Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką
JURYSTOKRACJA TRENDY I ODMIANY
BELA POKOL
Wydawnictwo: INSTYTUT WYMIARU SPRAWIEDLIWOŚCI
Cena: 249.90 zł
224.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
stron: 581
format: B5
oprawa: twarda
SPIS TREŚCI
CZĘŚĆ PIERWSZA. Aspekty jurystokracji
Przedmowa
Rozdział 1. Funkcje sądów konstytucyjnych z perspektywy realistycznej
1.Rozszerzanie funkcji sądów konstytucyjnych
2. Kontrola konstytucyjności na podstawie aktów prawa międzynarodowego
3. Strukturalne zakłócenia działalności funkcjonalnej
4. Podsumowanie i perspektywa
Rozdział 2.
Jurystokratyczna forma rządów
1. Dwa rodzaje powiązań politycznych sędziów konstytucyjnych
1.1. Sędziowie z awansu i sędziowie z uznania
1.2. Sędziowie konstytucyjni „podzielający wartości danej partii” a sędziowie „żołnierze partyjni”
2. Strukturalne aspekty jurystokratycznej formy rządów
3. Epilog
Rozdział 3. Państwo jurystokratyczne. Analiza elementów
1. Rozpowszechnienie się i wzrost znaczenia oceny konstytucyjności prawa
2. Pseudokonstytucja sądów konstytucyjnych
3. Jurystokratyczna forma rządów
4. Obiektywno-teleologiczna wykładnia prawa: oderwanie sędziów od tekstu prawnego
5. Przesunięcie systemów prawnych od norm zwykłych do zasad
6. Polityka poprzez procesy sądowe
7. Dyskurs moralny i demokracja deliberatywna
8. Sytuacja wewnętrzna: węgierskie państwo jurystokratyczne
Rozdział 4. Możliwości udoskonalenia państwa jurystokratycznego
1. Wybór sędziów konstytucyjnych
2. Możliwość sięgnięcia poziomu prawdziwego sędziego konstytucyjnego
3. Możliwości reformy korpusu stałych asystentów sędziów
4. Stworzenie mechanizmu automatycznego powoływania sędziego sprawozdawcy
5. Przywiązanie sądu konstytucyjnego do konstytucji
6. Zlikwidowanie tajemnicy
7. Oddzielenie prawników aktywistów reprezentujących organizacje
CZĘŚĆ DRUGA. Podwójne państwo i powielanie systemu prawnego
Wstęp
Rozdział 5. Podwojenie systemu prawnego
1. Tradycyjne warstwy prawa
2. Marginalizacja demokracji
3. Podwojenie systemu prawnego. Prawo ustawodawcze versus prawo konstytucyjne
4. Różnice między trójwarstwowymi strukturami prawa konstytucyjnego i ustawowego
5. Tendencje rozwojowe podwojonego systemu prawnego: scenariusze alternatywne
6. Czy możliwe jest ugruntowanie neutralnej politycznie dogmatyki konstytucyjnej?
Rozdział 6. Z zagadnień prawa konstytucyjnego
1. Ogólne zagadnienia prawa konstytucyjnego
1.1. Warstwa tekstu konstytucyjnego
1.2. Warstwa precedensów konstytucyjnych
1.3. Zagadnienia dogmatyki konstytucyjnej
2. Z zagadnień dotyczących warstw węgierskiego prawa konstytucyjnego
2.1. Charakterystyka warstwy tekstowej węgierskiego prawa konstytucyjnego
2.2. Początki dogmatyki prawa konstytucyjnego na Węgrzech
2.3. Warstwa precedensów węgierskiego prawa konstytucyjnego
Rozdział 7. Inny problem kwestii rozdwojenia: prawo konstytucyjne a inne gałęzie prawa
1. Niemiecka koncepcja prawa konstytucyjnego a inne gałęzie prawa
1.1. Stanowisko Roberta Alexy’ego
1.2. Stanowisko Philipa Kuniga
1.3. Analiza Matthiasa Rufferta
2. Wnioski z alternatywnej tematyzacji podwojenia prawa
Rozdział 8. Szczegółowe prawa konstytucyjne czy konstytucyjne gałęzie prawa
1. Konstytucyjne prawo prywatne
2. Konstytucyjne prawo pracy
3. Konstytucyjne prawo karne
4. Konstytucyjne prawo finansowe
5. Podsumowanie teoretyczne
Rozdział 9. Jurystokracja a konstytucyjny poziom prawa
1. Orzecznictwo konstytucyjne w Azji Wschodniej
1.1. Orzecznictwo konstytucyjne w Indiach
1.2. Tajwański Sąd Konstytucyjny
1.3.Sąd Konstytucyjny Korei Południowej
1.4. Sąd Konstytucyjny Tajlandii
1.5. Indonezyjska jurysdykcja konstytucyjna
2. Orzecznictwo konstytucyjne w Ameryce Łacińskiej
2.1. Orzecznictwo konstytucyjne hiperjurystokracji
2.2. Minimalizacja jurystokracji
3. Podwójne państwo i duplikacja prawa. Podsumowanie
3.1. Podwójne państwo: demokratyczne na dole, jurystokratyczne na górze
3.2. Podwójne państwo i podwojenie systemu prawnego
Rozdział 10. Problemy strukturalne konstytucyjnego poziomu prawa i możliwości reform
1. Uprawnienia do wyznaczania sprawozdawcy
2. Sędziowie sądu konstytucyjnego i ich asystenci
3. Ustalanie porządku obrad
4. Dylemat dotyczący roli niewyspecjalizowanego sędziego sądu konstytucyjnego
5. Kto powinien być strażnikiem konstytucji?
CZĘŚĆ TRZECIA. Jurystokracja europejska. Pytania o jurystokratyczną strukturę władzy
w Unii Europejskiej
Przedmowa
Rozdział 11. Europejski Trybunał Praw Człowieka jako samoorganizujący się zespół prawników Kancelarii Trybunału
1. Ramy organizacyjne
2. Niezawisłość sędziów, ich wierność Konwencji Praw Człowieka i ich orzecznictwo
3. Wyłączność orzecznictwa Europejskiego Trybunału Praw Człowieka: utrata niezawisłości sędziowskiej
Rozdział 12. Mechanizm decydowania przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej
1. Dane organizacyjne i operacyjne
2. Zagadnienie niezawisłości sędziów i ich obiektywizmu przy podejmowaniu decyzji
3. Europejski Trybunał Sprawiedliwości w układzie władzy Unii Europejskiej
4. Zachęta w kierunku poprawy sytuacji
4.1. Ustanowienie sądu kompetencyjnego
4.2. Podział sędziów Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości i Sądu na izby
oraz nominacja prezesów izb
4.3. Wyznaczenie sprawozdawcy
4.4. Dopuszczenie zdań odrębnych i równoległych
4.5. Oświadczenie o konflikcie interesów ze służbami prawnymi instytucji Unii Europejskiej
4.6. Przejście z języka francuskiego na angielski
Rozdział 13. Struktura władzy unijnej jurystokracji
1. System instytucjonalny Unii Europejskiej
1.1. Opis ogólny
1.2. Rada
1.3. Komisja
1.4. Parlament Europejski
2. Tandem władzy Komisji i Trybunału Sprawiedliwości
3. Czy istnieje możliwość stawienia oporu w przypadku zwycięstwa eurosceptycznych sił w wyborach do Parlamentu Europejskiego?
3.1. Historyczne tło oporu państw członkowskich
3.2. Proces decyzyjny w Komisji
Rozdział 14. Pozarządowe zaplecze unijnej jurystokracji
1. Jurystokratyczne grupy wpływu na proces decyzyjny w Europejskim Trybunale Praw Człowieka
2. Wpływ organizacji pozarządowych na instytucje Unii Europejskiej
2.1. Baza organizacji pozarządowych i lobbystów w Komisji Europejskiej
2.2. Możliwości wpływów organizacji pozarządowych w Parlamencie Europejskim
2.3. Możliwości wywierania wpływu na Radę i Komitet Stałych Przedstawicieli
2.4. Sposoby wpływania na Europejski Trybunał Sprawiedliwości
Rozdział 15. Stypendia unijne: krytyka
1. Początkowy spór między federalistami a suwerenistami
2. Organizacja ponadnarodowych środowisk akademickich zajmujących się studiami europejskimi
2.1. Międzynarodowa Federacja Prawa Europejskiego (FIDE) jako zaplecze integracji europejskiej
2.2. Utworzenie ponadnarodowego czasopisma z zakresu studiów europejskich
2.3. Federalistyczny Instytut Uniwersytecki ponad kręgami akademickimi państw członkowskich
2.4. Epilog
Rozdział 16. Problemy z legitymizacją unijnej jurystokracji
1. Konfederacja jurystokratyczna kilku demokratycznych państw członkowskich
jako rozwiązanie problemu legitymizacji
2. Ujawnienie i uzasadnianie jurystycznego charakteru Unii Europejskiej
3. Demokratyczna, ale zrelatywizowana legitymizacja: legitymizacja wejściowa kontra wyjściowa
4. Legitymizacja Unii Europejskiej „przez” przyszłość i jej ostateczny rozpad
Rozdział 17. Globalny eksport europejskiej jurystokracji
1. Klony Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości i Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Ameryce Łacińskiej i Afryce
1.1. Klony sądowe w Ameryce Łacińskiej
1.2. Klony Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w Afryce
2. Implikacje teoretyczne
Bibliografia
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.