Dodano produkt do koszyka

Promocja

KREDYT STUDENCKI TYPU ICL JAKO SPOSÓB WSPÓŁFINANSOWANIA STUDIÓW WYŻSZYCH

KREDYT STUDENCKI TYPU ICL JAKO SPOSÓB WSPÓŁFINANSOWANIA STUDIÓW WYŻSZYCH

MARCIN KĘDZIERSKI

Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY W KRAKOWIE

Cena: 47.90 zł 43.11 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Dostępność:

Opis

Opis produktu

Monografia poświęcona jest zagadnieniu finansowania studiów wyższych, w tym przede wszystkim kredytom studenckim charakteryzującym się spłatą uzależnioną od wysokości przyszłych dochodów (income-contingent loans, ICL). Składa się z pięciu rozdziałów. W pierwszych dwóch rozdziałach autor prezentuje różne (ekonomiczne, polityczne, społeczne, prawne) aspekty teoretyczne związane z problematyką finansowania studiów wyższych oraz dokonuje przeglądu modeli funkcjonujących w kilkudziesięciu krajach świata. Druga część pracy poświęcona jest stricte kredytom studenckim ICL. Zawiera wyniki analizy porównawczej systemów współfinansowania studiów, ze szczególnym uwzględnieniem dwóch instrumentów - ICL oraz tzw. podatku absolwenckiego (graduate tax). Kontynuacją tych rozważań są dwa studia przypadku (Wielka Brytania i Węgry) oraz analiza polskiego modelu finansowania studiów wyższych i przedstawienie oceny możliwości wdrożenia instrumentu ICL w Polsce.SPIS TREŚCIWstęp Uwagi terminologiczneRozdział 1FINANSOWANIE EDUKACJI WYŻSZEJ W TEORII EKONOMII1.1. Uwagi wstępne 1.2. Wykształcenie wyższe w świetle teorii dóbr publicznych 1.3. Edukacja wyższa jako przedmiot polityki państwa 1.3.1. Uwagi ogólne 1.3.2. Efektywność finansowania studiów wyższych 1.3.3. Kategoria sprawiedliwości w finansowaniu studiów wyższych 1.4. Teoria kapitału ludzkiego a czynniki wpływające na decyzje edukacyjnejednostek (kryterium efektywności indywidualnej) 1.5. Pozytywne efekty zewnętrzne inwestycji w edukację wyższą 1.5.1. Uwagi ogólne 1.5.2. Wpływ edukacji wyższej na wzrost gospodarczy (kryterium ekonomicznej efektywności zewnętrznej) 1.5.3. Wpływ edukacji wyższej na społeczeństwo (kryterium społecznejefektywności zewnętrznej) 1.6. Racjonalizacja polityki państwa w zakresie finansowania studiów wyższych 1.7. Podsumowanie Rozdział 2FINANSOWANIE STUDIÓW WYŻSZYCH W WYBRANYCH KRAJACH2.1. Typologia modeli finansowania studiów wyższych 2.2. Determinanty finansowania edukacji wyższej w XXI wieku 2.3. Nowe trendy w finansowaniu studiów wyższych ze szczególnymuwzględnieniem zjawiska współfinansowania Źródła finansowania studiów wyższych 2.5. Instrumenty wsparcia finansowego uczelni i studentów 2.5.1. Instrumenty wsparcia finansowego uczelni 2.5.2. Instrumenty wsparcia finansowego studentów 2.6. Analiza porównawcza zagranicznych modeli finansowania studiów wyższychze szczególnym uwzględnieniem zjawiska współpłatności 2.7. Podsumowanie Rozdział 3KREDYT STUDENCKI TYPU ICL JAKO PODSTAWA PUBLICZNEGOSPOSOBU WSPÓŁFINANSOWANIA STUDIÓW WYŻSZYCH3.1. Uwagi wstępne 3.2. Charakterystyka prywatnych sposobów współfinansowania studiów wyższych 3.3. Charakterystyka publicznych sposobów współfinansowania studiówwyższych 3.4. Wnioski z analizy badań empirycznych poświęconych problematycemechanizmów współfinansowania studiów wyższych 3.5. Uwarunkowania wprowadzenia ICL Rozdział 4FUNKCJONOWANIE KREDYTÓW STUDENCKICH TYPU ICL W WYBRANYCH KRAJACH4.1. Uwagi wstępne 4.2. Wielka Brytania 4.2.1. Geneza i przebieg procesu wprowadzenia mechanizmu współfinansowania studiów wyższych ICR 4.2.2. Zasady funkcjonowania instrumentu ICR 4.2.3. Funkcjonowanie systemu ICR w latach 1998-2014 4.2.4. Skutki wdrożenia ICR 4.2.5. Wnioski 4.3. Węgry 4.3.1. Geneza i przebieg procesu wprowadzenia mechanizmu współfinansowania studiów wyższych opartego na kredycie studenckim typu ICL 4.3.2. Zasady funkcjonowania systemu DH 4.3.3. Funkcjonowanie systemu DH w latach 2001-2014 4.3.4. Skutki wprowadzenia i funkcjonowania systemu DH 4.3.5. Wnioski 4.4. Podsumowanie Rozdział 5WARUNKI WPROWADZENIA KREDYTÓW STUDENCKICH TYPU ICLW POLSCE5.1. Uwagi wstępne 5.2. Finansowanie edukacji wyższej w Polsce w latach 1989-2014 - analiza stanuprawnego 5.2.1. Uwagi ogólne 5.2.2. Ustawa o szkolnictwie wyższym z dnia 12 września 1990 r 5.2.3. Ustawa Prawo o szkolnictwie wyższym z dnia 27 lipca 2005 r5.2.4. Ustawa Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce z dnia 20 lipca 2018 r.5.3. Kredyty studenckie w Polsce 5.4. Charakterystyka sektora edukacji wyższej w Polsce z perspektywy możliwości wprowadzenia modelu finansowania opartego na kredytach typu ICL 5.5. Warianty reformy modelu finansowania studiów wyższych w Polsce 5.5.1. Uwagi ogólne 5.2.1. Kredyty studenckie jako narzędzie finansowania kosztów utrzymania 5.5.1. Kredyty studenckie jako narzędzie finansowania kosztów kształcenia 5.6. Podsumowanie Zakończenie Literatura Spis tabel Spis rysunków Wykaz prac wydanych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie w seriiMonografie: Prace Doktorskie

Kod wydawnictwa: 978-83-7252-805-6

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl