M-UCN
8.5. Tablica Kokpitu
8.6. Reflektowanie 3R
8.7. Podsumowanie - to, co najważniejsze
8.8. Rozważ! [zestaw 8]

9. Ludzie w LEarNS
9.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
9.2. Diament LEarNS - role
9.3. Diament LEarNS - zadania w procesie realizacji projektu
edukacyjnego
9.4. Diament LEarNS - co, jeżeli nie działa?
9.5. Podsumowanie - to, co najważniejsze
9.6. Rozważ! [zestaw 9]

10. PROMO - badanie gotowości środowiska uczenia się w miejscu
pracy
10.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
10.2. Macierz PROMO - założenia
10.3. Macierz PROMO - powtarzalność badania
10.4. Podsumowanie - to, co najważniejsze
10.5. Rozważ! [zestaw 10]

Blok C
Strategiczne i operacyjne wykorzystanie LEarNS

11. Strategiczne i operacyjne uczenie się w miejscu pracy
11.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
11.2. SPR i OPR - założenia wstępne
11.3. SPR i OPR - relacja
11.4. Podsumowanie - to, co najważniejsze
11.5. Rozważ! [zestaw 11]

12. Kompetencje w LEarNS
12.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
12.2. Grupy kompetencji w LEarNS
12 3. Wpływ kompetencji na realizację LEarNS
12.4. Podsumowanie - to, co najważniejsze
12.5. Rozważ! [zestaw 12]

13. Podsumowanie

14. Szkolenia LEarNS
14.1. Typy i charakterystyka szkoleń LEarNS

Literatura

Spis rysunków i tabel

Lista czasowników

Kod wydawnictwa: 978-83-8231-053-5

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl