Dodano produkt do koszyka

NOWOŚĆ Promocja

KONKURENCYJNOŚĆ MAŁYCH MIAST W POLSCE I JEJ UWARUNKOWANIA

Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką

KONKURENCYJNOŚĆ MAŁYCH MIAST W POLSCE I JEJ UWARUNKOWANIA

KAROLINA JÓZEFOWICZ

Wydawnictwo: DIFIN

Cena: 75.00 zł 59.25 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8270-315-3

stron: 275

format: B5

oprawa: miękka

rok wydania: 2024

 

Konkurencyjność uznawana jest za jeden z podstawowych mechanizmów ekonomicznych. Uwzględniając kierunki polityki regionalnej, w których zwraca się m.in. uwagę na wzmacnianie potencjału konkurencyjnego jednostek terytorialnych, konkurencyjność małych miast należy uznać za zjawisko naturalne i spójne, powstałe w następstwie konkurencyjności dużych miast czy regionów.

Książka koncentruje się na trzech aspektach konkurencyjności małych miast: społecznym, gospodarczym oraz środowiskowym. W warstwie empirycznej zaproponowano Lokalny Indeks Konkurencyjności, gdzie dokonana została ocena poziomu konkurencyjności małych miast w dwóch ujęciach. Pierwsze z nich – cząstkowe, w ramach trzech wyodrębnionych aspektów z wykorzystaniem metody TOPSIS. Drugie – ogólne, które stworzyło sposobność ku analizie
zintegrowania społecznej, gospodarczej oraz środowiskowej konkurencyjności małych miast.

Na podstawie przeprowadzonych badań stwierdzono zróżnicowanie m.in. w ramach poszczególnych aspektów konkurencyjności, ale i w warstwie przestrzennej. Ujęciu ogólne pozwoliło dostrzec znaczny wzrost zintegrowania konkurencyjności małych miast w omawianych okresach.

SPIS TREŚCI

Wstęp

ROZDZIAŁ 1. Założenia wstępne

1.1. Cele i hipotezy badawcze
1.2. Zakres badań
1.3. Materiały źródłowe
1.4. Metody badawcze

ROZDZIAŁ 2. Teoretyczne podstawy rozwoju terytorialnego

2.1. Istota rozwoju w świetle współczesnych zjawisk społeczno-ekonomicznych
2.2. Rola miast w wybranych koncepcjach rozwoju regionalnego i lokalnego

ROZDZIAŁ 3. Rozwój małych miast i jego uwarunkowania – konotacje teoretyczne

3.1. Pojęcie i klasyfikacja miast
3.2. Teoretyczne ujęcie rozwoju miast
3.3. Uwarunkowania rozwoju małych miast
3.4. Specyficzne cechy małych miast. Cele rozwoju małych miast w aspekcie konkurencyjności

ROZDZIAŁ 4. Konkurencyjność małych miast – konotacje teoretyczne

4.1. Geneza koncepcji konkurencyjności miast
4.2. Kierunki konkurencyjności miast
4.3. Metody pomiaru konkurencyjności w ujęciu globalnym i regionalnym
4.4. Lokalny Indeks Konkurencyjności

ROZDZIAŁ 5. Diagnoza sytuacji społeczno-gospodarczej i środowiskowej małych miast w Polsce

5.1. Społeczny aspekt funkcjonowania małych miast
5.2. Gospodarczy charakter małych miast
5.3. Środowisko jako komponent małych miast

ROZDZIAŁ 6. Ocena konkurencyjności małych miast w Polsce

6.1. Konkurencyjność społeczna małych miast
6.2. Konkurencyjność gospodarcza małych miast
6.3. Konkurencyjność środowiskowa małych miast
6.4. Konkurencyjność małych miast w ujęciu ogólnym

Podsumowanie i wnioski
Bibliografia
Aneks

Kod wydawnictwa: 978-83-8270-315-3

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl