KOOPETYCJA W TRZECH ODSŁONACH
KRZYSZTOF LEJA, JAN KREFT
Wydawnictwo: POLITECHNIKA GDAŃSKA
Cena: 39.90 zł
35.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7348-817-5
159 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020
Książka ta, poświęcona dynamicznie rozwijającemu kierunkowi badań nad osobliwym zjawiskiem, jakim jest koopetycja, czyli jednoczesne występowanie konkurowania i współpracy oferuje wyprawę w nieoczywiste rejony zarządzania, w których wiedza ekspercka w ramach nurtu ekonomicznego spotyka się z poglądami humanistycznymi z ich uniwersalizmami ludzkich niedoskonałości, uparcie objawiających się w środowisku nieustępliwie dążącym do kwantyfikacji tego, co wydaje się niepoliczalne, a co ma znakomity wpływ nie tylko na każdy etap zarządzania strategicznego, ale też na jego skutki.
Proponujemy przerzucenie pomostu łączącego wiedzę płynącą z zarządzania interpretowanego w ramach analiz ilościowych i dorobek nauk, w których równoprawne miejsce zajmują humanistyczne "niepoliczalności" i "nieoczywistości" W istocie więc proponujemy powrót do źródeł zarządzania w nurcie humanistycznym wytyczanym przez Maxa Webera i Eltona Mayo.
W kontekście badań nad koopetycja dostrzegamy, podkreślając ich znaczenie, czynniki zakłócające łańcuch zdarzeń/przypadkow, wyróżniając, a wręcz wynosząc na pierwszy plan wolną wolę człowieka w zarządzaniu.
Jako pola swych obserwacji wybraliśmy dwa z pozoru odległe środowiska szkolnictwo wyższe i media cyfrowe Nieprzypadkowo - oba bowiem wymykają się łatwemu narzuceniu ram formalnych i w obu - to ich cecha nadrzędna - fundamentalną rolę pełnią liderzy formalni i nieformalni, to ich cechy i ich wpływ są przedmiotem szczególnego zainteresowania w tej publikacji. Oba środowiska cechują się tym, ze podstawowe znaczenie ma w nich to, co przyjęło się określać zarządzaniem wiedzą. Obydwa są ekosystemami prymatu tworzenia wartości niematerialnych w organizacjach i oba cechuje ponadprzeciętny brak determinizmu.
SPIS TREŚCI
Wstęp
ODSŁONA PIERWSZA. Koncepcja koopetycji w zarządzaniu
1.1. Wprowadzenie
1.2. Formy koopetycji
1.3. Koopetycjajako miecz obosieczny
1.4. Czynniki wpływające na podjęcie koopetycji oraz jej cele
1.5. Dostęp do wiedzy
1.6. Czynniki rozwoju i powodzenia koopetycji
1.7. Koopetycja a problem elastyczności kultur organizacyjnych
1.8. Rola zaufania w koopetycji
1.9. Koopetycja a pycha liderów
1.9.1. Źródła pychy
1.9.2. Pycha a zarządzanie
1.9.3. Ciemne i jasne strony pychy liderów
1.10. Inne cechy osobowości a koopetycja
1.11. Sugestie dalszych badań
ODSŁONA DRUGA. Koopetycja w mediach
2.1. Wprowadzenie
2.2. Koopetycja w mediach
2.2.1. Koopetycja receptą na wyzwania strategiczne
2.2.2. Koopetycja a konwergencja mediów
2.2.3. Opór, etos i prestiż a koopetycja
2.2.4. Koopetycja a ewolucja łańcucha wartości w mediach
2.2.5. Czynniki koopetycji w internecie
2.2.6. Platformy destrukcyjne
2.2.7. Koopetycja a agregacja
2.3. Studium przypadku koopetycji: Google News
2.3.1. Asymetria relacji
2.4. Studium przypadku koopetycji: Netflix
2.4.1. Agregator producentem
2.4.2. Koopetycja Netflix-Disney
2.4.3. Perspektywy strategiczne
2.5. Podsumowanie
ODSŁONA TRZECIA. Koopetycja w polskich uczelniach
3.1. Wprowadzenie
3.2. Kilka danych statystycznych dotyczących polskiego szkolnictwa wyższego
3.3. Aktywność publikacyjna-pozycja Polski w Unii Europejskiej
3.4. Współpraca krajowa i międzynarodowa polskich uczelni - laureatów
konkursu 1DUB
3.5. Studium przypadku koopetycji wybranych publicznych uczelni Trójmiasta
3.5.1. Obraz statystyczny gdańskich publicznych uczelni akademickich
3.5.2. Z historii gdańskich uczelni
3.5.3. Efekty aktywności publikacyjnej gdańskich uczelni
3.5.4. Efekty współpracy publikacyjnej gdańskich uczelni
3.5.5. Ocena zdolności gdańskich uczelni do koopetycji w opinii rektorów
3.5.6. Zamiast podsumowania rozdziału
Rekomendacje i konkluzje
Bibliografia
Kod wydawnictwa: 978-83-7348-817-5
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.