Dodano produkt do koszyka

Promocja

KULTUROWE KODY REKLAMY ŚWIAT ZNACZEŃ W REKLAMIE Z PERSPEKTYWY SOCJALIZACJI

KULTUROWE KODY REKLAMY ŚWIAT ZNACZEŃ W REKLAMIE Z PERSPEKTYWY SOCJALIZACJI

EMILIA BAŃCZYK

Wydawnictwo: UNIWERSYTET ŚLĄSKI

Cena: 26.90 zł 24.21 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Dostępność:

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-226-3455-4

224 stron
oprawa: miękka
Rok wydania: 2018

Założeniem publikacji jest rekonstrukcja socjalizacyjnej oferty reklamy. Podjęcie tego tematu wiąże się ze współczesnymi przeobrażeniami kulturowymi i wynika z obserwacji, że obecnie procesowi wchodzenia jednostki do społeczeństwa coraz częściej towarzyszą media, a także z uznania, że w dzisiejszym świecie ogromną rolę - jako transfer wiedzy ogólnospołecznej - odgrywa reklama. Te dwa pojęcia: socjalizacja i reklama stały się przedmiotem opisu w części teoretycznej pracy. Aby ocenić socjalizacyjny potencjał reklamy, badaniu poddane zostały spoty reklamowe emitowane na kanale TVP ABC. Dzieci jako adresaci bajek stają się tutaj bowiem samoistnie odbiorcami wielu przekazów reklamowych, które dostarczają wiedzy nie tylko o produktach, ale też o stylach życia i świecie wartości. Reklama jako przekaz multikodowy poddana została badaniu za pomocą trzech różnych metod, co umożliwiło pokazanie wielowymiarowości potencjału jej oddziaływania. Polimetodologiczną analizę spotów reklamowych otwiera analiza zawartości, przybliżająca charakterystykę reklamowanych produktów, a także propagowanych w spotach wartości i ról społecznych, w jakich obsadzani zostają bohaterowie reklam. Analiza semiologiczna z kolei pozwala na uchwycenie tego, w jaki sposób pojedyncze spoty w warstwie fabularnej reprodukują zastany porządek społeczny i w jaki sposób go modyfikują. Wreszcie badaniu poddano teksty mówione reklam i z wykorzystaniem koncepcji Lubelskiej Szkoły Etnolingwistycznej opisany został wyłaniający się z nich językowy obraz świata. Atutem pracy jest aktualność analizowanego materiału badawczego oraz wieloaspektowy opis przedmiotu badania, czyli spotów reklamowych, pozwalający na uchwycenie bogactwa nakładających się na siebie znaczeń, które tworzą określony świat wartości. Publikacja skierowana jest do pedagogów, psychologów i językoznawców, a także do świadomych rodziców. Może również stanowić ciekawą lekturę dla wszystkich osób zainteresowanych relacją media - dziecko.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział I: Socjalizacja: tradycja i zmiana1. Socjalizacja - ujęcie tradycyjne1.1. Role społeczne, stereotypy i wartości1.2. Socjalizacja językowa2. Socjalizacja medialna i jej konsekwencje

Rozdział II: Reklama jako środowisko socjalizacji1. Reklama - narzędzie marketingowe i tekst kultury2. Rola reklamy w świecie społecznym2.1. Dziecko jako obiekt działań marketingowych2.2. Przyczyny adresowania reklam do dzieci

Rozdział III: Socjalizacyjna oferta reklamy1. Pierwszy etap rekonstrukcji obrazu świata w reklamach - analiza zawartości1.1. Reklamowane produkty1.2. Role społeczne przedstawiane w reklamach2. Drugi etap rekonstrukcji obrazu świata w reklamach - analiza semiologiczna3. Trzeci etap rekonstrukcji obrazu świata w reklamach - tekstowy obraz świata

Zakończenie

Literatura

Streszczenie

Summary

Zusammenfassung

Kod wydawnictwa: 978-83-226-3455-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl