KONTEKSTY CZASU. CZAS JAKO KATEGORIA ŻYCIA STUDENTÓW: CZAS "ZWYCZAJNY" I CZAS PANDEMII
IWONA BUTMANOWICZ-DĘBICKA
Wydawnictwo: POLITECHNIKA KRAKOWSKA
Cena: 52.90 zł
47.61 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-67188-04-3
142 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021
Czas jako obiekt badań naukowych i refleksji potocznej od wieków fascynuje ludzi i budzi zróżnicowane emocje. Refleksje nad trwaniem, nad przeszłością, nad teraźniejszością i przyszłością zawsze intrygowały ludzi, ponieważ problematyka czasu obejmuje szereg zagadnień odnoszących się tak do społecznych, jak i do emocjonalnych kontekstów życia. Analizie tych problemów poświęcone są pierwsze rozdziały tej książki: czym jest czas w percepcji jednostek i całych kategorii społecznych, jakie są jego społeczne funkcje, jakie emocje są związane z odczuwaniem czasu, a także w jaki sposób odczuwanie realnego czasu zostało implantowane do świata wirtualnego, i w końcu w jaki sposób czasy kryzysowe wpływają na zaufanie społeczne.
Problematyka czasu staje się szczególnie istotna w momentach zmian i w społecznych sytuacjach kryzysowych, takich jak pandemia C0VID-19, która wpłynęła na formy kontaktów interpersonalnych, sposoby edukacji i sposoby planowania życia. Jak zatem odbierają i oceniają czas studenci, kategoria stojąca u progu dorosłości? Czy zachodzą różnice w sposobach oceniania uwarunkowań temporalnych w okresach "czasu normalnego" (przed pandemią) i w momencie trwania pandemii? Druga część tej książki poświęcona jest omówieniu efektów badań empirycznych prowadzonych w grupach studentów Politechniki Krakowskiej w ostatnich kilkunastu latach. Ich efekty pozwoliły na wyróżnienie kilku dominujących sposobów postrzegania czasu: "czasu wielu szans", "czasu przyjemnego życia", "czasu spokojnego przeczekiwania", "czasu ignorowanego", "czasu skondensowanego", "czasu traconego" i "czasu kontestowanej przyszłości". Badania prowadzone nad percepcją czasu w trakcie pandemii pokazały, że w zasadniczy sposób wpływa ona na jego ocenianie jako dobra sprzyjającego lub wrogiego człowiekowi.
SPIS TREŚCI
Słowo wstępne
Rozdział 1. Czas jednostkowy, czas społeczny: uwarunkowania i symetrie
Rozdział 2. Czas w kontekście świata medialnego, wirtualności i emocji
Rozdział 3. Konteksty czasu współczesnego: kryzys, zaufanie, informacja
Rozdział 4. Czas w życiu współczesnych studentów: przed pandemią i w trakcie pandemii. Wnioski z badań empirycznych
4.1. Percepcja czasu przez studentów w okresie poprzedzającym pandemię i w trakcie pandemii - główne modele i tendencje
Uwagi końcowe
Bibliografia
Streszczenie
Summary
Kod wydawnictwa: 978-83-67188-04-3
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.