Dodano produkt do koszyka

Promocja

KIERUNKI I METODY ZARZĄDZANIA ORGANIZACJAMI W ZINTEGROWANEJ EUROPIE

KIERUNKI I METODY ZARZĄDZANIA ORGANIZACJAMI W ZINTEGROWANEJ EUROPIE

red.nauk.LIDIA SOBOLAK

Wydawnictwo: POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA

Cena: 55.60 zł 27.80 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 83-88469-78-9

347 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2005

WSTĘP

Integracja państw europejskich wpływa na konkurencyjność polskich przedsiębiorstw tak w układzie międzynarodowym, jak i krajowym. Problematyka zarządzania organizacjami w powiązaniu z tworzeniem strategii rozwoju przedsiębiorstwa pozostaje w centrum zainteresowań w teorii koncepcji organizacji przedsiębiorstwa jak i kierunkach oraz metodach zarządzania w praktyce gospodarczej. Procesy urynkowienia gospodarki wskazują na stały rozwój przedsiębiorstwa.Zarządzanie staje się złożonym obszarem wiedzy i umiejętności wspartym nowoczesnymi metodami zarządzania, z wykorzystaniem technologii i innowacyjności w prognozowaniu i planowaniu potrzeb finansowych z uwzględnieniem funduszy unijnych. Zarządzający organizacjami stają przed nowymi wyzwaniami jak wykorzystać nowoczesne metody zarządzania budując trwałą przewagę konkurencyjną o strategicznym charakterze, która wymaga nie tylko odpowiedniego potencjału finansowego, ale również umiejętności wykorzystania aktywów niematerialnych - między innymi wiedzy pracowników i relacji z klientami.Skuteczne zarządzanie przedsiębiorstwem w warunkach globalnej walki konkurencyjnej wymaga monitorowania jego sytuacji rozwojowej w zakresie: innowacyjności wiedzy, kontaktów z klientami. Nowoczesnym instrumentem zarządzania przedsiębiorstwem jest karta wyników w pełni oceniająca przedsiębiorstwo.W dobie gwałtownych przeobrażeń zachodzących na całym świecie traci sens fragmentaryczne rozwiązywanie problemów bez łączenia ich z większymi obszarami zagadnień. Przedsiębiorstwo powinno być przygotowane do podjęcia natychmiastowych działań, które są możliwe jedynie w przypadku całościowego postrzegania problemów. Całościowe widzenie wydaje się możliwe poprzez myślenie systemowe -obserwowanie nie pojedynczych obszarów zagadnień, ale ich wzajemnych relacji, rejestrowanie nie statyczne rzeczywistości tworzące banki danych, lecz uwzględniające dynamikę zmian. Realizacja takich zmian wydaje się możliwa przy wdrożeniu i stosowaniu nowych systemowych sposobów zarządzania.Realizację nowych koncepcji i zintegrowane zarządzanie przedsiębiorstwem umożliwić może przede wszystkim wiedza - wzbogacona o rozwiązania szerokiego zakresu problemów, związanych z szybko postępującymi zmianami technologicznymi i rynkowymi skracającymi cykl życia produktu. Otwartość ludzi na nowe idee i koncepcje doskonalenia środków komunikacji pozwolą na integrację myśli ludzkiej stwarzając możliwości dla rozwoju nowej gospodarki.Badania, prowadzone przez autorów artykułów, pogłębiają wiedzę teoretyczną jak i wzbogacają o znajomość praktycznych aspektów opisanych problemów. W tym miejscu składam serdeczne podziękowanie Autorom, Recenzentom oraz Redakcji.Lidia Sobolak

SPIS TREŚCI

ROZDZIAŁ 1KONCEPCJA ORGANIZACJI PRZEDSIĘBIORSTWA1.1. Bitner EwaWykorzystanie nowoczesnej metody zarządzania przedsiębiorstwemBalancedScorecard‘-- BSC‘-- strategicznej karty wyników1.2. Chrzan Piotr, Skibińska WiolettaZjawisko upadłości przedsiębiorstw w Polsce i na świecie1.3. Gostkowska-Dźwig SylwiaAktywa organizacyjne jako źródło wartości i konkurencyjności przedsiębiorstwana rynku1.4. Kluza MałgorzataOrganizacyjno-prawne uwarunkowania funkcjonowania spółek z o.o. w Polsce, Republice Federalnej Niemiec oraz Wielkiej Brytanii1.5. Kozak MarcinStruktura kapitału intelektualnego organizacji1.6. Krajewska-Bińczyk ElżbietaBudowa wizerunku kontrolingu dynamicznego1.7. Lemańska-Majdzik AnnaCele działalności oraz strategie sukcesu firm powstałych w wynikusamozazatrudnienia1.8. Olszewska BarbaraPrzedsiębiorstwo jako organizacja ucząca się1.9. Ormańczyk NinaRestrukturyzacja polskich przedsiębiorstw, a wejście Polski do Unii Europejskiej1.10. Otola IwonaIstota synergii w kontekście systemowego podejścia do organizacji1.11. Pachura PiotrWaloryzacja społeczna w procesie dostosowań strukturalnych regionów Unii Europejskiej1.12. Piekarska-Iskra MagdalenaZmiana formy własności jako czynnik rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw1.13. Preisner Leszek, Turek IzabelaStrategie konkurencji przedsiębiorstw franchisingowych1.14. Rubin JarosławZastosowanie struktury macierzowej w procesie restrukturyzacji Wydziału Chemicznego Politechniki Wrocławskiej1.15. Rubin JarosławZastosowanie modelu Greinera do badania rozwoju organizacji na przykładzie przedsiębiorstwa handlowego1.16. Rybak AnnaDziałalność zagranicznych podmiotów gospodarczych na rynku paliw płynnych w Polsce1.17. Skibińska WiolettaZarządzanie należnościami małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce i w Niemczech1.18. Smolarek MałgorzataSpecyfika planowania w malej firmie1.19. Sobolak Lidia, Lichnowski MarcinPrzedsiębiorca inspiratorem wykorzystania technologii i innowacyjności w nowoczesnym zarządzaniu1.20. Stempin BartłomiejSukces holdingu PCC AG i jego determinanty1.21. Szkutnik JerzyModel zarządzania popytem jako element dystrybucji energii elektrycznej w warunkach globalizacji1.22. Tabor Joanna, Roman MagdalenaUwarunkowania budżetowe jednostek samorządowych w Niemczech1.23. Wątroba KatarzynaPrognozowanie i planowanie potrzeb finansowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem1.24. Wołniakowska KarinaModele organizacji i funkcjonowania krajowych oraz europejskich przedsiębiorstw sektora elektroenergetycznego1.25. Zelga-Szmidla AnnaKonkurencyjność w branży tłuszczowej na przykładzie wybranego przedsiębiorstwaz województwa śląskiego1.26. Zymonik KrzysztofDyrektywy nowego podejścia w unijnym obszarze regulowanymROZDZIAŁ 2ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTW2.1. Brzozowska Anna, Nowak RobertRola funduszy unijnych w rozwoju polskiego rolnictwa2.2. Brzozowska Anna, Nowak RobertWpływ funduszy Unii Europejskich na rozwój małej wiejskiej gminy X2.3. Chluska JolantaRachunkowość w zarządzaniu samodzielnymi publicznymi zakładami opiekizdrowotnej2.4. Duraj Agnieszka NataszaRezerwy jako narzędzie kreowania bezpieczeństwa przedsiębiorstwa2.5. Konopka MichałSystem zarządzania projektami dla małych i średnich przedsiębiorstw2.6. Kościelniak HelenaOcena możliwości powstania efektu dźwigni finansowej w polskich spółkachakcyjnych2.7. Majtyka Alina, Fiut JanuszWpływ wprowadzenia MSSF (Międzynarodowych Standardów Rachunkowości Finansowej) na zarządzanie małych i średnich przedsiębiorstw2.8. Musialik Agnieszka, Musialik Marek, Kurzak LucjanSpecyfika zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami w zintegrowanejEuropie2.9. Pabian ArnoldKultury biznesowe w opinii młodych Polaków2.10. Penc JózefTworzenie inteligentnego przedsiębiorstwa2.11. Peszko AdamSpołeczne uwarunkowania rozwoju organizacji gospodarczych opartych o prawowspólnotowe w Polsce2.12. Pilawski Bronisław, Sobolak LidiaWykorzystanie metod wiełokryterialnych w ocenie przedsiębiorstwa2.13. Pomykalska Bożyna, Pomykalski AndrzejUwarunkowania wzrostu i rozwoju przedsiębiorstwa w warunkach rynku unijnego2.14. Radziszewska AleksandraZrównoważona karta wyników jako metoda oceny funkcjonowania przedsiębiorstwa2.15. Seroka OksanaRola otoczenia instytucjonalnego w zarządzaniu rolnictwem czeskim2.16. Sitek Eugeniusz, Gorzeń-Mitka IwonaZarządzanie ryzykiem w działalności eksportowej przedsiębiorstwa2.17. Skowron EwelinaZarządzanie funduszami rozwoju regionalnego w Unii Europejskiej (studiumprzypadków efektywności wykorzystania funduszy w wybranych państwachczłonkowskich)2.18. Sloniec PiotrTypowe problemy występujące podczas wdrażania systemów ERP w małych i średnich firmach2.19. Sobolak Lidia, Szostak KrystynaStrategia sprzedaży produktów na rynku międzynarodowym przy wykorzystaniumetody analizy skupień2.20. Stępień MarcinKosztowe aspekty wyceny zasobów magazynowych w świetle prawa bilansowegoi podatkowego2.21. Ziółkowska BogusławaKonkurencja a globalizacja - wyzwania strategiczne dla przedsiębiorstwaNOTY O AUTORACH

Kod wydawnictwa: 83-88469-78-9

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

AKTY PRAWNE TEKSTY UJEDNOLICONE
Cena: 34.90 zł 17.45 zł
Do koszyka
ALMANACH POLSKIEJ WŁADZY 1989-2002
Cena: 173.20 zł 86.60 zł
Do koszyka
JEDNOLITY EUROPEJSKI DOKUMENT ZAMÓWIENIA
Cena: 128.00 zł 64.00 zł

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 64.00 zł

Do koszyka
Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl