Dodano produkt do koszyka

Promocja

KULTURA, MEDIA I SPOŁECZEŃSTWO W CZASIE PANDEMII COVID-19

KULTURA, MEDIA I SPOŁECZEŃSTWO W CZASIE PANDEMII COVID-19

red.nauk.ARKADIUSZ BEDNARCZUK, red.nauk.KAROL WALCZAK

Wydawnictwo: UNIWERSYTET ADAMA MICKIEWICZA

Cena: 64.90 zł 58.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-232-4020-4

368 stron
format: B5
oprawa: miękka

Rok wydania: 2022

 

Pandemia zaktualizowała problemy, o których sądziliśmy, że przeszły już do przeszłości. Ukazała kruchość naszej egzystencji i ułudę bezpieczeństwa, które gwarantuje technologia. Zapewne szereg procesów, które zachodzą w czasie pandemii, będzie miało znaczący wpływ na naszą przyszłość. Zdominowanie dyskursu o pandemii przez nauki medyczne, co jest zrozumiałe w świetle zagrożenia zdrowia i życia, jakie ona ze sobą niesie, stwarza wrażenie, że humanistyka jest bezradna. Niniejszą książką próbujemy temu zaprzeczyć; na pracę składają się teksty, które z pozycji humanistyki przedstawiają i interpretują przykłady kulturowych reakcji na pandemię covid-19. Nie jest to zatem praca o wirusie i chorobie, którą wywołuje a raczej zbiór relacji na temat człowieka i jego kultury rozumianej jako narzędzie oswajania z tym co nowe, inne i często (jak w tym wypadku) przerażające.

 

SPIS TREŚCI

Arkadiusz Bednarczuk, Karol Walczak
Wstęp. Kultura, media i społeczeństwo w czasie pandemii COVID-19

Agnieszka Doda-Wyszyńska
Nowy paradygmat w medycynie? Pytania filozoficzne

Anna Leszczuk-Fiedziukiewicz
Oswajanie wirusa. Sposoby prowadzenia dyskursu medialnego o pandemii koronawirusa

Michał Szczyszek
Epidemia koronawirusa w świetle danych językowych współczesnej polszczyzny

Robert Grochowski
Rola telewizji w dobie pandemii COVID-19 i wynikające z niej zagrożenia

Karol Walczak
Wirus i spisek. Alternatywne teorie dotyczące pandemii COVID-19

Veronika Beliaeva-Sachuk, Vladimir Davydov, Elena Davydova
Strategie autonomii społeczeństw lokalnych Syberii Wschodniej oraz Dalekiego Wschodu: zdrowie i zdalne praktyki lecznicze

Wojciech Lipiński
Ysyach on-line. Syberyjskie święta w czasach pandemii

Krystyna Piątkowska
Fotografie jako antropologiczne narzędzia służące rozumieniu rzeczywistości a‘ vista. Kilka uwag o wizualności w kontekście finalizacji projektu dotyczącego zdalnego nauczania na Wydziale Filozoficzno-Historycznym UŁ

Arkadiusz Bednarczuk
Requiem dla przyszłości, która nie nadejdzie

Artur Skweres
Nie ma miejsca dla człowieka wizualnego w globalnej wiosce - analiza powieści "I Am Legend" Richarda Mathesona oraz jej adaptacji filmowych

Michał Jarnecki
Hiszpanka - najtragiczniejsza pandemia najnowszej historii

Lidia Synowiec-Jaje, Joanna Pyrkosz-Pacyna, Maria Nawojczyk
Nowe oblicze kryzysu. Studium przypadku małej przedsiębiorczości w warunkach pandemii COVID-19

Małgorzata Dyrlica
Kilka uwag o nadziei w czasie pandemii

Jarosław Młynarczyk
COVID-19. Człowiek i społeczeństwo doby pandemii. Relacja zachodząca między indywiduum a grupą społeczną

Marta Miaskowska
Nowe zasoby sztuki wideo online. Teatr w czasach zarazy

Magdalena Szulc
"Ej, to znowu COVID-19?!", czyli jak influencerzy walczą z koronawirusem na przykładzie kanału Red Lipstick Monster na YouTube

Aisen Bragin, Helena Draganik
Wirtualne muzeum jako zjawisko w e-kulturze

Reportaż
Magdalena Zdrowicka-Wawrzyniak
Szybka ścieżka onkologiczna w czasie pandemii w optyce pacjenta

Kod wydawnictwa: 978-83-232-4020-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl