KAMPANIA PARLAMENTARNA 2019 ROKU
red.PIOTR BOROWIEC, red.ADRIAN TYSZKIEWICZ
Wydawnictwo: WYDAWNICTWO UNIWERSYTETU JAGIELLOŃSKIEGO
Cena: 49.90 zł
44.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-233-5009-5
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2021 |
|
Kampania parlamentarna 2019 roku już za nami. Czas, który upłynął od jej zakończenia, uzasadnia naukową refleksję nad jej przebiegiem i istotą. Należy zatem postawić wiele zasadniczych pytań o głównych, indywidualnych i zbiorowych aktorów, przyjmowane przez nich programy, wizje przyszłości czy strategie wyborcze. Uzasadniona jest próba ustalenia dominujących tematów i problemów oraz innych zagadnień, na podstawie których kształtował się dyskurs wyborczy. Naukowa analiza umożliwi też odtworzenie głównych etapów kampanii, przełomowych punktów i momentów zwrotnych. Można będzie uchwycić także jej konstytutywne cechy, pokazać różne, czasem nieoczywiste, oblicza. Przedstawiana Czytelnikom praca ma z jednej strony jednoznacznie sprecyzowane ramy badawcze, z drugiej jednak w wyjątkowo rozbudowany, szeroki sposób zajmuje się różnymi elementami pola badawczego, jakim są wybory parlamentarne 2019 roku. Wspomniana kampania jest analizowana przy zastosowaniu różnych ujęć, paradygmatów i metodologii.
Z Wprowadzenia
"Dostrzegam ważność tej publikacji nie tylko ze względów merytorycznych, ale również metodologicznych. Ważność z uwagi na fakt, że obrazuje kampanię wyborczą 2019 roku w jej różnych barwach oraz sposoby badania tej skomplikowanej fazy procesu politycznego. Rekomenduję tę publikację pracownikom naukowym, studentom i doktorantom, a także Czytelnikom, którzy mają motywację do pogłębionej refleksji nad kampanią parlamentarną 2019 roku". dr hab. Ewa Marciniak, Uniwersytet Warszawski
SPIS TREŚCI
Wokół parlamentarnej kampanii 2019 roku. Wprowadzenie
Część pierwsza: Aktorzy i tematy kampanii
Marta Majorek
Koalicja Polska w wyborach parlamentarnych 2019. Przypadkowy sojusz czy przemyślana strategia?
Natalia Stręk
Konfederacja Wolność i Niepodległość - analiza programu i strategii wyborczej
Piotr Borowiec
Kreowanie punktu zwrotnego. Strategia odwracania preferencji wyborczych w kampanii 2019 roku
Arkadiusz Suszek
Wiosna jako przykład partii ad hoc
Marta du Vall
Religia, wolność wyznania, państwo świeckie w kampanii parlamentarnej 2019
Marta Kozłowska, Michał Zabdyr-Jamróz
Prawa mniejszości LGBT+, edukacja seksualna i inne zagadnienia "wojny kulturowej" w kampanii 2019 roku
Małgorzata Kułakowska
Ekologia w kampanii parlamentarnej 2019
Dagmara Głuszek-Szafraniec, Patrycja Szostok-Nowacka
"Dekarbonizacja" w kampanii wyborczej 2019, czyli jak się mówi o węglu na Śląsku
Michał Zabdyr-Jamróz, Marta Kozłowska, Iwona Kowalska- Bobko
Ochrona zdrowia w kampanii parlamentarnej 2019 roku
Arkadiusz Nyzio
Na peryferiach debaty. Problematyka bezpieczeństwa wewnętrznego w kampanii wyborczej 2019 roku
Mateusz Kolaszyński
Polityczny spór o sądownictwo w kampanii wyborczej z 2019 roku
Rafał Opulski
Od "wybierzmy przyszłość" do "pierścienia pamięci". Politycy wobec historii podczas kampanii parlamentarnej w Polsce w 2019 roku
Michał Dulak
Wizje Unii Europejskiej oraz polityki europejskiej Polski jako temat dyskursu wyborczego w kampanii parlamentarnej w Polsce w 2019 roku
Piotr Lewandowski
Kwestie reparacji wojennych wobec Niemiec w kampanii parlamentarnej 2019 roku
Anna Diawoł-Sitko
Problematyka amerykańska w kampanii do parlamentu w 2019 roku
Dymitr Romanowski
Rosja w dyskursie kampanii parlamentarnej 2019 roku
Dymitr Romanowski
Ukraina w dyskursie wyborczym 2019 roku
Jarosław Macała
Wyobrażenia geopolityczne w elekcjach w 2019 roku na przykładzie programów wyborczych
Część druga: Przebieg, cechy, charakterystyka kampanii
Sonia Horonziak
Wybory w świetle polaryzacji. Mowa nienawiści w kampanii parlamentarnej 2019 roku
Agnieszka Walecka-Rynduch
Obcość i inność jako elementy definiujące lęk i niepokój
w MediaPolis. Perspektywa wyborów parlamentarnych 2019 roku
Marta Hoffmann
Analiza języka perswazji wybranych ugrupowań politycznych podczas kampanii parlamentarnej w 2019 roku
Adriana Krawiec
Internet w kampanii parlamentarnej w 2019 roku - rewolucja
w komunikacji politycznej czy nihil novi?
Katarzyna Czajkowska
Komunikacja medialna w kampanii wyborczej przed wyborami parlamentarnymi w 2019 roku
Joanna Dzwończyk
Populizm w kampanii parlamentarnej 2019
Piotr Obacz
Podział społeczno-polityczny w Polsce i jego przejawy
w parlamentarnej kampanii wyborczej 2019 roku
Łukasz Paw
Sondaże przedwyborcze jako element rywalizacji politycznej -na przykładzie wyborów parlamentarnych w roku 2019
Bibliografia
Streszczenia
Biogramy
Kod wydawnictwa: 978-83-233-5009-5
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.