Dodano produkt do koszyka

Promocja

KSZTAŁTOWANIE ŚRODOWISKA PRACY W PROCESIE PRZYGOTOWANIA TRENERÓW PRACY DO ZATRUDNIENIA WSPOMAGANEGO

KSZTAŁTOWANIE ŚRODOWISKA PRACY W PROCESIE PRZYGOTOWANIA TRENERÓW PRACY DO ZATRUDNIENIA WSPOMAGANEGO

JAN SIKORA

Wydawnictwo: DIFIN

Cena: 60.00 zł 47.40 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8085-277-8

256 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020

Monografia przedstawia problematykę związaną z wdrażaniem koncepcji zatrudnienia wspomaganego jako ważnego elementu polityki spójności społecznej ukierunkowanej na inkluzję społeczną osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym osób niepełnosprawnych. Kluczowym elementem zatrudnienia wspomaganego jest funkcja trenera pracy, którego zadaniem jest przygotowanie beneficjenta tej formy aktywności zawodowej do podjęcia zatrudnienia na otwartym rynku pracy, wspieranie go na etapie adaptacji zawodowej oraz współpraca z pracodawcą na rzecz utrzymania zatrudnienia pracownika. Publikacja przedstawia warunki funkcjonowania trenera pracy ze szczególnym uwzględnieniem praktycznych rekomendacji w zakresie kształtowania środowiska pracy odpowiednio do potrzeb beneficjentów zatrudnienia wspomaganego. Książka jest odpowiedzią na zmieniającą się politykę dotyczącą zatrudnienia osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a jej struktura łącząca solidne podstawy merytoryczne z gotowymi rozwiązaniami praktycznymi z pewnością zainteresuje wszystkich zajmujących się tym zagadnieniem.
Publikacja skierowana jest do kreatorów polityki społecznej, pracowników służb zatrudnienia, instytucji dialogu społecznego i partnerstwa lokalnego, pracowników naukowych i studentów kierunków pedagogicznych oraz zarządzania w służbach społecznych oraz do instytucji szkoleniowych.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział 1. Analiza teoretyczna pracy jako podstawowej formy aktywności człowieka

1.1. Praca ludzka w literaturze przedmiotu
1.2. Praca jako kategoria antropologiczna
1.3. Praca jako przedmiot badań pedagogiki pracy
1.4. Znaczenie pracy dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym

Rozdział 2. Zatrudnienie wspomagane jako obszar działalności trenera pracy

2.1. Określenie pojęcia i przejawy wykluczenia społecznego
2.2. Kategorie grup zagrożonych marginalizacją i obszary wykluczenia społecznego
2.3. Niepełnosprawni jako kategoria osób zagrożonych wykluczeniem społecznym
2.4. Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu
2.5. Zatrudnienie wspomagane jako współczesna strategia społeczeństwa włączającego
2.5.1. Geneza i beneficjenci zatrudnienia wspomaganego
2.5.2. Społeczno-ekonomiczne przesłanki zatrudnienia wspomaganego

Rozdział 3. Trener pracy jako kluczowy element w systemie zatrudnienia wspomaganego

3.1. Trener pracy w systemie zatrudnienia wspomaganego
3.2. Zadania zawodowe trenera pracy
3.3. Pedagogiczne aspekty działalności trenera pracy/Trener pracy jako zawód pedagogiczny
3.4. Organizacja działalności trenera pracy
3.5. System przygotowania trenera pracy
3.5.1. Założenia dotyczące szkolenia trenerów pracy
3.5.2. Profil kompetencyjny trenera pracy

Rozdział 4. Niepełnosprawni jako podopieczni trenera pracy

4.1. Osoby niepełnosprawne i ich postrzeganie
4.1.1. International Classification of Functioning, Disability and Health - ICF jako narzędzie opisu
4.1.2. Niepełnosprawni w ujęciu statystycznym
4.1.3. Postrzeganie niepełnosprawności
4.1.4. Osoba niepełnosprawna w otoczeniu społecznym
4.1.5. Charakterystyka osób z niepełnosprawnością intelektualną
4.1.6. Przygotowanie zawodowe osób niepełnosprawnych intelektualnie
4.2. Kompetencje komunikacyjne
4.2.1. Kompetencje komunikacyjne - analiza pojęcia
4.2.2. Model Shannona-Weavera
4.2.3. Kompetencje komunikacyjne osób niepełnosprawnych intelektualnie
4.2.4. Model komunikacji - przesłanki kształtowania kompetencji komunikacyjnych osób niepełnosprawnych intelektualnie w środowisku pracy
4.2.5. Kompetencje komunikacyjne trenera pracy
4.3. Niepełnosprawni na rynku pracy
4.3.1 Regulacje prawne dotyczące rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych
4.3.2. Aktywność zawodowa osób niepełnosprawnych
4.3.3. Niepełnosprawni intelektualnie na rynku pracy

Rozdział 5. Metodologiczne podstawy badań własnych

5.1. Przedmiot badań, cele i problemy badawcze
5.2. Metody techniki i narzędzia badawcze

Rozdział 6. Środowisko pracy jako obszar aktywności zawodowej trenera pracy - wyniki badań własnych

6.1. Przystosowanie środowiska pracy do potrzeb osób niepełnosprawnych w literaturze przedmiotu
6.2. Niepełnosprawni intelektualnie w środowisku pracy
6.2.1. Charakterystyka terenu badań
6.2.2. Przystosowanie środowiska pracy do potrzeb beneficjentów zatrudnienia wspomaganego
6.2.3. Ciągi komunikacyjne
6.2.4. Rozwiązania specjalne w zakresie organizacji pracy
6.3. Badania fokusowe
6.4. Przystosowanie środowiska pracy do potrzeb osób niepełnosprawnych intelektualnie na podstawie badań własnych

Rozdział 7. Wytyczne dla trenerów pracy i listy kontrolne dotyczące dostosowania środowiska pracy do potrzeb osób upośledzonych intelektualnie

7.1. Wytyczne dotyczące dostosowania środowiska pracy do potrzeb pracowników upośledzonych intelektualnie
7.2. Listy kontrolne
7.2.1. Lista kontrolna dotycząca przystosowania stanowisk i organizacji pracy do potrzeb i możliwości osób niepełnosprawnych intelektualnie
7.2.2. Lista kontrolna dotycząca przystosowania zakładowych ciągów komunikacyjnych do potrzeb i możliwości pracowników niepełnosprawnych intelektualnie
7.2.3. Lista kontrolna dotycząca relacji pracownika niepełnosprawnego intelektualnie w środowisku społecznym zakładu pracy
7.3. Przystosowanie stanowisk pracy do potrzeb osób niepełnosprawnych ze szczególnym uwzględnieniem osób niepełnosprawnych intelektualnie
7.3.1. Obciążenie pracą niepełnosprawnych pracowników

Rozdział 8. Przygotowanie trenerów pracy do zatrudnienia wspomaganego na tle przeprowadzonych badań

8.1. Zakres szkolenia trenerów pracy w zakresie przystosowania środowiska pracy do potrzeb osób niepełnosprawnych intelektualnie/beneficjentów zatrudnienia wspomaganego
8.2. Formy przygotowania trenerów pracy do wykonywania zadań zawodowych

Rozdział 9. Podsumowanie badań i rekomendacje dotyczące przystosowania środowiska pracy do potrzeb osób niepełnosprawnych ze szczególnym uwzględnieniem osób upośledzonych intelektualnie

Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Spis fotografii

Kod wydawnictwa: 978-83-8085-277-8

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl