KREOWANIE PRODUKTU TURYSTYKI KULTUROWEJ W MUZEACH ETNOGRAFICZNYCH NA PRZYKŁADZIE MAZOWSZA I POMORZA
KLAUDIA NOWICKA

Wydawnictwo: UNIWERSYTET GDAŃSKI
Cena: 32.90 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 11.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 17.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 24.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7865-366-0
207 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2016
No i po co nam w ogóle te muzea? - takie przewrotne pytanie postawiła Anna Żakiewicz (2008) w odpowiedzi na liczne doniesienia medialne dotyczące spadku zainteresowania społeczeństwa polskiego tą formą obcowania z kulturą. Jednakże dane statystyczne publikowane przez GUS oraz gromadzone przez muzea wskazują, że tendencja jest zupełnie odwrotna. W ciągu ostatnich piętnastu lat notuje się stały wzrost liczby osób odwiedzających muzea, a wyniki badań przeprowadzonych przez Instytut Turystyki wykazały, że głównym celem przyjazdu turystów do Polski jest zwiedzanie. Zatem produkt będący wynikiem prac muzealników stanowi istotny i perspektywiczny element potencjału turystycznego naszego kraju. Niniejsza książka jest próbą syntetycznej oceny i analizy produktu turystycznego kreowanego przez muzea etnograficzne na wolnym powietrzu w dwóch regionach etnograficznych: na Mazowszu i Pomorzu.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1. Turystyka kulturowa w badaniach naukowych1.1. Dziedzictwo kulturowe a trendy rozwojowe współczesnej turystyki1.2. Turystyka kulturowa a system nauk geograficznych1.3. Turystyka kulturowa jako element klasyfikacji ruchu turystycznego1.4. Produkt turystyczny1.5. Produkt turystyki kulturowejRozdział 2. Wybrane elementy obrazu etnograficznego Mazowsza i Pomorza2.1. Kultura ludowa a tworzenie się tożsamości regionalnej2.2. Położenie geograficzne oraz historyczne zmiany granic badanychregionów etnograficznych2.3. Lud i tradycyjna społeczność wiejska2.4. Kultura materialna2.4.1. Strój ludowy2.4.2. Architektura i budownictwo ludowe2.4.3. Wyposażenie domu wiejskiego2.4.4. Kuchnia regionalna2.5. Kultura niematerialna2.5.1. Folklor i sztuka ludowa2.5.2. Wierzenia, obrzędy i zwyczajeRozdział 3. Produkt turystyczny i atrakcyjność turystyczna wybranychmuzeów etnograficznych Mazowsza i Pomorza3.1. Muzeum etnograficzne jako jednostka organizacyjna3.2. Proces kreowania produktu turystycznego badanych muzeów3.3. Charakterystyka produktu turystycznego badanych muzeów3.3.1. Dziedzictwo3.3.2. Infrastruktura3.3.3. Organizacja i zarządzanie3.3.4. Wartość dodana3.4. Atrakcyjność turystyczna badanych muzeówRozdział 4. Produkt turystyczny muzeum etnograficznego jako jedenze sposobów na zachowanie tożsamości regionalnej w dobie globalizacjiZakończenieLiteraturaSpis tabelSpis rysunków
Kod wydawnictwa: 978-83-7865-366-0
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.