Dodano produkt do koszyka

Promocja

KONFLIKT W ORGANIZACJI STYLE POSTĘPOWANIA

KONFLIKT W ORGANIZACJI STYLE POSTĘPOWANIA

BOŻENA KŁUSEK-WOJCISZKE

Wydawnictwo: UNIWERSYTET GDAŃSKI

Cena: 42.90 zł 38.61 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-8206-110-9
 
279 stron
format: B5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2020
 

Dostrzeżenie w konflikcie zarówno szans, jak i zagrożeń dla efektywnego funkcjonowania organizacji pozwoliło uczynić z niego narzędzie zarządzania poprzez świadome podejmowanie działań zmierzających do maksymalizacji jego pozytywnych efektów przy jednoczesnym minimalizowaniu efektów negatywnych. Problematyka zarządzania konfliktem jest obecnie jednym z najważniejszych zagadnień zarówno w teorii, jak i praktyce zarządzania organizacjami. Efektywność organizacji w znacznej mierze zależy bowiem od zdolności godzenia różnorodnych interesów zarówno jednostkowych, jak i grupowych. Znajomość konfliktów i umiejętność zarządzania nimi daje możliwość zapobiegania ich destruktywnym konsekwencjom. Wielu badaczy i praktyków zarządzania stoi wręcz na stanowisku, że zdolność do konstruktywnego rozwiązywania konfliktów jest zasadniczą cechą sprawnej organizacji. Efektywne zarządzanie konfliktem staje się głównym zadaniem dla menedżerów wszystkich szczebli, należąc obecnie do jednych z kluczowych kompetencji. Ankieta skierowana do menedżerów na temat zagadnień, które uważają za najważniejsze w programach doskonalenia, potwierdziła znaczenie zarządzania konfliktami - uznano je za ważniejsze niż przywództwo, podejmowanie decyzji i umiejętności komunikacyjne.

Niniejsza praca wychodzi naprzeciw tym problemom, dostarczając zarządzającym rzetelnej wiedzy na temat konfliktów, niezbędnej do ich konstruktywnego rozwiązywania. Publikacja ma charakter interdyscyplinarny, prezentuje idee teoretyczne, wypracowane w wielu dziedzinach wiedzy, niezbędne do zrozumienia procesów konfliktu. Przyczyniając się do lepszego poznania istoty tego zjawiska, dostarcza równocześnie praktycznych wskazówek dla efektywnego wdrażania rozwiązań skoncentrowanych na pozytywnych aspektach konfliktu.

SPIS TREŚCI

WSTĘP

Rozdział 1. O SPOSOBACH ROZUMIENIA ZJAWISKA KONFLIKTU
1.1. Pojęcie konfliktu-przegląd definicji
1.1.1. Klasyfikacja definicji konfliktu ze względu na zakres znaczeniowy
1.1.2. Klasyfikacja definicji konfliktu ze względu na wybrane
komponenty
1.1.3. Klasyfikacja definicji konfliktu ze względu na poziom
rozpatrywania
1.2. Typologie konfliktów
1.2.1. Typologie jednowymiarowe
1.2.2. Typologie wielowymiarowe
1.3. Wybrane modele konfliktu
1.3.1. Model konfliktu LouisaR. Pondy‘ego
1.3.2. Model konfliktu Mortona Deutscha
1.3.3. Model konfliktu Kennetha W. Thomasa
1.3.4. Model konfliktu Donalda R. Petersona
1.3.5. Model konfliktu Stephena P. Robbinsa i Timothy‘ego A. Judge‘a

Rozdział 2. CHARAKTERYSTYKA KONFLIKTU W ORGANIZACJI
2.1. Ewolucja poglądów na konflikt na tle wybranych paradygmatów
i metafor organizacji
2.1.1. Podstawowe założenia koncepcji paradygmatów w teorii
Thomasa S. Kuhna
2.1.2. Zmieniające się poglądy na konflikt
2.1.3. Kuhnowska koncepcja paradygmatów a paradygmaty
w naukach o zarządzaniu
2.2. Źródła konfliktów w organizacji
2.3. Dynamika konfliktu
2.4. Konsekwencje konfliktu: funkcjonalne i dysfunkcjonalne
2.4.1. Wpływ poziomu konfliktu na jego konsekwencje
2.4.2. Wpływ rodzaju konfliktu na jego konsekwencje
2.4.3. Wpływ struktury społecznej na konsekwencje konfliktu
2.4.4. Wpływ metod zarządzania konfliktem na jego konsekwencje

Rozdział 3. POSTĘPOWANIE W SYTUACJI KONFLIKTU
3.1. Podstawy psychologii konfliktu
3.1.1. Struktura sytuacji konfliktowej
3.1.2. Samoistna eskalacja konfliktu
3.1.3. Interesy własne i cudze
3.2. Style postępowania w sytuacji konfliktu
3.2.1. Współpraca i rywalizacja
3.2.2. Dostosowanie
3.2.3. Unikanie
3.2.4. Kompromis
3.3. Pomiar stylów - Kwestionariusz stylów rozwiązywania konfliktu (KSRK)
3.3.1. Wstępna pula pozycji KSRK
3.3.2. Moc dyskryminacyjna i rzetelność skali KSRK
3.3.3. Interkorelacje i struktura czynnikowa KSRK
3.3.4. Ostateczna postać KSRK
3.3.5. Czynniki demograficzne a wyniki w KSRK
3.4. Indywidualne wyznaczniki stylów postępowania
3.4.1. Maksymalizacja interesów własnych i cudzych
3.4.2. Orientacje społeczne
3.4.3. Postawa wobec konfliktu
3.4.4. Wielka Piątka cech osobowości
3.4.5. Empatia
3.4.6. Płeć
3.5. Sytuacyjne wyznaczniki stylów postępowania
3.5.1. Komunikacja
3.5.2. Zaufanie
3.5.3. Kary i nagrody
3.5.4. Przynależność grupowa
3.5.5. Nieciągłość grupowa

PODSUMOWANIE

BIBLIOGRAFIA

SPIS RYSUNKÓW

SPIS TABEL

Kod wydawnictwa: 978-83-8206-110-9

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl