Dodano produkt do koszyka

Promocja

KRAJOWY REJESTR SĄDOWY I POSTĘPOWANIE REJESTROWE

KRAJOWY REJESTR SĄDOWY I POSTĘPOWANIE REJESTROWE

red.ANETA KOMENDA

Wydawnictwo: WOLTERS KLUWER

Cena: 199.00 zł 157.21 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8223-534-0

1112 stron
format: B5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2021

Książka stanowi kompendium wiedzy z zakresu Krajowego Rejestru Sądowego, w tym postępowania rejestrowego. Zawiera szczegółowe omówienie specyfiki wpisów dokonywanych do poszczególnych działów Krajowego Rejestru Sądowego oraz odnosi się do wielu kwestii prawnych i technicznych występujących w postępowaniach prowadzonych przed sądem rejestrowym.

Wyjaśniono w niej m.in. zagadnienia związane z:
- instytucją kuratora ustanawianego w postępowaniu rejestrowym;
- wykorzystaniem systemu teleinformatycznego w wykonywaniu obowiązków rejestrowych;
- postępowaniem przymuszającym;
- skutkami niewykonania przez podmiot obowiązków rejestrowych.

W publikacji położono nacisk na możliwie przejrzyste przedstawienie problemów praktycznych, zarówno materialnoprawnych (jak problematyka firmy, reprezentacji spółek), jak i procesowych.

Omówiono zarówno postępowanie rejestrowe prowadzone na podstawie obecnie obowiązujących przepisów, jak i postępowanie, które w odniesieniu do podmiotów wpisanych do rejestru przedsiębiorców KRS od 1 lipca 2021 r., będzie prowadzone wyłącznie za pośrednictwem systemu teleinformatycznego.

SPIS TREŚCI

Wykaz skrótów

Nota od Wydawcy i Redaktora

Słowo wstępne

Rozdział 1
Krajowy Rejestr Sądowy jako rejestr publiczny (art. 1-2)
1. Wprowadzenie
1.1. Geneza Krajowego Rejestru Sądowego
1.2. Rejestry podmiotowe w niektórych państwach członkowskich UE (wzmianka)
2. Nazwa "Krajowy Rejestr Sądowy" (art. 1-2)
3. Funkcje Krajowego Rejestru Sądowego
4. Rozwój Krajowego Rejestru Sądowego - najważniejsze zmiany legislacyjne
5. KRS jako część systemu integracji rejestrów (BRIS)
5.1. Podstawy prawne i funkcje systemu BRIS
5.2. Automatyczna wymiana danych w ramach BRIS (art. 21d, art. 38 pkt 14 lit. e)
5.3. Działania sądu rejestrowego po uzyskaniu informacji z BRIS
5.3.1. Czynności sądu rejestrowego wobec oddziału w razie wykreślenia przedsiębiorcy zagranicznego
5.3.2. Czynności sądu rejestrowego w przypadku otrzymania informacji o transgranicznym połączeniu
5.4. Obowiązki Centralnej Informacji w zakresie BRIS
6. Obowiązki publikacyjne i informacyjne
6.1. Obowiązek złożenia wniosku o wpis do rejestru (art. 22, 47, 53a)
6.1.1. Relacja między art. 22 a art. 47 oraz art. 53a ustawy o KRS
6.1.2. Podstawy prawne obowiązku składania wniosku o wpis do rejestru oraz zmianę danych
6.1.3. Wniosek o wpis strony internetowej oraz poczty elektronicznej
6.1.4. Termin złożenia wniosku
6.2. Ogłaszanie dokumentów w innych językach urzędowych Unii Europejskiej
6.3. Obowiązki informacyjne podmiotów wpisanych do KRS (art. 34)
7. Uwagi końcowe

Rozdział 2
Podmioty podlegające wpisowi do KRS (art. 3, 36, 49, 55 i 56; załącznik nr 3 do rozporządzenia w sprawie szczegółowej treści wpisów)
1. Wprowadzenie (art. 3)
2. Podmioty podlegające wpisowi do rejestru przedsiębiorców (art. 36 i 50)
2.1. Przedsiębiorca w rozumieniu ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym a pojęcie przedsiębiorcy w systemie prawnym
2.2. Rodzaje podmiotów podlegających wpisowi do rejestru przedsiębiorców
2.3. "Podwójny" wpis do rejestru stowarzyszeń i rejestru przedsiębiorców
2.4. Przedsiębiorcy, co do których uchylono obowiązek wpisu do rejestru przedsiębiorców
3. Podmioty podlegające wpisowi do rejestru stowarzyszeń (art. 49, 49a; załącznik nr 3 do rozporządzenia w sprawie szczegółowej treści wpisów)
3.1. Uwagi wstępne (art. 49)
3.2. Rodzaje podmiotów podlegających wpisowi do rejestru stowarzyszeń
4. Podmioty podlegające wpisowi do rejestru dłużników niewypłacalnych
4.1. Uwagi wstępne
4.2. Osoby podlegające wpisowi do RDN (stan prawny do 1.07.2021 r.) oraz KRZ

Rozdział 3
Struktura Krajowego Rejestru Sądowego (art. 1, 35-46, 47-53, 57, 59-60)
1. Wprowadzenie (art. 1, 35, 35a, rozporządzenie w sprawie szczegółowej treści wpisów)
1.1. KRS jako rejestr zestrukturyzowany
1.2. Sposób wpisywania danych dotyczących osób fizycznych i prawnych oraz adresów (art. 35)
1.3. Dane identyfikujące osobę fizyczną - uwagi szczegółowe
1.4. Ujawnianie danych osób fizycznych a ochrona danych osobowych (art. 3a ust. 3, art. 35; RODO)
2. Dane podlegające wpisowi w poszczególnych działach rejestru przedsiębiorców (art. 37-46)
2.1. Dział 1 rejestru (art. 38)
2.1.1. Dane dotyczące każdego podmiotu
2.1.2. Dane dotyczące poszczególnych rodzajów podmiotów
2.1.3. Wpisy na wniosek i z urzędu
2.2. Dział 2 rejestru (art. 39)
2.2.1. Reprezentacja i nadzór - analiza pojęć
2.2.2. Sposób reprezentacji podmiotów wpisanych do rejestru przedsiębiorców - wybrane problemy praktyczne
2.2.3. Członkowie organu oraz wspólnicy uprawnieni do reprezentacji (art. 39 pkt 1)
2.2.4. Organy nadzoru (art. 39 pkt 2)
2.2.5. Prokurent (art. 39 pkt 3)
2.2.6. Pełnomocnicy spółdzielni, przedsiębiorstwa państwowego lub instytutu badawczego (art. 39 pkt 3a)
2.2.7. Osoby uprawnione do reprezentacji przedsiębiorcy zagranicznego (art. 39 pkt 4)
2.2.8. Osoby reprezentujące niektóre podmioty transgraniczne (art. 39 pkt 1a, art. 39 pkt 6-7)
2.2.9. Wpisy na wniosek i z urzędu
2.3. Dział 3 rejestru (art. 40)
2.3.1. Przedmiot działalności
2.3.2. Wzmianki dotyczące sprawozdań finansowych i innych dokumentów
2.3.3. Wpisy na wniosek, automatyczne i z urzędu
2.4. Dział 4 rejestru (art. 41-42, 46)
2.4.1. Uwagi wstępne
2.4.2. Wpisy dotyczące zaległości płatniczych podmiotu (art. 41 pkt 1-3, art. 41a)
2.4.3. Wpisy związane z postępowaniem upadłościowym i restrukturyzacyjnym (art. 41 pkt 4)
2.4.4. Wpisy dotyczące bezskuteczności egzekucji (art. 41 pkt 5, w brzmieniu obowiązującym do wejścia w życie nowelizacji z 26.01.2018 r.)
2.4.5. Szczególne regulacje materialnoprawne i procesowe
2.4.6. Sposób dokonywania wpisów w dziale 4
2.4.7. Uwagi końcowe
2.5. Dział 5 rejestru
2.5.1. Podstawy prawne ustanowienia kuratora
2.5.2. Dane podlegające ujawnieniu w dziale 5 rejestru
2.5.3. Sposób dokonywania wpisów w dziale 5
2.6. Dział 6 rejestru (art. 44)
2.6.1. Charakterystyka danych podlegających wpisowi do działu 6 rejestru
2.6.2. Zdarzenia zmierzające do zakończenia działalności podmiotu
2.6.3. Wpisy dotyczące postępowań upadłościowych i restrukturyzacyjnych (art. 44 ust. 1 pkt 5)
2.6.4. Pozostałe ograniczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej
2.6.5. Zawieszenie działalności gospodarczej (art. 44 ust. 1 pkt 4a, art. 20c, 20d, 22a)
2.6.6. Wpisy z urzędu i na wniosek
3. Odmienności w zakresie rejestru stowarzyszeń
3.1. Uwagi wstępne (art. 49)
3.2. Wpisy dotyczące stowarzyszeń i innych organizacji pozarządowych (art. 52)
3.3. Wpisy dotyczące samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej (art. 53)
4. Wpisy do rejestru dłużników niewypłacalnych
4.1. Dane podlegające wpisowi do RDN
4.2. Wykreślenie wpisów z RDN (art. 59)
4.2.1. Podstawy wykreślenia wpisu z RDN z urzędu lub na wniosek (art. 59)
4.2.2. Wykreślenie na skutek upływu czasu (art. 60)
4.2.3. Wpisy do RDN a zasada jawności rejestru (art. 58, 59 ust. 3, art. 60 ust. 1 zdanie drugie, art. 10 ust. 3)

Rozdział 4
Zasada jawności rejestru
1. Jawność formalna
1.1. Jawność danych ujawnianych w rejestrze (art. 4 ust. 3, 4, 4a, 4aa, 4b, art. 8)
1.2. Jawność danych w aspekcie europejskim (art. 4, 8, 8a)
1.2.1. Elektroniczny katalog dokumentów spółek (EKDS)
1.2.2. System integracji rejestrów - BRIS (art. 4a pkt 1, 2, 3, art. 20 ust. 1h, art. 21d)
1.3. Akta rejestrowe podmiotu (art. 9)
1.4. Elektroniczne akta rejestrowe (art. 9 w brzmieniu obowiązującym od dnia wejścia w życie nowelizacji z 26.01.2018 r.)
1.5. Jawność akt rejestrowych (art. 10)
1.6. Jawność elektronicznych akt rejestrowych (art. 10 w brzmieniu od dnia wejścia w życie nowelizacji z 26.01.2018 r.)
1.7. Publikacja wpisów (art. 13, 42, 49 ust. 2, art. 50, 58)
2. Jawność materialna w ujęciu pozytywnym (art. 15-16)
3. Jawność materialna w ujęciu negatywnym (art. 14)
4. Domniemanie prawdziwości wpisu (art. 17, 42)
5. Przepisy art. 14-17 ustawy o KRS a aktualne brzmienie art. 39 k.c.
6. Odpowiedzialność odszkodowawcza (art. 18)

Rozdział 5
Nieusuwalność danych z rejestru i wyjątki od tej zasady (art. 12)
1. Zasada nieusuwalności wpisów (art. 12 ust. 1)
2. Sprostowanie wpisu (art. 12 ust. 2)
3. Wykreślenie z rejestru danych niedopuszczalnych (art. 12 ust. 3)
4. Postępowanie na podstawie art. 12 ust. 3 a postępowanie na podstawie art. 24 ust. 6
5. Usunięcie dokumentów z repozytorium dokumentów finansowych (art. 12 ust. 4)

Rozdział 6
Zakres kognicji sądu rejestrowego (art. 23)
1. Badanie dokumentów dołączonych do wniosku pod względem zgodności ich formy i treści z przepisami prawa (art. 23 ust. 1)
2. Badanie prawdziwości danych objętych wnioskiem (art. 23 ust. 2)

Rozdział 7
Postępowanie przymuszające (art. 24)
1. Wprowadzenie
2. Postępowanie na podstawie art. 24 ust. 1.
3. Postępowanie na podstawie art. 24 ust. 1a.
4. Nałożenie grzywny na obowiązanych (art. 24 ust. 1b i 2)
5. Umorzenie postępowania przymuszającego (art. 24 ust. 4)
6. Odstąpienie od wszczęcia postępowania przymuszającego (art. 24 ust. 3)
7. Wykreślenie/wpis danych niezgodnych z rzeczywistym stanem rzeczy (art. 24 ust. 6)

Rozdział 8
Skutki niewykonania przez podmiot obowiązków rejestrowych
1. Działania sądu rejestrowego w przypadku niewykonania przez podmiot obowiązków rejestrowych
2. Rozwiązanie spółki osobowej
3. Rozwiązanie podmiotu wpisanego do rejestru bez przeprowadzania postępowania likwidacyjnego (art. 25a-25e)
3.1. Przesłanki wszczęcia postępowania o rozwiązanie podmiotu wpisanego do rejestru bez przeprowadzania postępowania likwidacyjnego i jego wykreślenie z rejestru (art. 25a ust. 1)
3.1.1. Oddalenie wniosku o ogłoszenie upadłości lub umorzenie postępowania upadłościowego (art. 25a ust. 1 pkt 1 i 2)
3.1.2. Wydanie postanowienia o odstąpieniu od wszczęcia postępowania przymuszającego lub jego umorzeniu (art. 25a ust. 1 pkt 3)
3.1.3. Brak rocznych sprawozdań finansowych za dwa kolejne lata obrotowe (art. 25a ust. 1 pkt 4)
3.1.4. Niewykonanie innych obowiązków rejestrowych, o których mowa w art. 24 ust. 1, mimo dwukrotnego wezwania sądu rejestrowego (art. 25a ust. 1 pkt 5)
3.2. Zakres czynności sądu rejestrowego w toku postępowania o rozwiązanie podmiotu bez przeprowadzania postępowania likwidacyjnego (art. 25b, 25a ust. 2, art. 25c)
3.2.1. Obowiązki informacyjne sądu rejestrowego (art. 25b)
3.2.2. Czynności sprawdzające sądu rejestrowego (art. 25a ust. 2, art. 25c)
3.3. Rozstrzygnięcia sądu rejestrowego w postępowaniu o rozwiązanie podmiotu bez przeprowadzania postępowania likwidacyjnego (art. 25d)
3.4. Dopuszczalność zastosowania procedury o rozwiązanie podmiotu bez przeprowadzania postępowania likwidacyjnego wobec podmiotu pozostającego w stanie formalnej likwidacji
3.5. Skutki rozwiązania podmiotu bez przeprowadzania postępowania likwidacyjnego i jego wykreślenia z rejestru (art. 25e)

Rozdział 9
Kurator ustanawiany w postępowaniu rejestrowym
1. Istota zmian art. 42 k.c.
2. Działanie osoby prawnej, reprezentacja i prowadzenie spraw - podstawowe pojęcia
2.1. Działanie osoby prawnej przez swoje organy
2.2. Reprezentacja a prowadzenie spraw osoby prawnej
3. Przesłanki i tryb ustanowienia kuratora na podstawie art. 42 k.c.
3.1. Przesłanki ustanowienia kuratora
3.1.1. Przesłanki podmiotowe
3.2.1. Przesłanki merytoryczne ustanowienia kuratora
4. Kompetencje kuratora
5. Czynności określone w art. 42 ő 3 k.c.
5.1. Kolejność działań kuratora (art. 42 ő 3 a art. 421 ő 2 k.c.)
5.2. Kompetencje kuratora w zakresie reprezentacji podmiotu
5.2.1. Istota kompetencji kuratora . 664
5.2.2. Zaświadczenie sądu rejestrowego jako podstawa zakresu kompetencji kuratora
5.2.3. Reprezentacja osoby prawnej przez kuratora przy dokonywaniu czynności prawnych
5.3. Reprezentacja osoby prawnej przez kuratora w postępowaniu cywilnym oraz innych postępowaniach
5.3.1. Postępowanie cywilne
5.3.2. Postępowanie administracyjne i sądowoadministracyjne
5.3.3. Postępowanie karne
5.4. Sprawozdania finansowe a kurator ustanowiony na podstawie art. 42 k.c.
6. Nadzór sądu rejestrowego nad kuratorem
7. Ustanowienie kuratora a prokura
8. Rozszerzenie zakresu uprawnień kuratora ustanowionego po 15.03.2018 r. i przed 15.03.2018 r.
9. Tryb ustanawiania kuratora
9.1. Ustanowienie kuratora na wniosek
9.2. Ustanowienie kuratora z urzędu
9.3. Postanowienie o ustanowieniu kuratora
9.4. Okres, na który powołano kuratora
9.5. Osoba kuratora
10. Koszty działania i wynagrodzenia kuratora ustanowionego na podstawie art. 42 k.c.
10.1. Uwagi wstępne
10.2. Wynagrodzenie kuratora
10.3. Rozstrzyganie o kosztach ustanowienia kuratora
10.3.1. Wybrane aspekty proceduralne orzekania o kosztach ustanowienia kuratora
10.3.2. Obciążenie kosztami osób zobowiązanych do powołania zarządu
10.3.3. Rozliczenie kosztów działania kuratora (ustanowionego na podstawie art. 42 k.c.) w procesie
10.3.4. Odstąpienie od obciążania kosztami osób zobowiązanych do powołania zarządu
10.4. Zaskarżalność postanowienia w przedmiocie kosztów ustanowienia kuratora
11. Kurator procesowy
11.1. Podstawa ustanowienia kuratora
11.2. Ustanowienie kuratora procesowego na wniosek i z urzędu
11.3. Zakres umocowania kuratora procesowego
11.4. Kurator ustanowiony na podstawie art. 69 k.p.c. a pełnomocnik procesowy
11.5. Kurator procesowy a prokurent
11.6. Kurator procesowy a kurator ustanowiony dla osoby prawnej na podstawie art. 42 k.c.
11.7. Ustanowienie kuratora procesowego w postępowaniu egzekucyjnym
11.8. Doprecyzowanie zakresu umocowania kuratora ustanowionego dla osoby fizycznej
11.9. Zmiany w przepisach dotyczących zawieszenia postępowania
11.10. Pozostałe kwestie proceduralne
11.11. Koszty działania kuratora procesowego
12. Rezygnacja z instytucji kuratora rejestrowego

Rozdział 10
Wykorzystanie systemu teleinformatycznego w wykonywaniu obowiązków rejestrowych
1. Dyrektywa 2017/1132 w sprawie niektórych aspektów prawa spółek
1.1. Tworzenie i rejestracja spółek przez internet
1.2. Rejestracja oddziałów przez internet
2. Rejestracja spółek w systemie S24
2.1. Wniosek o wpis do rejestru spółki w systemie S24
2.2. Opłata od wniosku złożonego w S24
2.3. Dokumenty stanowiące podstawę wpisu - braki formalne i merytoryczne wniosku o wpis w systemie S24
2.4. Orzeczenia
2.5. Doręczenia
2.6. Konto w systemie teleinformatycznym
2.7. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
2.8. Spółka jawna
2.9. Spółka komandytowa
2.10. Inne czynności dokonywane w systemie teleinformatycznym w odniesieniu do spółki jawnej i spółki komandytowej
2.11. Prosta spółka akcyjna
3. Składanie sprawozdań finansowych
3.1. Zgłoszenie sprawozdania finansowego
3.1.1. Osoby uprawnione do złożenia zgłoszenia
3.1.2. Dokumenty dołączane do zgłoszenia (elektroniczna postać tych dokumentów)
3.1.3. Weryfikacja zgłoszenia
3.2. Wniosek o wpis wzmianki o złożonych dokumentach finansowych
3.3. Złożenie oświadczenia o braku obowiązku sporządzenia i złożenia rocznego sprawozdania finansowego
3.4. Repozytorium dokumentów finansowych
3.5. Konto w systemie teleinformatycznym

Rozdział 11
Postępowanie rejestrowe
1. Wprowadzenie
2. Źródła prawa procesowego w zakresie postępowania rejestrowego
2.1. Ogólna charakterystyka źródeł prawa
2.2. Ustawa o Krajowym Rejestrze Sądowym
2.3. Kodeks postępowania cywilnego
2.4. Akty wykonawcze
3. Pojęcie sprawy rejestrowej po nowelizacji
4. Właściwość sądu rejestrowego
5. Uczestnik postępowania rejestrowego
5.1. Zasada uczestnictwa
5.2. Wnioskodawca jako uczestnik postępowania rejestrowego
5.2.1. Uprawnienie (legitymacja) do złożenia wniosku w postępowaniu rejestrowym
5.2.2. Uprawnienie do złożenia wniosku na podstawie przepisów szczególnych
5.2.3. Skutki braku uprawnienia do złożenia wniosku
5.3. Podmiot podlegający wpisowi do rejestru jako uczestnik z mocy prawa
5.4. Uczestnictwo innych osób w postępowaniu rejestrowym
5.5. Czynności uczestników oraz sądu w związku z zapewnieniem właściwego ukształtowania postępowania pod względem podmiotowym
6. Przebieg postępowania rejestrowego w stanie prawnym obowiązującym do dnia wejścia w życie nowelizacji z 26.01.2018 r.
6.1. Postępowanie wywołane wnioskiem o wpis
6.1.2. Wniosek złożony w postaci papierowej
6.1.3. Postępowanie zainicjowane wnioskiem złożonym za pośrednictwem systemu teleinformatycznego (przed wejściem w życie nowelizacji z 26.01.2018 r.)
6.2. Postępowanie z wniosku w sprawach innych niż o wpis
6.2.1. Wymagania formalne wniosku
6.2.2. Opłaty sądowe od wniosku
6.2.3. Braki formalne i fiskalne wniosku oraz skutki ich nieuzupełnienia
6.2.4. Braki dokumentów niezbędnych do uwzględnienia wniosku
6.2.5. Dokumenty podlegające złożeniu do akt rejestrowych oraz stanowiące dowody dołączone do wniosku
6.2.6. Orzeczenia i doręczenia (odesłanie)
6.2.7. Wniosek w sprawie innej niż o wpis w postaci elektronicznej
6.3. Postępowanie z urzędu
6.3.1. Podstawy prawne do wszczęcia postępowania z urzędu
6.3.2. Wszczęcie postępowania z urzędu jako uprawnienie i obowiązek sądu rejestrowego
6.3.3. Postępowanie z urzędu a wniosek strony
6.3.4. Przebieg postępowania wszczętego z urzędu
7. Przebieg postępowania rejestrowego w stanie prawnym obowiązującym od dnia wejścia w życie nowelizacji z 26.01.2018 r.
7.1. Postępowanie prowadzone w systemie teleinformatycznym
7.1.1. Obowiązkowe a fakultatywne złożenie wniosku za pośrednictwem systemu teleinformatycznego
7.1.2. Wymagania formalne wniosku składanego za pośrednictwem systemu teleinformatycznego
7.1.3. Opłaty sądowe od wniosku w systemie teleinformatycznym
7.1.4. Braki formalne wniosków i skutki ich nieuzupełnienia
7.1.5. Braki dokumentów stanowiących podstawę wpisu (tzw. braki merytoryczne)
7.1.6. Dokumenty stanowiące podstawę wpisu podlegające złożeniu do akt rejestrowych albo stanowiące załączniki do innego wniosku
7.1.7. Elektroniczne wypisy i wyciągi z aktów notarialnych
7.1.8. Orzeczenia i doręczenia (wzmianka)
7.2. Postępowanie prowadzone poza systemem teleinformatycznym
7.2.1. Wymagania formalne wniosku
7.2.2. Opłaty od wniosku
7.2.3. Braki formalne wniosku i sposób ich uzupełnienia
7.2.4. Braki dokumentów stanowiących podstawę wpisu albo podlegających złożeniu do akt rejestrowych (tzw. braki merytoryczne)
7.2.5. Dokumenty stanowiące podstawę wpisu
7.2.6. Orzeczenia i doręczenia
7.3. Postępowanie z urzędu (wzmianka)
8. Orzeczenia w postępowaniu rejestrowym
8.1. Rodzaje orzeczeń
8.1.1. Postanowienia co do istoty sprawy
8.1.2. Postanowienia formalne
8.1.3. Zarządzenia
8.2. Postać orzeczeń w postępowaniu rejestrowym
8.2.1. Orzeczenia w postaci papierowej
8.2.2. Orzeczenia wydawane w systemie teleinformatycznym
8.3. Prawomocność, wykonalność i skuteczność orzeczeń
8.3.1. Prawomocność
8.3.2. Skuteczność i wykonalność
8.4. Uzasadnianie orzeczeń
9. Wpis do rejestru
9.1. Definicja wpisu do rejestru. Wpis a postanowienie
9.2. Wpisy automatyczne
9.3. Wpisy konstytutywne i deklaratoryjne
9.4. Sprostowanie postanowienia o wpisie oraz wpisu
10. Środki zaskarżenia w postępowaniu rejestrowym
10.1. Rodzaje środków zaskarżenia
10.2. Składanie środków zaskarżenia w postaci papierowej i za pośrednictwem systemu teleinformatycznego
10.3. Dopuszczalność środków zaskarżenia w postępowaniu rejestrowym
10.3.1. Interes prawny (gravamen)
10.3.2. Niedopuszczalność zaskarżenia postanowień dotyczących wpisów ewidencyjnych (art. 45a ustawy o KRS; art. 49 nowelizacji z 26.01.2018 r.)
10.4. Skarga na orzeczenie referendarza sądowego
10.4.1. Istota skargi oraz zmiany legislacyjne
10.4.2. Podstawowe zasady postępowania skargowego (art. 39822 k.p.c.)
10.4.3. Skarga na postanowienie o wpisie - odrębności
10.4.4. Skarga o charakterze "odwoławczym" (art. 39823, 7673a k.p.c.) - wzmianka
10.5. Apelacja
10.6. Zażalenie
10.7. Nadzwyczajne środki zaskarżenia w postępowaniu rejestrowym
10.7.1. Skarga kasacyjna
10.7.2. Skarga o stwierdzenie niezgodności z prawem prawomocnego orzeczenia
10.7.3. Skarga o wznowienie postępowania
11. Doręczenia
11.1. Doręczenia w stanie prawnym obowiązującym przed 1.07.2021 r.
11.1.1. Doręczenia tradycyjne
11.1.2. Doręczenia elektroniczne
11.2. Doręczenia w postępowaniach wszczętych po 1.07.2021 r.
11.2.1. Doręczenia w postępowaniach prowadzonych w systemie teleinformatycznym
11.2.2. Doręczenia w sprawach prowadzonych poza systemem (odesłanie)
11.3. Obowiązki dotyczące zgłaszania adresów do sądu rejestrowego
12. Koszty postępowania rejestrowego
13. Terminy rozpoznania sprawy

Rozdział 12
Automatyczna wymiana lub weryfikacja danych między Krajowym Rejestrem Sądowym a innymi rejestrami publicznymi
1. Weryfikacja danych podmiotów podlegających wpisowi do KRS z danymi zgromadzonymi w rejestrze PESEL i REGON
2. Wymiana danych między Krajowym Rejestrem Sądowym a Krajowym Rejestrem Karnym
3. Wymiana danych między Krajowym Rejestrem Sądowym a CRP-KEP i Krajowym Rejestrem Urzędowym Podmiotów Gospodarki Narodowej (REGON)
4. Przesyłanie danych z KRS do Centralnego Rejestru Danych Podatkowych
5. Automatyczna wymiana danych w ramach BRIS
6. Wymiana danych między Krajowym Rejestrem Sądowym a Krajowym Rejestrem Zadłużonych
7. Przesyłanie elektronicznych wypisów z aktów notarialnych do sądu rejestrowego

Bibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-8223-534-0

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl